Boende Stockholm
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Boende Stockholm

    Hej alla!
    Vi är ett gäng som ska åka till Stockholm i höst. Vi vill ha tips på boende (billigt, typ vandrarhem): Enda kravet är att det ska vara rent och att man väldigt enkelt ska kunna ta sig till Globen med kollektivtrafik. Hur ligger tex Zinkens och af Chapman till? Hittade nån annan båt också, typ Röda båten tror jag den hette.
    Tacksam för alla tips!
  2. 1
    Boende Stockholm Hej alla!
    Vi är ett gäng som ska åka till Stockholm i höst. Vi vill ha tips på boende (billigt, typ vandrarhem): Enda kravet är att det ska vara rent och att man väldigt enkelt ska kunna ta sig till Globen med kollektivtrafik. Hur ligger tex Zinkens och af Chapman till? Hittade nån annan båt också, typ Röda båten tror jag den hette.
    Tacksam för alla tips!
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    Vi var i Stockholm med jobbet i våras och då sov vi på det avndrarhemmet som ligger på Skeppsholmen (eller vilken holme det nu är....; - ), det är det som hör ihop med af Chapman men båten låg på varv på så vi bodde på landbacken. Det var helt ok, rent och så och en överraskande bra frukost faktiskt! Ligger dessutom mysigt till, precis vid vattnet och väldigt centalt. En annan gång sov vi på en båt (minns inte namnet) som låg vid Slussen, men det var inte så bra däremot. Ofräscht!

    Känner inte till några andra ställen, boende på Sveriges framsida (VÄSTkusten) som jag är ; - )
  4. 2
    Vi var i Stockholm med jobbet i våras och då sov vi på det avndrarhemmet som ligger på Skeppsholmen (eller vilken holme det nu är....; - ), det är det som hör ihop med af Chapman men båten låg på varv på så vi bodde på landbacken. Det var helt ok, rent och så och en överraskande bra frukost faktiskt! Ligger dessutom mysigt till, precis vid vattnet och väldigt centalt. En annan gång sov vi på en båt (minns inte namnet) som låg vid Slussen, men det var inte så bra däremot. Ofräscht!

    Känner inte till några andra ställen, boende på Sveriges framsida (VÄSTkusten) som jag är ; - )
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    Vid Fridhemsplan har ju STF ett vandrarhem, om jag inte sett i syne...:-)
    Då har man ju T-bana som går raka spåret till Globen.

    Annars har det funnits ett lågprishotell i Årsta där jag bor, men jag vet inte om det finns kvar - värt att kolla, för några vänner bodde där förra sommaren och var väldigt nöjda. Då är det ca 10 minuter till Globen.
  6. 3
    Vid Fridhemsplan har ju STF ett vandrarhem, om jag inte sett i syne...:-)
    Då har man ju T-bana som går raka spåret till Globen.

    Annars har det funnits ett lågprishotell i Årsta där jag bor, men jag vet inte om det finns kvar - värt att kolla, för några vänner bodde där förra sommaren och var väldigt nöjda. Då är det ca 10 minuter till Globen.
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Globen har ju egen t-banestation så både Zinken och af Chapman funkar bra!
  8. 4
    Globen har ju egen t-banestation så både Zinken och af Chapman funkar bra!
  9. \\Thomas
    #5
    Hotel malmen på söder har ibland väldigt bra priser, så det kan vara värt att kolla upp. Kostar då cirka 790kr/natt för dubbelrum. Ett annat billigt alternativ är detta, kostar från 490kr/natt för dubbelrum.
    http://www.vanadishotel.com/ Ungefär vandrarhemsstandard.
  10. 5
    Hotel malmen på söder har ibland väldigt bra priser, så det kan vara värt att kolla upp. Kostar då cirka 790kr/natt för dubbelrum. Ett annat billigt alternativ är detta, kostar från 490kr/natt för dubbelrum.
    http://www.vanadishotel.com/ Ungefär vandrarhemsstandard.

Liknande trådar

  1. Boende i Stockholm
    By Bajbaj in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 20:37
  2. Boende i Stockholm?
    By Norrländskan in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 17:37
  3. Boende i Stockholm
    By Linköping in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 22:27
  4. Boende i Stockholm
    By Jessica05 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 20:23
  5. Boende i Stockholm?
    By MissW in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 19:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar