Klä barnen i vinter?
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Klä barnen i vinter?

    Hur tänker ni inför vintersäsongen på 6-års?
    Kommer ni köpa overall eller blir det två-delat?
    Jag misstänker att det blir två-delat här, det knorrades redan i vintras då en del kompisar hade två-delat och inte hon.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Klä barnen i vinter? Hur tänker ni inför vintersäsongen på 6-års?
    Kommer ni köpa overall eller blir det två-delat?
    Jag misstänker att det blir två-delat här, det knorrades redan i vintras då en del kompisar hade två-delat och inte hon.
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Här blir det tvådelat till dottern, inget hon funderat över alls tror jag, utan det är mest jag som funderar. Hon kan nog ev ha sin gamla overall i början av vintern.
  4. 2
    Här blir det tvådelat till dottern, inget hon funderat över alls tror jag, utan det är mest jag som funderar. Hon kan nog ev ha sin gamla overall i början av vintern.
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3
    Så långt har vi inte ens tänkt på : )
    Hon har båda delarna från förra vintern hoppas att de passar fortfarande när det blir dags : )
  6. 3
    Så långt har vi inte ens tänkt på : )
    Hon har båda delarna från förra vintern hoppas att de passar fortfarande när det blir dags : )
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Pontus kommer nog att kunna ha samma overall som förra året. Den var lång i benen då i alla fall. Han äääälskar den overallen, så jag hoppas det i alla fall. Jag missade nämligen chansen att köpa en större till bra pris tidigare i somras När de har tvådelat på skolan har de en tendens att springa ut i snön i bara jackan, så jag föredrar overall.
  8. 4
    Pontus kommer nog att kunna ha samma overall som förra året. Den var lång i benen då i alla fall. Han äääälskar den overallen, så jag hoppas det i alla fall. Jag missade nämligen chansen att köpa en större till bra pris tidigare i somras När de har tvådelat på skolan har de en tendens att springa ut i snön i bara jackan, så jag föredrar overall.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Jag hade fel, dottern kollade i hm-katalogen oc sa bestämt att hon ville ha en overall....
  10. 5
    Jag hade fel, dottern kollade i hm-katalogen oc sa bestämt att hon ville ha en overall....
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6

    Ja, det är det jag är rädd för

    att hon skippar byxorna när det vankas utelek.
    Problemet är att bästisen hade tvådelat redan i vintras.
    Hm. Inte lätt!
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  12. 6
    Ja, det är det jag är rädd för att hon skippar byxorna när det vankas utelek.
    Problemet är att bästisen hade tvådelat redan i vintras.
    Hm. Inte lätt!
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7

    Jag brukar tänka på det

    sådär framemot sensommaren. Lite tidigt ja, men det känns så skönt att ha sånt avklarat tidigt.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  14. 7
    Jag brukar tänka på det sådär framemot sensommaren. Lite tidigt ja, men det känns så skönt att ha sånt avklarat tidigt.
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8

    Ok...

    Du som vet, hur går barnen klädda i skolan på vintrarna? Hur pass mycket (lite) kollar lärarna hur barnen går klädda?
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  16. 8
    Ok... Du som vet, hur går barnen klädda i skolan på vintrarna? Hur pass mycket (lite) kollar lärarna hur barnen går klädda?
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Är nog olika tror jag hur lärare kollar. Har hört att Emilias nya lärare inte kollar alltför noggrant, så det kommer att bli klädregler här hemma...jag är en tjatig extramamma ibland, brukar ta det med kläder före raster och sen tjata lite. Men jag har kollegor som inte bryr sig värst och tycker det är föräldrarnas sak...kanske ha ratt göra med att jag har barn i samma ålder som eleverna jag har....Mina elever brukar ha bra kläder, men som sagt, jag tjatar. De brukar ha överdragskläder och vinterkläder typ jacka o byxor , overall och vantar o mössa + vinterskor. Och alltid någon elev som inte har nåt nästan. Ska bli skönt att bara behöva tjata på Emilia denna vinter...
  18. 9
    Är nog olika tror jag hur lärare kollar. Har hört att Emilias nya lärare inte kollar alltför noggrant, så det kommer att bli klädregler här hemma...jag är en tjatig extramamma ibland, brukar ta det med kläder före raster och sen tjata lite. Men jag har kollegor som inte bryr sig värst och tycker det är föräldrarnas sak...kanske ha ratt göra med att jag har barn i samma ålder som eleverna jag har....Mina elever brukar ha bra kläder, men som sagt, jag tjatar. De brukar ha överdragskläder och vinterkläder typ jacka o byxor , overall och vantar o mössa + vinterskor. Och alltid någon elev som inte har nåt nästan. Ska bli skönt att bara behöva tjata på Emilia denna vinter...
  19. Medlem sedan
    Jun 2001
    #10
    Helt klart skönt att ha det undanstökat : )
    Jag fattar inte hur fort tiden kan gå igentligen!
    Jag borde kolla upp lite noggrannare kommer att vara på rehab på GC i 3 veckor själv i september...bäst att se över lite nu. : )
    Så slipper man paniken när kylan kommer...
    Inte för att vi haft nån vidare värme hos oss än: )
  20. 10
    Helt klart skönt att ha det undanstökat : )
    Jag fattar inte hur fort tiden kan gå igentligen!
    Jag borde kolla upp lite noggrannare kommer att vara på rehab på GC i 3 veckor själv i september...bäst att se över lite nu. : )
    Så slipper man paniken när kylan kommer...
    Inte för att vi haft nån vidare värme hos oss än: )
  21. Medlem sedan
    Dec 2000
    #11
    Här blir det overall. Det brukar alltid komma en massa snö här och Viktor älskar att åka pulka ochtefat, så det blir nog minst snö under gissar jag med en overall

    Han har nog inte något emot vare sig två delat eller overall. Vi ska till Gekås nästa vecka, kanske hittar vi nåt tjusigt
  22. 11
    Här blir det overall. Det brukar alltid komma en massa snö här och Viktor älskar att åka pulka ochtefat, så det blir nog minst snö under gissar jag med en overall

    Han har nog inte något emot vare sig två delat eller overall. Vi ska till Gekås nästa vecka, kanske hittar vi nåt tjusigt
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12

    Nej, precis

    sommaren har väl egentligen inte kommit ordentligt än
    Rehab, vad ska du göra? Om du vill berätta förståss!
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  24. 12
    Nej, precis sommaren har väl egentligen inte kommit ordentligt än
    Rehab, vad ska du göra? Om du vill berätta förståss!
  25. Medlem sedan
    Jun 2001
    #13
    Hej igen ...jo jag skall på Grand Canaria och få hjälp med min problem kropp.
    Har mycket värk o i nacke, axlar o rygg.Det är ett 3 veckors program som skall vara suveränt.
    Jag hoppas och tror att det är rätt ställe för mig.
    Det kommer att vara oerhört svårt för mig att vara hemifrån Rebecca o sambo så länge.
    Dotter har sovit borta 1 natt i hela sitt liv ...hjälp hur skall jag fixa detta.( dags att kapa navelsträngen : ))
  26. 13
    Hej igen ...jo jag skall på Grand Canaria och få hjälp med min problem kropp.
    Har mycket värk o i nacke, axlar o rygg.Det är ett 3 veckors program som skall vara suveränt.
    Jag hoppas och tror att det är rätt ställe för mig.
    Det kommer att vara oerhört svårt för mig att vara hemifrån Rebecca o sambo så länge.
    Dotter har sovit borta 1 natt i hela sitt liv ...hjälp hur skall jag fixa detta.( dags att kapa navelsträngen : ))
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14

    Åh låter toppen!

    Det låter som en jättebra idé! Hoppas att det ger resultat, om inte annat får du rejäl avkoppling! Att vara ifrån barnen kommer säkert gå jättebra, de är väl hos sin pappa?! Önskar dig en trevlig resa och hoppas att du kommer hem med en "snällare kropp"!
    Kram
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  28. 14
    Åh låter toppen! Det låter som en jättebra idé! Hoppas att det ger resultat, om inte annat får du rejäl avkoppling! Att vara ifrån barnen kommer säkert gå jättebra, de är väl hos sin pappa?! Önskar dig en trevlig resa och hoppas att du kommer hem med en "snällare kropp"!
    Kram
  29. Medlem sedan
    Jun 2001
    #15
    Tack !
    Jo det skall bli skönt , och Rebeccas pappa har tagit föräldraledigt jo du har rätt det går nog bra : )
  30. 15
    Tack !
    Jo det skall bli skönt , och Rebeccas pappa har tagit föräldraledigt jo du har rätt det går nog bra : )
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Vinter?
    Jag hoppas vi har nåt i nåt skåp som passar Sander. Köper jag tror jag det blir overall ännu i vinter. Men så har vi säkert iaf nån jacka här hemma som kan passa för kortare turer ute. Till förskola får det bli overall iaf. Det är ju så mycket lättare att ta av/på. Och Sander är så lååångsam!
  32. 16
    Vinter?
    Jag hoppas vi har nåt i nåt skåp som passar Sander. Köper jag tror jag det blir overall ännu i vinter. Men så har vi säkert iaf nån jacka här hemma som kan passa för kortare turer ute. Till förskola får det bli overall iaf. Det är ju så mycket lättare att ta av/på. Och Sander är så lååångsam!
  33. Medlem sedan
    Oct 2001
    #17

    *skrattar*

    Ja, vare sig man vill eller inte kommer vintern såsmåningom
    Har ni någon sommar förresten, där borta i Finland?
    Här regnar det mest hela tiden...
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  34. 17
    *skrattar* Ja, vare sig man vill eller inte kommer vintern såsmåningom
    Har ni någon sommar förresten, där borta i Finland?
    Här regnar det mest hela tiden...
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18
    Här långt borta i öststaterna så är det väl ganska lika som hos er antar jag. Till min stora glädje
    Fast det är många elaka tungor som pratar om värmebölja i augusti..Lite tudelat detdär..Blir det kallare så vet jag inte vad jag ska lägga på mig. Blir det varmare så kreverar jag.
  36. 18
    Här långt borta i öststaterna så är det väl ganska lika som hos er antar jag. Till min stora glädje
    Fast det är många elaka tungor som pratar om värmebölja i augusti..Lite tudelat detdär..Blir det kallare så vet jag inte vad jag ska lägga på mig. Blir det varmare så kreverar jag.
  37. Medlem sedan
    Apr 1999
    #19

    Här uppe i kalla Norrbotten...

    ...är det definitivt overall som gäller för Lydia. Jag pratade med lärarna på skolan förra året när Adam började år 1 och de tyckte att overall är bättre eftersom de flesta elever skippar täckbyxorna när de snabbt ska ut på rast. Overallen går lika snabbt att ta på sig som en jacka.

    Sedan kommer Lydia även att ha en tvådelad dress, men av billigare variant. Ska man på stan osv är det bra att kunna ta av jackan, tycker jag.
  38. 19
    Här uppe i kalla Norrbotten... ...är det definitivt overall som gäller för Lydia. Jag pratade med lärarna på skolan förra året när Adam började år 1 och de tyckte att overall är bättre eftersom de flesta elever skippar täckbyxorna när de snabbt ska ut på rast. Overallen går lika snabbt att ta på sig som en jacka.

    Sedan kommer Lydia även att ha en tvådelad dress, men av billigare variant. Ska man på stan osv är det bra att kunna ta av jackan, tycker jag.
  39. Medlem sedan
    Oct 2001
    #20

    Låter bra

    ja, vi får se hur vi gör. Ett bra alternativ kan vara att visa henne en rosa overall och en annan färg och be henne välja
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  40. 20
    Låter bra ja, vi får se hur vi gör. Ett bra alternativ kan vara att visa henne en rosa overall och en annan färg och be henne välja
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ang vinter och vår
    By Akleja in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-02-07, 22:34
  2. Vinter REA -35%
    By SatsumaSweethearts in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 10:28
  3. Vinter? Snö? När?
    By Mollamaja in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 16:27
  4. Enkät vinter kläder till barnen
    By Lady med 4 in forum Många barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 19:33
  5. Vinter.....
    By EOL in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 10:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar