Är det fler än Moltas som
_0505 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Är det fler än Moltas som

    fortfarande sover kvar i sin spjälsäng? Han skulle ju kunna klättra ur hur lätt som helst men han ropar varje morgon: Montas vaken nu, inte sova mer. Han ber att få lägga sig straxt före 19 och sover som alltid minst 12h, nu när vi har varit lediga från dagis så sover han gärna till 9. Men nu till den eg frågan, efersom det funkar så bra så är jag lite "rädd" för att byta till stor säng, Noella sov i spjälis tills nästan 2,5. Nu ska vi flytta om ett par veckor och det stoppar mig att byta säng, miljöombyte etc samt att hans nya rum blir extremt litet, så då är det nog loftsäng som gäller. Hur har ni gjort?
  2. 1
    Är det fler än Moltas som fortfarande sover kvar i sin spjälsäng? Han skulle ju kunna klättra ur hur lätt som helst men han ropar varje morgon: Montas vaken nu, inte sova mer. Han ber att få lägga sig straxt före 19 och sover som alltid minst 12h, nu när vi har varit lediga från dagis så sover han gärna till 9. Men nu till den eg frågan, efersom det funkar så bra så är jag lite "rädd" för att byta till stor säng, Noella sov i spjälis tills nästan 2,5. Nu ska vi flytta om ett par veckor och det stoppar mig att byta säng, miljöombyte etc samt att hans nya rum blir extremt litet, så då är det nog loftsäng som gäller. Hur har ni gjort?
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2
    Om det fungerar hade jag fortsatt med spjälis, absolut! Nu har det inte fungerat för mig och båda de äldre barnen har flyttat till vanlig säng strax efter 1-årsdagen. Men som sagt fungerar det och han är inte farlig för sig själv låt spjälsängen hänga med ett tag till.
  4. 2
    Om det fungerar hade jag fortsatt med spjälis, absolut! Nu har det inte fungerat för mig och båda de äldre barnen har flyttat till vanlig säng strax efter 1-årsdagen. Men som sagt fungerar det och han är inte farlig för sig själv låt spjälsängen hänga med ett tag till.
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3
    Bianca sover fortfarande i spjälis och trivs bra med det... Hon är rätt kort och inte så stark så hon har fortfarande inte vågat sig ur den själv och verkar inte vilja det heller... Jag tycker att det är ganska bekvämt. Vet att det automatiskt blev mer spring när storebror började sova i vanlig säng...


    Eleonor m C04 & B05
  6. 3
    Bianca sover fortfarande i spjälis och trivs bra med det... Hon är rätt kort och inte så stark så hon har fortfarande inte vågat sig ur den själv och verkar inte vilja det heller... Jag tycker att det är ganska bekvämt. Vet att det automatiskt blev mer spring när storebror började sova i vanlig säng...


    Eleonor m C04 & B05
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Axel sover i spjälsängen, både hemma och på landet, men har sovit ett par gånger i vanliga sängar och till och med delat med sina systrar och det var inga som helst problem. Han har sin sovsäck, sin lovey och sin napp och så var det bra, liksom...
    Nu när han bivit torr, får jag inte bara höra "Mamma, Ut, Mat!", utan också "De puuuuuu!" (kissnödig)
  8. 4
    Axel sover i spjälsängen, både hemma och på landet, men har sovit ett par gånger i vanliga sängar och till och med delat med sina systrar och det var inga som helst problem. Han har sin sovsäck, sin lovey och sin napp och så var det bra, liksom...
    Nu när han bivit torr, får jag inte bara höra "Mamma, Ut, Mat!", utan också "De puuuuuu!" (kissnödig)
  9. Medlem sedan
    Jul 2004
    #5
    vi flyttade ju precis och tänkte jag med att det kommer bli för mycket med nytt rum stor säng mm. men i flytten kom inte hans säng med direkt utan vi tog en resesäng från mina föräldrar istället. och han sov som en stock. Ingen av oss kände oss manade av att börja skruva ner hans spjälsäng som fortfarande står hos mina föräldar. Utan vi åkte till Ikea och frågade om han ville ha en säng och han var överlycklig och mös i varenda en. han grät ofta på nätterna när han vakna i sin spjälsäng men nu ropar han eller kommer upp om det är något så vi har en heöt annan kille när han vaknar. Inget gråt. men funkar det som du säger att han är världens sömntuta så kommer det nog inte bli några problem alls. Fråga vart han vill sova, om han vill ha en en stor säng. Dom e så kloka dom små liven. han visar stolt upp sin hya säng. men om jag jade gott från spjälis till loft det vette tusan hade nog sovit lite oroligt! jaja... detta blev långt!! Lycka till
  10. 5
    vi flyttade ju precis och tänkte jag med att det kommer bli för mycket med nytt rum stor säng mm. men i flytten kom inte hans säng med direkt utan vi tog en resesäng från mina föräldrar istället. och han sov som en stock. Ingen av oss kände oss manade av att börja skruva ner hans spjälsäng som fortfarande står hos mina föräldar. Utan vi åkte till Ikea och frågade om han ville ha en säng och han var överlycklig och mös i varenda en. han grät ofta på nätterna när han vakna i sin spjälsäng men nu ropar han eller kommer upp om det är något så vi har en heöt annan kille när han vaknar. Inget gråt. men funkar det som du säger att han är världens sömntuta så kommer det nog inte bli några problem alls. Fråga vart han vill sova, om han vill ha en en stor säng. Dom e så kloka dom små liven. han visar stolt upp sin hya säng. men om jag jade gott från spjälis till loft det vette tusan hade nog sovit lite oroligt! jaja... detta blev långt!! Lycka till
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    Emma sover i spjälis fortfarande men hon kliver ur hela sen en tid tillbaka så vi ska nog byta snart.
    Wilma sov i spjälis till hon var 3 år så det verkar olika från barn till barn.
  12. 6
    Emma sover i spjälis fortfarande men hon kliver ur hela sen en tid tillbaka så vi ska nog byta snart.
    Wilma sov i spjälis till hon var 3 år så det verkar olika från barn till barn.

Liknande trådar

  1. MOLTAS
    By Ewa_Olivia03_Oscar05 in forum _0505 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 06:56
  2. Moltas går!
    By Helene Noella Moltas in forum _0505 Majbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 08:04
  3. Moltas rapporterar att
    By Helene Noella Moltas in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 17:48
  4. Moltas ?
    By sushimushi in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 21:44
  5. Moltas 39.7
    By Helene Noella Moltas in forum _0505 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 20:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar