barnvakt el inte?vi ska på
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    barnvakt el inte?vi ska på

    bröllop på fredag o är i valet o kvalet om
    vi ska ta m Moa el låta mormor barnvakta..........

    isf blir vi borta från kl 13 till,ja sent iaf och det är
    första gången nån annan än jag lägger henne.
    dessutom ammar hon ju flera ggr/dag fortf,visserligen
    skulle hon inte svälta eftersom det funkar bra m burkmat,
    men så många timmar utan bröstet?

    eftersom jag tvivlar så är väl det enda rätta att ta med henne
    men hur tänker ni andra?när känns det ok att lämna bort?
    OM Moa stannar m mormor kommer dom att vara härhemma.
  2. 1
    barnvakt el inte?vi ska på bröllop på fredag o är i valet o kvalet om
    vi ska ta m Moa el låta mormor barnvakta..........

    isf blir vi borta från kl 13 till,ja sent iaf och det är
    första gången nån annan än jag lägger henne.
    dessutom ammar hon ju flera ggr/dag fortf,visserligen
    skulle hon inte svälta eftersom det funkar bra m burkmat,
    men så många timmar utan bröstet?

    eftersom jag tvivlar så är väl det enda rätta att ta med henne
    men hur tänker ni andra?när känns det ok att lämna bort?
    OM Moa stannar m mormor kommer dom att vara härhemma.
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Vi lämnade N första gången för några veckor sedan. Det var till mormor och morfar. Jag och min MAN :-D gick på restaurang ett par timmar. I torsdags sov N borta första gången. Det var vår bröllopsnatt och han fick sova i mormors och morfars hotellrum. Samma hotell som vi var på. Det gick verkligen jättebra, men hade det inte varit vår bröllopsnatt så hade jag aldrig lämnat honom. Jag har verkligen svårt att lämna honom.

    Hur kommer det att gå för dig om du inte ammar på en hel dag? Kommer du pumpa då eller?
    Vi ska på bröllop igen om några veckor och då har vi nog tänkt ta med lilleman.

    Tänk så här: Moa har säkert inga problem att vara med mormor en dag, så gör vad som känns bäst för DIG / ER.
  4. 2
    Vi lämnade N första gången för några veckor sedan. Det var till mormor och morfar. Jag och min MAN :-D gick på restaurang ett par timmar. I torsdags sov N borta första gången. Det var vår bröllopsnatt och han fick sova i mormors och morfars hotellrum. Samma hotell som vi var på. Det gick verkligen jättebra, men hade det inte varit vår bröllopsnatt så hade jag aldrig lämnat honom. Jag har verkligen svårt att lämna honom.

    Hur kommer det att gå för dig om du inte ammar på en hel dag? Kommer du pumpa då eller?
    Vi ska på bröllop igen om några veckor och då har vi nog tänkt ta med lilleman.

    Tänk så här: Moa har säkert inga problem att vara med mormor en dag, så gör vad som känns bäst för DIG / ER.
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3

    Vi ska på bröllop

    nästa lördag och då ska Hannes med. Han ammas också fortfarande, har inte gett honom så mycket burkmat än. han får flaska ibland på kvällen men inte varje kväll. Jag och sambon tycker han är för liten att lämnas bort än. Tror att det hade gått bra med mina föräldrar för han känner igen dom och har träffat dom mycket. Men jag hade ändå inte känt mig helt trygg med det. Vi är bjudna på en fest i mitten av september som vi antagligen ska gå på båda. Och då blir det mina föräldrar som ska passa honom några timmar, men då är han ju lite äldre än vad han är nu.

    Tycker ni ska känna efter vad som känns rätt. Det är ju inte så kul att lämna bort henne och sedan ska ni behöva gå och oroa er hela tiden hur hon har det osv. Känner ni er trygga med att mormor passar så lämna henne och säg att hon måste ringa om det är så att hon är ledsen.

    Oj lite långt och kanske inte något råd direkt
  6. 3
    Vi ska på bröllop nästa lördag och då ska Hannes med. Han ammas också fortfarande, har inte gett honom så mycket burkmat än. han får flaska ibland på kvällen men inte varje kväll. Jag och sambon tycker han är för liten att lämnas bort än. Tror att det hade gått bra med mina föräldrar för han känner igen dom och har träffat dom mycket. Men jag hade ändå inte känt mig helt trygg med det. Vi är bjudna på en fest i mitten av september som vi antagligen ska gå på båda. Och då blir det mina föräldrar som ska passa honom några timmar, men då är han ju lite äldre än vad han är nu.

    Tycker ni ska känna efter vad som känns rätt. Det är ju inte så kul att lämna bort henne och sedan ska ni behöva gå och oroa er hela tiden hur hon har det osv. Känner ni er trygga med att mormor passar så lämna henne och säg att hon måste ringa om det är så att hon är ledsen.

    Oj lite långt och kanske inte något råd direkt
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Är bröllopet långt bort? Första gången vi lämnade bort stora tjejen var på ett bröllop och då följde svärföräldrarna med till vigseln och till fördrinken (vi kände brudparet väl och hade frågat om det var ok) och så ammade jag precis innan middagen. Sen tog dom med sig henne och det gick bra. Gör det som känns bäst för er, så du inte behöver sitta på nålar av oro om det är så du känner. Är mormor ganska nära så är kan hon kanske ringa er om Moa absolut vill ha dig för att somna.
  8. 4
    Är bröllopet långt bort? Första gången vi lämnade bort stora tjejen var på ett bröllop och då följde svärföräldrarna med till vigseln och till fördrinken (vi kände brudparet väl och hade frågat om det var ok) och så ammade jag precis innan middagen. Sen tog dom med sig henne och det gick bra. Gör det som känns bäst för er, så du inte behöver sitta på nålar av oro om det är så du känner. Är mormor ganska nära så är kan hon kanske ringa er om Moa absolut vill ha dig för att somna.
  9. Eir & barnen
    #5
    Jag är dålig på detta med att anlita barnvakt, det är faktiskt så att huvudansvaret kan ingen annan än jag ta - inbillar jag mig. Eventuellt kan mannen träda in en stund men knappt så....men jag tror att det kan ge er jättemycket att komma ut barnfria så jag tycker att om ni har lust så gör det, lämna bäbis en stund i mormors vård. Ofta är jag ju dålig på att ge förhållandet tid men det är ganska viktigt.
  10. 5
    Jag är dålig på detta med att anlita barnvakt, det är faktiskt så att huvudansvaret kan ingen annan än jag ta - inbillar jag mig. Eventuellt kan mannen träda in en stund men knappt så....men jag tror att det kan ge er jättemycket att komma ut barnfria så jag tycker att om ni har lust så gör det, lämna bäbis en stund i mormors vård. Ofta är jag ju dålig på att ge förhållandet tid men det är ganska viktigt.
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6
    tack för era svar!vi får se hur vi gör-maken vill gärna ta med henne och jag oxå egentligen!kände bara att nån gång måste ju vara den första,men jag tror inte att det blir den här gången
  12. 6
    tack för era svar!vi får se hur vi gör-maken vill gärna ta med henne och jag oxå egentligen!kände bara att nån gång måste ju vara den första,men jag tror inte att det blir den här gången

Liknande trådar

  1. Barnvakt el inte just nu...
    By Cortexia in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-06, 15:41
  2. Förskola/dagis = barnvakt eller inte?
    By lisalina in forum Småbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-08-03, 10:36
  3. Barnvakt eller inte barnvakt
    By ullen in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 15:06
  4. Ang.barnvakt...
    By [Jen] in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 17:28
  5. Barnvakt??
    By Jeanette in forum _03 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 16:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar