Rädd när jag såg mig i spegeln
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Rädd när jag såg mig i spegeln

    på morgonen. Ena ögat alldeles rött och dessutom en geléaktig massa i själva ögat. Ont gjorde det också. Hade känt det redan dan innan och tårarna rann. Men jag tänkte att jag kanske fått hudkräm i ögat och det var bara tillfälligt irriterat.

    När det gäller ögonen blir jag jätteskärrad. Alla hemska saker kom för mig, t ex nätlossning, blindhet.

    Ringde till Sjukvårdsupplysningen (varför händer alltid sånt här på helgen när VC är stängd?). De skulle ringa upp men det var 5 samtal före. Orolig väntan. Kanske borde åka till apoteket och fråga efter nån salva? Men måste ju vänta på samtalet.

    Det tog en timme (man hinner ju dö under tiden, tänkte jag). Men då fick jag numret till ett journummer på Ögonkliniken. Ringde dit och hon rekommenderade allergiögondroppar (ifall det är allergiskt) och tårsubstitution. Troligen infektion el allergi. Men om jag kände stark smärta el synen försämrades kunde jag återkomma.

    Nån som haft nåt liknande?

    Det här borde kanske vara på Hälsa el Sjukdom, men jag hittar inget sånt Snack.
  2. 1
    Rädd när jag såg mig i spegeln på morgonen. Ena ögat alldeles rött och dessutom en geléaktig massa i själva ögat. Ont gjorde det också. Hade känt det redan dan innan och tårarna rann. Men jag tänkte att jag kanske fått hudkräm i ögat och det var bara tillfälligt irriterat.

    När det gäller ögonen blir jag jätteskärrad. Alla hemska saker kom för mig, t ex nätlossning, blindhet.

    Ringde till Sjukvårdsupplysningen (varför händer alltid sånt här på helgen när VC är stängd?). De skulle ringa upp men det var 5 samtal före. Orolig väntan. Kanske borde åka till apoteket och fråga efter nån salva? Men måste ju vänta på samtalet.

    Det tog en timme (man hinner ju dö under tiden, tänkte jag). Men då fick jag numret till ett journummer på Ögonkliniken. Ringde dit och hon rekommenderade allergiögondroppar (ifall det är allergiskt) och tårsubstitution. Troligen infektion el allergi. Men om jag kände stark smärta el synen försämrades kunde jag återkomma.

    Nån som haft nåt liknande?

    Det här borde kanske vara på Hälsa el Sjukdom, men jag hittar inget sånt Snack.
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Det geléaktiga är typiskt just för allergisk reaktion. Det är bara obehagligt, inget farligt.

    Var i ögat är det rött?

    Det man ska vara uppmärksam på är om det är rött som en ring runt det mörka i ögat. Då bör du åka akut till en ögonakut om det finns på ditt sjukhus, annars blir vanliga akuten eller en jourläkarcentral bra.

    Är det mer perifert eller diffust rött är det just smärta eller synnedsättning du ska vara uppmärksam på.

    Det låter ju mest allergiskt med tanke på geléklumpen.
  4. 2
    Det geléaktiga är typiskt just för allergisk reaktion. Det är bara obehagligt, inget farligt.

    Var i ögat är det rött?

    Det man ska vara uppmärksam på är om det är rött som en ring runt det mörka i ögat. Då bör du åka akut till en ögonakut om det finns på ditt sjukhus, annars blir vanliga akuten eller en jourläkarcentral bra.

    Är det mer perifert eller diffust rött är det just smärta eller synnedsättning du ska vara uppmärksam på.

    Det låter ju mest allergiskt med tanke på geléklumpen.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Över hela ögat inkl gelén. Konstigt om jag blivit allergisk, aldrig varit det förut. Kan man bli det på "äldre dar".

    Tack för svaret förresten!
  6. 3
    Över hela ögat inkl gelén. Konstigt om jag blivit allergisk, aldrig varit det förut. Kan man bli det på "äldre dar".

    Tack för svaret förresten!

Liknande trådar

  1. tittade mig i spegeln för
    By oja39 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2020-08-13, 11:41
  2. Är de jag i spegeln?
    By Lindajohannesson in forum Gravidsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 21:57
  3. Såg mig i spegeln
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-25, 21:43
  4. Såg mig i spegeln
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 16:55
  5. Såg mig själv i spegeln
    By Mamma Erik in forum Mammasnack
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 13:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar