Hur stora är era 3,5 ...
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    Hur stora är era 3,5 ...

    åringar nu. Simon är 105 cm lång och väger 15 kg. Drar stl 98 i byxor och 104 på tröjor.
  2. 1
    Hur stora är era 3,5 ... åringar nu. Simon är 105 cm lång och väger 15 kg. Drar stl 98 i byxor och 104 på tröjor.
  3. Malla
    #2

    I slutet

    av april vägde Asta 14 kg och var 96 cm lång. Hon vägde fortfrande 14 kg för tre veckor sedan när lillebror fick sin försts spruta men jag mätte inte henne då. Hon har dock blivit lite längre. Det märks på byxorna. A har också 98 i byxor och 104 i tröjor.
  4. 2
    I slutet av april vägde Asta 14 kg och var 96 cm lång. Hon vägde fortfrande 14 kg för tre veckor sedan när lillebror fick sin försts spruta men jag mätte inte henne då. Hon har dock blivit lite längre. Det märks på byxorna. A har också 98 i byxor och 104 i tröjor.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Hanna var på BVC för två veckor sen och då vägde hon 16,6 kg oc var 103 cm lång. Hon har 104-110 o byxor och 110/116 i tröjor...
  6. 3
    Hanna var på BVC för två veckor sen och då vägde hon 16,6 kg oc var 103 cm lång. Hon har 104-110 o byxor och 110/116 i tröjor...
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    hmm...har noll koll men Ida väger 14 kg och längden får jag nog kolla nu...
    Hon använder 98-104 i byxor och 104 i tröjor.
    Återkommer med längden sen...
  8. 4
    hmm...har noll koll men Ida väger 14 kg och längden får jag nog kolla nu...
    Hon använder 98-104 i byxor och 104 i tröjor.
    Återkommer med längden sen...
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    ingen aning, men H har lika klädstorlek som Simon
  10. 5
    ingen aning, men H har lika klädstorlek som Simon
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Leo är ca 102-103cm och väger ca 17-18kg.
    Han drar stl 104 i byxor och stl 104 i tröjor. Men jag har även köpt 110-116 i tröjor, men då är de lite stora i ärmarna.
  12. 6
    Leo är ca 102-103cm och väger ca 17-18kg.
    Han drar stl 104 i byxor och stl 104 i tröjor. Men jag har även köpt 110-116 i tröjor, men då är de lite stora i ärmarna.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Linnea är 98/99cm lång och väger strax under 12kgstrecket. Hon drar 98i kläder men lillasysters byxor funkar super som piratbyxor(strl 68/74) så det kör vi en hel del
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  14. 7
    Linnea är 98/99cm lång och väger strax under 12kgstrecket. Hon drar 98i kläder men lillasysters byxor funkar super som piratbyxor(strl 68/74) så det kör vi en hel del
  15. Medlem sedan
    Sep 2000
    #8

    Noll koll

    Har inte vägt eller mätt Emilia på evigheter, men om jag jämför lite med Jenny´s Hanna (dom träffades ju häromveckan) så är nog E en bra bit under 100 cm. Storlek 98 på byxorna är för långa, men lagom runt go´magen *ler* men upptill funkar 98 perfekt. 104 blir toklångt i ärmarna. Hon är verkligen olik sin storasyster, vilken för övrigt har vuxit ur barnavdelningen när det gäller skor (har storlek 37!!) endast 8 år gammal... :O/
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  16. 8
    Noll koll Har inte vägt eller mätt Emilia på evigheter, men om jag jämför lite med Jenny´s Hanna (dom träffades ju häromveckan) så är nog E en bra bit under 100 cm. Storlek 98 på byxorna är för långa, men lagom runt go´magen *ler* men upptill funkar 98 perfekt. 104 blir toklångt i ärmarna. Hon är verkligen olik sin storasyster, vilken för övrigt har vuxit ur barnavdelningen när det gäller skor (har storlek 37!!) endast 8 år gammal... :O/
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9
    Inte en aning, men jag skulle gissa att hon är några centimeter över 1m och väger kanske 16-17kg. Hon har mest 104 i kläder nu.
  18. 9
    Inte en aning, men jag skulle gissa att hon är några centimeter över 1m och väger kanske 16-17kg. Hon har mest 104 i kläder nu.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10
    Lilllebror verkar vara en liten skrutt (åtminstone längdmässigt) 100cm och 17.5 kilo.
    För Lilllebror funkar 98 i byxor och 98 eller 104 i tröjor.
  20. 10
    Lilllebror verkar vara en liten skrutt (åtminstone längdmässigt) 100cm och 17.5 kilo.
    För Lilllebror funkar 98 i byxor och 98 eller 104 i tröjor.
  21. Medlem sedan
    Aug 2000
    #11
    En storfot till då Min 6,5åring kallades redan på BB för Miss Bigfoot av personalen och det håller i sig. Hon drar 34 på sina skor hon fick för några veckor sen. Ska mna skratta eller gråta??? Jag drar 39 och pappan 42 så vi har normala fötter men min mamma drar 43 så det är väl därifrån det kommer...
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  22. 11
    En storfot till då Min 6,5åring kallades redan på BB för Miss Bigfoot av personalen och det håller i sig. Hon drar 34 på sina skor hon fick för några veckor sen. Ska mna skratta eller gråta??? Jag drar 39 och pappan 42 så vi har normala fötter men min mamma drar 43 så det är väl därifrån det kommer...
  23. Medlem sedan
    Sep 2000
    #12

    Bara halvskoj...

    Tack och lov att skomodet i sommar har varit väldigt "tjejigt" (guld/silver/glitter) även för oss på vuxenavdelningen, för annars kan det ju bli lite tradigt för en lågstadietjej att handla "tantskor" :O/
    I höstas och vintras köpte faktiskt A och jag precis likadana skor och kängor (skitsnygga! *ler*) och hon tyckte att det var lite häftigt att vi kunde ha lika. Även nån av hennes klasskompisar har reagerat och sagt till sin mamma att hon LÄNGTAR tills dom kan ha likadana skor, precis som A och jag :O)

    Hoppas att personalen hos din tjej pratar tyst om vad dom kallar henne... det kan ju ta väldigt hårt om barnet självt börjar fundera över varför hon kallas så. Jag har själv bett en och annan mamma till kompisar att lägga fram sina synpunkter på ett lite positivare sätt än kanske: -Mäh GUUUU´vilka FÖTTER du har, tös!!!!!!!
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  24. 12
    Bara halvskoj... Tack och lov att skomodet i sommar har varit väldigt "tjejigt" (guld/silver/glitter) även för oss på vuxenavdelningen, för annars kan det ju bli lite tradigt för en lågstadietjej att handla "tantskor" :O/
    I höstas och vintras köpte faktiskt A och jag precis likadana skor och kängor (skitsnygga! *ler*) och hon tyckte att det var lite häftigt att vi kunde ha lika. Även nån av hennes klasskompisar har reagerat och sagt till sin mamma att hon LÄNGTAR tills dom kan ha likadana skor, precis som A och jag :O)

    Hoppas att personalen hos din tjej pratar tyst om vad dom kallar henne... det kan ju ta väldigt hårt om barnet självt börjar fundera över varför hon kallas så. Jag har själv bett en och annan mamma till kompisar att lägga fram sina synpunkter på ett lite positivare sätt än kanske: -Mäh GUUUU´vilka FÖTTER du har, tös!!!!!!!
  25. Medlem sedan
    Sep 2000
    #13

    Såg ju nu att...

    .. det var redan på BB (!!!) som din tjej uppmärksammades för sina fossingar. Jag måste lära mej att läsa ordentligt innan jag svarar på inlägg... *rodnar*
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  26. 13
    Såg ju nu att... .. det var redan på BB (!!!) som din tjej uppmärksammades för sina fossingar. Jag måste lära mej att läsa ordentligt innan jag svarar på inlägg... *rodnar*
  27. Malla
    #14

    37!

    Det har min fjortonåring Jag har dock stora fötter och har storlek 41 och min mamma har storlek 42. Min äldsta dotter som "bara" är 165 cm lång har storlek 40...
  28. 14
    37! Det har min fjortonåring Jag har dock stora fötter och har storlek 41 och min mamma har storlek 42. Min äldsta dotter som "bara" är 165 cm lång har storlek 40...
  29. Medlem sedan
    Sep 2000
    #15

    Japp!

    Hon har storlek 37, vår storasyster. Du har ju träffat henne, så du vet att hon är både lång och rätt stor öht, så det är klart att storlek 30 hade sett lite oproportionerligt ut. Men 37... det är som sagt inte alltid kul att gå på mammas avdelning när man är 8 år, även om det gått bra hittills :O/
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  30. 15
    Japp! Hon har storlek 37, vår storasyster. Du har ju träffat henne, så du vet att hon är både lång och rätt stor öht, så det är klart att storlek 30 hade sett lite oproportionerligt ut. Men 37... det är som sagt inte alltid kul att gå på mammas avdelning när man är 8 år, även om det gått bra hittills :O/
  31. Medlem sedan
    Aug 2000
    #16
    Jo det är inte bara roligt med stora fötter, faktiskt inte toligt alls om man är en liten tjej. För killar går det väl an men tjejer ska ju ha små fötter och vara små och nätta. Gissa om det inte stämmer på min tjej! Hon är lång och muskulös men tränar gymnastik 3 dagar i veckan i en liten utvecklingsgrupp så hon har kroppskontroll iaf. Jag inbillar mig att hon nog växer i sina fötter längre fram. Fötterna brukar ofta växa före på många barn och sen stannar de i längd men kroppen fortsätter växa. Mina kusiner hade strl 39 när de var 8 år och har nu strl 40 och är ung 170-175cmlånga. Mao fullt normala
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  32. 16
    Jo det är inte bara roligt med stora fötter, faktiskt inte toligt alls om man är en liten tjej. För killar går det väl an men tjejer ska ju ha små fötter och vara små och nätta. Gissa om det inte stämmer på min tjej! Hon är lång och muskulös men tränar gymnastik 3 dagar i veckan i en liten utvecklingsgrupp så hon har kroppskontroll iaf. Jag inbillar mig att hon nog växer i sina fötter längre fram. Fötterna brukar ofta växa före på många barn och sen stannar de i längd men kroppen fortsätter växa. Mina kusiner hade strl 39 när de var 8 år och har nu strl 40 och är ung 170-175cmlånga. Mao fullt normala

Liknande trådar

  1. Stora barn, stora ...
    By mani in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 20:27
  2. Stora föräldrar=stora barn?
    By inami in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 21:04
  3. Stora barn stora bekymmer!
    By annelie43 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 13:22
  4. Stora(inte för stora)
    By skanetjej in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 19:55
  5. Stora UL?
    By cathycat bf 20/10 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 17:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar