Gravid – hur lång tid tog det?

Visa resultat för omröstning: Hur lång tid tog det för dig att bli gravid?

Antal röster 2081. Den här omröstningen är stängd
  • På direkten

    658 31.62%
  • Mindre än 1 månad

    199 9.56%
  • 1-3 månader

    471 22.63%
  • 3-6 månader

    198 9.51%
  • 6-9 månader

    105 5.05%
  • 9-12 månader

    101 4.85%
  • 1-2 år

    133 6.39%
  • 2-3 år

    77 3.70%
  • 3-4 år

    35 1.68%
  • Över 4 år

    104 5.00%
Månadens fråga
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    Redax
    #1

    Gravid – hur lång tid tog det?

    Har du väntat barn eller går du rent av i väntans tider just nu? Hur lång tid tog det för dig och din partner att bli gravida? (Du som är man kan också svara.)
  2. 1
    Gravid – hur lång tid tog det? Har du väntat barn eller går du rent av i väntans tider just nu? Hur lång tid tog det för dig och din partner att bli gravida? (Du som är man kan också svara.)
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    ja hur lång tid tog det...inte alls lång tid..ca 3 månader..!
  4. 2
    ja hur lång tid tog det...inte alls lång tid..ca 3 månader..!
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Jag fyllde i mig på 3-6 månader. Detta gäller vårt tredje barn. De första två tog 1 år resp. 2 månader. Så egentligen borde jag kanske inte svarat alls
  6. 3
    Jag fyllde i mig på 3-6 månader. Detta gäller vårt tredje barn. De första två tog 1 år resp. 2 månader. Så egentligen borde jag kanske inte svarat alls
  7. Fru Kanin
    #4
    Vi hann bara tänka tanken..
  8. 4
    Vi hann bara tänka tanken..
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Med första barnet tog det över ett år, men denna gång tog de mellan 3-6 månader.
    sofia78, mamma till Elias 040107 och Mathilda 070930
  10. 5
    Med första barnet tog det över ett år, men denna gång tog de mellan 3-6 månader.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Första graviditeten skedde när vi varit ihop i bara 1½ månad. Blev dock missfall. Blev gravid igen 4 månader senare (ännu ett mf). Sedan hann jag ha en mens efter mf:et och sedan blev jag gravid igen. Fort var det gjort!
  12. 6
    Första graviditeten skedde när vi varit ihop i bara 1½ månad. Blev dock missfall. Blev gravid igen 4 månader senare (ännu ett mf). Sedan hann jag ha en mens efter mf:et och sedan blev jag gravid igen. Fort var det gjort!
  13. Medlem sedan
    Jul 2007
    #7
    Ja, jag var helt övertygad om att det skulle ta lång tid innan jag blev gravid. 10 år på piller bode ha gjort sitt, pluss att jag har hypertyreos. Så när jag inte fick nån mens efter det att jag slutat äta pillrena började jag ana vad som var på gång. Det tog alltså 13 dagar från det att jag slutade med p-piller... Inte konstigt att jag känner mig liten tagen på sängen...
  14. 7
    Ja, jag var helt övertygad om att det skulle ta lång tid innan jag blev gravid. 10 år på piller bode ha gjort sitt, pluss att jag har hypertyreos. Så när jag inte fick nån mens efter det att jag slutat äta pillrena började jag ana vad som var på gång. Det tog alltså 13 dagar från det att jag slutade med p-piller... Inte konstigt att jag känner mig liten tagen på sängen...
  15. Medlem sedan
    Apr 2007
    #8
    Det tog en ägglosning mellan slutet på p-pillren och befruktning, dvs. jag hann ha en enda mens efter att jag slutat med p-piller innan jag blev gravid.
  16. 8
    Det tog en ägglosning mellan slutet på p-pillren och befruktning, dvs. jag hann ha en enda mens efter att jag slutat med p-piller innan jag blev gravid.
  17. Medlem sedan
    Jul 2007
    #9
    Med mina tvillingar blev jag gravid MEDAN jag åt p-piller. Gissa om jag tycker de tillförlitliga.Nu med nummer tre tog det en månad.
  18. 9
    Med mina tvillingar blev jag gravid MEDAN jag åt p-piller. Gissa om jag tycker de tillförlitliga.Nu med nummer tre tog det en månad.
  19. Medlem sedan
    Oct 2000
    #10

    hur menar ni nu?

    Vad är det för skillnad på de tre första svaren egentligen?
    Är inte "på direkten" samma sak som "mindre än en månad" och "1-3 månader" eller finns det de som har ägglossning oftare???
    För övrigt har jag tre barn och ett MF i bagaget så vilken av gångerna ska jag svara för?

    Vid båda mina första graviditeter blev jag gravid på första ägglossningen efter att vi slutat med skydd.
    Andra graviditeten slutade dock i MF och sedan tog det tre ägglossningar att bli gravid igen.
    Vid min senaste graviditet blev jag gravid på andra ägglossningen så ska jag då svara "på direkten", "mindre än en månad" eller "1-3 månader"?

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  20. 10
    hur menar ni nu? Vad är det för skillnad på de tre första svaren egentligen?
    Är inte "på direkten" samma sak som "mindre än en månad" och "1-3 månader" eller finns det de som har ägglossning oftare???
    För övrigt har jag tre barn och ett MF i bagaget så vilken av gångerna ska jag svara för?

    Vid båda mina första graviditeter blev jag gravid på första ägglossningen efter att vi slutat med skydd.
    Andra graviditeten slutade dock i MF och sedan tog det tre ägglossningar att bli gravid igen.
    Vid min senaste graviditet blev jag gravid på andra ägglossningen så ska jag då svara "på direkten", "mindre än en månad" eller "1-3 månader"?
  21. Medlem sedan
    Jul 2007
    #11
    Hålelr med AT. Knepig fråga att svara på. Jag slutade med spiralö i mars och blev gravid i juni, men å andra sidan var det i juni första gången vi hade sex när jag hade ägglossning.
  22. 11
    Hålelr med AT. Knepig fråga att svara på. Jag slutade med spiralö i mars och blev gravid i juni, men å andra sidan var det i juni första gången vi hade sex när jag hade ägglossning.
  23. Medlem sedan
    May 2007
    #12
    Plocka ut min spiral 6 februari och blev gravid 9 mars.
    Förr var förr- Nu är NU!!
  24. 12
    Plocka ut min spiral 6 februari och blev gravid 9 mars.
  25. Medlem sedan
    Oct 2004
    #13

    2½ år

    och tillslut krävdes medicinsk hjälp för att bli gravid med pyret jag väntar nu...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  26. 13
    2½ år och tillslut krävdes medicinsk hjälp för att bli gravid med pyret jag väntar nu...
  27. Medlem sedan
    Apr 2007
    #14

    3, 1, 0

    3 månader första barnet
    1:a försöket andra barnet
    utan att försöka tredje barnet
    Goungar -02 -04 -07
  28. 14
    3, 1, 0 3 månader första barnet
    1:a försöket andra barnet
    utan att försöka tredje barnet
  29. Medlem sedan
    May 2007
    #15
    Med våran 7 åriga dotter tog det ett par månader..
    Förr var förr- Nu är NU!!
  30. 15
    Med våran 7 åriga dotter tog det ett par månader..
  31. Medlem sedan
    Mar 2004
    #16

    puss på dig tindragull!

    du fattar nog varför .
    "I look just like the girl next door... if you happen to live next door to an amusement park" Dolly Parton
  32. 16
    puss på dig tindragull! du fattar nog varför .
  33. Medlem sedan
    Mar 2007
    #17
    11 dagar efter att jag tog ut spiralen. Jag är 39 och min man 51. Så det kan gå snabbt och lätt fast man är "älldre"!!
    Resmamman med Pojke 13 år, Flicka 11 år, Pojke 9 år och lilla sladdisen, en ljuvlig dotter, född den 3 jan-08
  34. 17
    11 dagar efter att jag tog ut spiralen. Jag är 39 och min man 51. Så det kan gå snabbt och lätt fast man är "älldre"!!
  35. Medlem sedan
    Oct 2002
    #18
    Jag är visst bara fertil i januari vart fjärde år; första barnet blev till i januari efter 4 år, och det andra efter exakt 4 år till. Nu vill jag inte ha fler barn, så i januari 2010 måste jag vara försiktig!
  36. 18
    Jag är visst bara fertil i januari vart fjärde år; första barnet blev till i januari efter 4 år, och det andra efter exakt 4 år till. Nu vill jag inte ha fler barn, så i januari 2010 måste jag vara försiktig!
  37. Medlem sedan
    Jan 2003
    #19

    Väldigt olika:

    1 gången: 5 månader (tyvärr var det en utomkvedsgraviditet)
    2:a gången: 11 månader (men då var mensen borta i 3 månader efter utomkvedsgraviditeten, så 8 försöksmånader) = underbara Amanda
    3:e gången: 7 månader (tyvärr blev det missfall i v.6)
    4:e gången: Direkt efter missfallet, testade positivt mindre än en månad efter = underbara Linnéa
    Annica m. Amanda 030628 och Linnéa 051005

  38. 19
    Väldigt olika: 1 gången: 5 månader (tyvärr var det en utomkvedsgraviditet)
    2:a gången: 11 månader (men då var mensen borta i 3 månader efter utomkvedsgraviditeten, så 8 försöksmånader) = underbara Amanda
    3:e gången: 7 månader (tyvärr blev det missfall i v.6)
    4:e gången: Direkt efter missfallet, testade positivt mindre än en månad efter = underbara Linnéa
  39. Medlem sedan
    Jun 2003
    #20
    på en gång liksom....denna gång....var inte alls planerat
    Förr var förr...Nu är nu!
  40. 20
    på en gång liksom....denna gång....var inte alls planerat
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. 176cm lång och väger 154kg och gravid..
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-07-31, 14:39
  3. lång-lång-lång promenad...
    By eiraeira in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 11:21
  4. Hur lång tid,Ppiller-Gravid???
    By längtar in forum Planera för barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 12:03
  5. lång tid att bli gravid igen - fel?
    By hjälp? in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 20:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar