Bärsjal
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    Bärsjal

    Jag har funderat på att köpa en bärsjal när det börjar närma sig. Men vilken är bäst och mest prisvärd? Ngn som har erfarenhet?

    Kram Malin
    Lycklig och tokstolt mamma till E, 7 år, och H född 2008.
  2. 1
    Bärsjal Jag har funderat på att köpa en bärsjal när det börjar närma sig. Men vilken är bäst och mest prisvärd? Ngn som har erfarenhet?

    Kram Malin
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Oj, såg att det finns en snackgrupp för det men det verkar ju vara en hel vetenskap det där...
  4. 2
    Oj, såg att det finns en snackgrupp för det men det verkar ju vara en hel vetenskap det där...
  5. Medlem sedan
    May 2007
    #3
    Ja, det verkar verkligen vara en djungel. Tycker att dom är så dyra med. Skall man ha en eller flera stycken undrar jag med. Blir ju lite dyrt då???

    Lycka till!
  6. 3
    Ja, det verkar verkligen vara en djungel. Tycker att dom är så dyra med. Skall man ha en eller flera stycken undrar jag med. Blir ju lite dyrt då???

    Lycka till!
  7. En Trea?
    #4

    Jag tycker

    att man ska börja med en trikåsjal, det tycker iaf jag är mysigast till bebis. Dessutom lite tacksammare att knyta och lära sig knyta.

    Ska man köpa en trikåsjal så tycker jag man kan satsa på en SINO, eftersom den har otroligt bra andrahands värde och då betalar man själv i slutändan precis lika "lite" som för en av de andra billigare trikåsjalarna.

    Sen ang hur många man ska ha, ja... De beror väl lite på hur man är som person.
    Man måste inte ha mängder av sjalar. En trikåsjal och när bebis blir för stor (läs för tung) för den så skaffar man sig en vävd. Eller så har man en ergronomisk sele, den kan man ha från början med om man vill det.

    Något mer ni undrar över så bara skrik till!!
  8. 4
    Jag tycker att man ska börja med en trikåsjal, det tycker iaf jag är mysigast till bebis. Dessutom lite tacksammare att knyta och lära sig knyta.

    Ska man köpa en trikåsjal så tycker jag man kan satsa på en SINO, eftersom den har otroligt bra andrahands värde och då betalar man själv i slutändan precis lika "lite" som för en av de andra billigare trikåsjalarna.

    Sen ang hur många man ska ha, ja... De beror väl lite på hur man är som person.
    Man måste inte ha mängder av sjalar. En trikåsjal och när bebis blir för stor (läs för tung) för den så skaffar man sig en vävd. Eller så har man en ergronomisk sele, den kan man ha från början med om man vill det.

    Något mer ni undrar över så bara skrik till!!
  9. En Trea?
    #5

    Meeeeeen

    dom är ju inte dyrare än en baby björn. En baby björn kan man ju dessutom inte bära lika länga som i en sjal!!!

    Köper du en vävd sjal från början så kan man ju använda den i flera år!!! Så slår man ut priset är det ju inte så mycke pengar det rör sig om för den långa användningstiden. Visst, kanske dyrt när den ska införskaffas men isf finns det ju alternativ, typ hyra en för att se om man gillar det och då kan man ju köpa den sen och får dra av de pengar man har hyrt den för, dvs inte lika mycke pengar att lägga ut på en gång.
  10. 5
    Meeeeeen dom är ju inte dyrare än en baby björn. En baby björn kan man ju dessutom inte bära lika länga som i en sjal!!!

    Köper du en vävd sjal från början så kan man ju använda den i flera år!!! Så slår man ut priset är det ju inte så mycke pengar det rör sig om för den långa användningstiden. Visst, kanske dyrt när den ska införskaffas men isf finns det ju alternativ, typ hyra en för att se om man gillar det och då kan man ju köpa den sen och får dra av de pengar man har hyrt den för, dvs inte lika mycke pengar att lägga ut på en gång.
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6
    Ja eller hur! Jag var inne och läste på snackgruppen en stund och det bara gick runt i huvudet. Hur många skall man ha och vilken typ och vad är bäst för mig och tänk om pyret inte gillar den osv. Jag blir alldels matt. Men någon skrev ngt om att sy själv. Det vore kanon! Jag har ställt en fråga om detta där inne så jag får se om jag provar på det ist.Blir garanterat billigare iaf och då kan jag ju sy flera.
  12. 6
    Ja eller hur! Jag var inne och läste på snackgruppen en stund och det bara gick runt i huvudet. Hur många skall man ha och vilken typ och vad är bäst för mig och tänk om pyret inte gillar den osv. Jag blir alldels matt. Men någon skrev ngt om att sy själv. Det vore kanon! Jag har ställt en fråga om detta där inne så jag får se om jag provar på det ist.Blir garanterat billigare iaf och då kan jag ju sy flera.
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7
    VAr till 2 mirakel
  14. 7
    VAr till 2 mirakel
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8
    Du har helt rätt i det. Jag har dock köpt en babybjörn activ tillsamans med en vännina så det blev inte så dyrt för mig.Hennes pojk kommer att vara för stor för den i februari så då tar jag bara över den. Just därför tänkte jag att jag skulle testa detta med bärsjal, det blev liksom pengar över. Det är mycket att ta ställning till dock och jag får nog läsa och fundera ett tag.
  16. 8
    Du har helt rätt i det. Jag har dock köpt en babybjörn activ tillsamans med en vännina så det blev inte så dyrt för mig.Hennes pojk kommer att vara för stor för den i februari så då tar jag bara över den. Just därför tänkte jag att jag skulle testa detta med bärsjal, det blev liksom pengar över. Det är mycket att ta ställning till dock och jag får nog läsa och fundera ett tag.
  17. Medlem sedan
    Dec 2000
    #9
    Tack, hur länge kan man ha en trikåsjal då?
  18. 9
    Tack, hur länge kan man ha en trikåsjal då?
  19. En Trea?
    #10

    Det står på

    det brukar stå att man kan bära i en trikåsjal till ungefär 1 års ålder.
    Jag tyckte dock att den blev ostadig och inte gav lika bra avlastning så jag bytade till en vävd tidigare. Men, jag kan fortfarande bära i en trikåsjal och det här inte hälften så ont som när man bär i baby björnen. (Barnet är 10 månader nu)
  20. 10
    Det står på det brukar stå att man kan bära i en trikåsjal till ungefär 1 års ålder.
    Jag tyckte dock att den blev ostadig och inte gav lika bra avlastning så jag bytade till en vävd tidigare. Men, jag kan fortfarande bära i en trikåsjal och det här inte hälften så ont som när man bär i baby björnen. (Barnet är 10 månader nu)
  21. En Trea?
    #11

    Ett tips

    är ju att leta upp någon som bor när och testa en sjal innan man köper!
  22. 11
    Ett tips är ju att leta upp någon som bor när och testa en sjal innan man köper!
  23. Medlem sedan
    May 2007
    #12
    Min kompis har sytt två stycken till mig. En ringsjal och en vanlig. Jättefina och tror inte det var svårt..
  24. 12
    Min kompis har sytt två stycken till mig. En ringsjal och en vanlig. Jättefina och tror inte det var svårt..
  25. Medlem sedan
    Oct 2004
    #13

    Jag har köpt

    en sån här: http://www.pepplon.se/product_info.p...ucts_ id=2340
    Till nyfödingar ska man ha en trikåsjal har jag förstått och jag var helt inne på att köpa en Sino innan jag hittade denna! Då fick snyggheten väga över för min del. Det är ju ändå en trikåsjal, så jag tror den blir bra!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  26. 13
    Jag har köpt en sån här: http://www.pepplon.se/product_info.p...ucts_ id=2340
    Till nyfödingar ska man ha en trikåsjal har jag förstått och jag var helt inne på att köpa en Sino innan jag hittade denna! Då fick snyggheten väga över för min del. Det är ju ändå en trikåsjal, så jag tror den blir bra!
  27. Medlem sedan
    May 2007
    #14
    Jag menar mer att det blir dyrt om man skall köpa flera stycken. Bärsele provade jag till pojken och den fick jag jätteont i ryggen av så det vill jag inte ha.

    En sjal skall jag ha, det med priset var hur många man "behöver" köpa.

    Kram!
  28. 14
    Jag menar mer att det blir dyrt om man skall köpa flera stycken. Bärsele provade jag till pojken och den fick jag jätteont i ryggen av så det vill jag inte ha.

    En sjal skall jag ha, det med priset var hur många man "behöver" köpa.

    Kram!
  29. Medlem sedan
    May 2007
    #15
    Åh, det skulle jag också vilja. Hör av dig om du har några tips om hur. Något mönster eller så

    Vore jättegulligt! För det är ju kul att kunna byta lite

    Kramar!
  30. 15
    Åh, det skulle jag också vilja. Hör av dig om du har några tips om hur. Något mönster eller så

    Vore jättegulligt! För det är ju kul att kunna byta lite

    Kramar!
  31. Medlem sedan
    Oct 2004
    #16
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  32. Medlem sedan
    May 2007
    #17
    Åh, den är så snygg. Vill ha en likadan. Vilken färg tog du?
  33. 17
    Åh, den är så snygg. Vill ha en likadan. Vilken färg tog du?
  34. Medlem sedan
    Oct 2004
    #18

    Plommon/turkos!

    Tycker de är jätteläckra!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  35. 18
    Plommon/turkos! Tycker de är jätteläckra!
  36. Medlem sedan
    May 2007
    #19
    Verkligen!!!! Jag bara SKA ha en... Det måste jag. Såg en som hade en sån väska idag över axeln. Det har jag inte sett förr.

    Är det dyrt att beställa därifrån eller är priserna inkl. frakt?
  37. 19
    Verkligen!!!! Jag bara SKA ha en... Det måste jag. Såg en som hade en sån väska idag över axeln. Det har jag inte sett förr.

    Är det dyrt att beställa därifrån eller är priserna inkl. frakt?
  38. Medlem sedan
    Dec 2000
    #20
    Tack, då vet jag lite bättre.
  39. 20
    Tack, då vet jag lite bättre.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Bärsjal?
    By hoppfull in forum _0706 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 20:35
  2. bärsjal
    By engelnore in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 12:29
  3. bärsjal
    By helene_77 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 09:49
  4. Ang. bärsjal
    By Kajsa bf 3/8 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 13:22
  5. Ni som har bärsjal
    By Kina m.3 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 20:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar