Bilfråga då..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Bilfråga då..

    Ni som har 2 bilar, har ni två "fina" bilar eller en äldre och en nyare.. ja ni förstår kanske var jag vill komma... Vem utav er kör den "finare" bilen?
    "Så länge min chef låtsas som om jag har hög lön,
    låtsas jag som om att jag har mycket att göra"
  2. 1
    Bilfråga då.. Ni som har 2 bilar, har ni två "fina" bilar eller en äldre och en nyare.. ja ni förstår kanske var jag vill komma... Vem utav er kör den "finare" bilen?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Båda är "nya", sen 2004, köpta samtidigt. Den ena större och dyrare, den andra minde och billigare. Men inte en "jättesäker familjebil" och en "skruttbil" typ
    Vem som kör vilken berodde först på vem som skulle hämta Simon då vi bara hade bilstol i den stora. Nu har vi en bilstol i varje och ska vi båda iväg till jobbet t ex så tar den som kör först helt enkelt den bil som står ute och den som kör sist tar den andra ur garaget.
  4. 2
    Båda är "nya", sen 2004, köpta samtidigt. Den ena större och dyrare, den andra minde och billigare. Men inte en "jättesäker familjebil" och en "skruttbil" typ
    Vem som kör vilken berodde först på vem som skulle hämta Simon då vi bara hade bilstol i den stora. Nu har vi en bilstol i varje och ska vi båda iväg till jobbet t ex så tar den som kör först helt enkelt den bil som står ute och den som kör sist tar den andra ur garaget.
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    Maken kör den minsta och skruttigaste (äldst och rostigast), jag och barnen kör den största och säkraste.

    Ingen av dem är särdeles ny - min har 9 år på nacken och makens är 15 år gammal.
  6. 3
    Maken kör den minsta och skruttigaste (äldst och rostigast), jag och barnen kör den största och säkraste.

    Ingen av dem är särdeles ny - min har 9 år på nacken och makens är 15 år gammal.
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4

    Min bil...

    är en ford fiesta, årsmodell -02. Maken har en ford mondeo -96.
  8. 4
    Min bil... är en ford fiesta, årsmodell -02. Maken har en ford mondeo -96.
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5
    Fattar precis vart du vill komma. Vi har två bilar som är rätt så ojämförbara; Den ena är en relativt ny BMW och den andra är en Mitsubishi mini-buss, inte så ny, den köpte vi för att få plats med alla barn. Bussen drar mer bensin och jag har betydligt kortare väg till jobbet, därför kör jag den. Annars hade vi gjort tvärtom. Men enligt min erfarenhet av "omgivningen" är det så att kvinnan oftast kör "andrabilen", dvs den som står kvar hemma när hela familjen åker nånstans. (Fast i mina föräldrars fall är det faktiskt tvärtom. Gräsligt nog är det mot morsans protester; hon känner sig löjlig. Men varför det???)
  10. 5
    Fattar precis vart du vill komma. Vi har två bilar som är rätt så ojämförbara; Den ena är en relativt ny BMW och den andra är en Mitsubishi mini-buss, inte så ny, den köpte vi för att få plats med alla barn. Bussen drar mer bensin och jag har betydligt kortare väg till jobbet, därför kör jag den. Annars hade vi gjort tvärtom. Men enligt min erfarenhet av "omgivningen" är det så att kvinnan oftast kör "andrabilen", dvs den som står kvar hemma när hela familjen åker nånstans. (Fast i mina föräldrars fall är det faktiskt tvärtom. Gräsligt nog är det mot morsans protester; hon känner sig löjlig. Men varför det???)
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6
    Vi har en "bättre" bil och en liten halvskruttig sak. Mannen (som jobbar) kör skrutten och jag (som är mammaledig) kör den bättre bilen. Av den enkla anledningen att jag kör barnen mest och de ska (enligt oss) åka i den säkraste bilen. Som en liten bonus är ju värdeminskningen mindre på skrutten och då mannen åker längre än jag så är det det ekonomiska valet också.
  12. 6
    Vi har en "bättre" bil och en liten halvskruttig sak. Mannen (som jobbar) kör skrutten och jag (som är mammaledig) kör den bättre bilen. Av den enkla anledningen att jag kör barnen mest och de ska (enligt oss) åka i den säkraste bilen. Som en liten bonus är ju värdeminskningen mindre på skrutten och då mannen åker längre än jag så är det det ekonomiska valet också.
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7

    Mina bilar

    Jag har två bilar och båda kör jag själv. Bruksbilen är en Mitsubishi Colt -05 och hobbybilen som jag kör endast sommartid är en Mitsubishi Eclipse Cab -02. Caben har denna sommar endast rullat cirka 100 mil, förra året då solen sken blev det betydligt mer.
  14. 7
    Mina bilar Jag har två bilar och båda kör jag själv. Bruksbilen är en Mitsubishi Colt -05 och hobbybilen som jag kör endast sommartid är en Mitsubishi Eclipse Cab -02. Caben har denna sommar endast rullat cirka 100 mil, förra året då solen sken blev det betydligt mer.
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8
    Svarar alla här.. Jag har faktiskt den uppfattningen att det faktiskt är väldigt blandat - dvs vem som kör den "nyare - finare" bilen. I vår familj så är det jag som kör omkring i den bättre bilen.
  16. 8
    Svarar alla här.. Jag har faktiskt den uppfattningen att det faktiskt är väldigt blandat - dvs vem som kör den "nyare - finare" bilen. I vår familj så är det jag som kör omkring i den bättre bilen.
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    vi blandar

    vi har en liten bil och en stor helt sprillans. Vi brukar turas om. Det beror oftast på vem som ska vara hemma med lillkillen och behöver bilstolen som sitter i den stora bilen. Oftast har jag den.
  18. 9
    vi blandar vi har en liten bil och en stor helt sprillans. Vi brukar turas om. Det beror oftast på vem som ska vara hemma med lillkillen och behöver bilstolen som sitter i den stora bilen. Oftast har jag den.

Liknande trådar

  1. bilfråga??
    By Plingis6 in forum Många barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-02-28, 22:42
  2. Bilfråga
    By l.i.l.l.a.n in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 08:12
  3. Bilfråga
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 15:14
  4. Bilfråga
    By ajilie in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 11:18
  5. Ny här med bilfråga
    By Madde m 3 in forum Många barn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 09:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar