Två 6-åringar till!
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    Två 6-åringar till!

    Två till i mängden. Idag är det (bland annat) Tilde och Noras födelsedag!
    Och det är första gången de firar utan sin mamma
    Dvs dom är hos sin pappa idag, och jag pratade just med Tilde och frågade henne om hon vuxit något sedan igår. Men det trodde hon inte hon hade gjort (men jag tror nog att hon kommer att dubbelkolla ).
    Sa att jag saknade henne, men hon saknade minsann inte mig! Och det kanske låter lite konstigt, men det känns skönt att hon/dom inte gör det...

    Det var en rätt lång väg till att ha delad vårdnad om dem och nu är vi DÄR (vi separerade för lite mer än 2 år sedan), sedan ett halvår tillbaka.
    Och dom trivs, och dom mår bra! Och inte vill jag att dom ska vara hos sin pappa och gå och längta efter mig heller! Det gör jag så bra...

    Och kalas hade vi i söndags (gemensamt med mor- och farföräldrar). Och snart börjar de förskoleklass, shit vad tiden går... På ett sätt känns det inte som så länge sedan jag hittade hit och var på allra första fikat hos Anki (med Gustav). Men det är ju över 6 år sedan nu.

    Så idag så får jag fira mina knäppungars födelsedag i min ensamhet, eller ja, utan födelsedagsbarnen i alla fall
  2. 1
    Två 6-åringar till! Två till i mängden. Idag är det (bland annat) Tilde och Noras födelsedag!
    Och det är första gången de firar utan sin mamma
    Dvs dom är hos sin pappa idag, och jag pratade just med Tilde och frågade henne om hon vuxit något sedan igår. Men det trodde hon inte hon hade gjort (men jag tror nog att hon kommer att dubbelkolla ).
    Sa att jag saknade henne, men hon saknade minsann inte mig! Och det kanske låter lite konstigt, men det känns skönt att hon/dom inte gör det...

    Det var en rätt lång väg till att ha delad vårdnad om dem och nu är vi DÄR (vi separerade för lite mer än 2 år sedan), sedan ett halvår tillbaka.
    Och dom trivs, och dom mår bra! Och inte vill jag att dom ska vara hos sin pappa och gå och längta efter mig heller! Det gör jag så bra...

    Och kalas hade vi i söndags (gemensamt med mor- och farföräldrar). Och snart börjar de förskoleklass, shit vad tiden går... På ett sätt känns det inte som så länge sedan jag hittade hit och var på allra första fikat hos Anki (med Gustav). Men det är ju över 6 år sedan nu.

    Så idag så får jag fira mina knäppungars födelsedag i min ensamhet, eller ja, utan födelsedagsbarnen i alla fall
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2
    GRATTIS från ett litet höstbarn och hennes föräldrar
    Hoppas ni alla mår bra / Kram
  4. 2
    GRATTIS från ett litet höstbarn och hennes föräldrar
    Hoppas ni alla mår bra / Kram
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3

    Grattis

    och grattis till att ni fått delad vårdnad att fungera, måste vara jätteskönt!

    kram

    Linda
    "There's never enough time to do all the nothing you want." /Calvin
    http://lisopasi.com
  6. 3
    Grattis och grattis till att ni fått delad vårdnad att fungera, måste vara jätteskönt!

    kram

    Linda
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4

    grattis grattis!

    verkar ju som om tjejerna får en härlig dag iadg även om du inte är med dom... skönt att ni fått den delade vårdnaden att funka!

    extra kram till dej eftersom du inte får vara med tjejerna...

    *kramkramkramkram*
    mamma till Alexander 010727, Ludwig 040818, Waldemar och Gabriel 070901


    http://www.bottimedmera.blogspot.com/
  8. 4
    grattis grattis! verkar ju som om tjejerna får en härlig dag iadg även om du inte är med dom... skönt att ni fått den delade vårdnaden att funka!

    extra kram till dej eftersom du inte får vara med tjejerna...

    *kramkramkramkram*
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    GRATTIS till båda två!!!!
  10. 5
    GRATTIS till båda två!!!!
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    Grattis till dig!

    För att du har varit världens bästa mamma till dina båda töser i hela sex år!

    Och, javisst ja, grattis till dem med
  12. 6
    Grattis till dig! För att du har varit världens bästa mamma till dina båda töser i hela sex år!

    Och, javisst ja, grattis till dem med
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Grattar från oss också så klart.

    Ja du, vad tiden går. Vet du att du var den första gravidosaurusen jag såg från gamla aug-01? Jag skulle hitta till fiket på kungsgatan (?) och hamnade bakom en vaggande tjej med världens största mage - och henne följde jag efter och kom till rätt ställe.

    Eller fikat på IKEA där vi var minst 10 höggravida kvinnor vaggande på rad brevid varandra. Oj, vad folk glodde *s*

    Vad skönt att höra att du och M kommit fram till en lösning med barnen som funkar för er alla. Fullt så enkelt var det ju inte här, men nu har vi i alla fall enats, så tack och lov kan rättegången ställas in *puh*

    Grattis till kidsen igen, och grattis till dig som har så sköna tjejer i ditt liv!
  14. 7
    Grattar från oss också så klart.

    Ja du, vad tiden går. Vet du att du var den första gravidosaurusen jag såg från gamla aug-01? Jag skulle hitta till fiket på kungsgatan (?) och hamnade bakom en vaggande tjej med världens största mage - och henne följde jag efter och kom till rätt ställe.

    Eller fikat på IKEA där vi var minst 10 höggravida kvinnor vaggande på rad brevid varandra. Oj, vad folk glodde *s*

    Vad skönt att höra att du och M kommit fram till en lösning med barnen som funkar för er alla. Fullt så enkelt var det ju inte här, men nu har vi i alla fall enats, så tack och lov kan rättegången ställas in *puh*

    Grattis till kidsen igen, och grattis till dig som har så sköna tjejer i ditt liv!
  15. Medlem sedan
    Feb 2001
    #8
    Ja grattis tjejer!!
    tänk vad tiden går

    jag såg en videosnutt tagen 2003 då våra små var nästan 2 år såg Tilde sudsa förbi
    vi var i bollebygd på Kalas hehe..
    Det var så längesedan och så små de såg ut alla barnen.
    Nu då faktiskt hela 4 år senare.... ojdå.
    skolstart och allt snart.
  16. 8
    Ja grattis tjejer!!
    tänk vad tiden går

    jag såg en videosnutt tagen 2003 då våra små var nästan 2 år såg Tilde sudsa förbi
    vi var i bollebygd på Kalas hehe..
    Det var så längesedan och så små de såg ut alla barnen.
    Nu då faktiskt hela 4 år senare.... ojdå.
    skolstart och allt snart.
  17. Medlem sedan
    Jun 2001
    #9
    Dubbelgrattis till tjejerna!!! Det har säkert haft en superdag!!
  18. 9
    Dubbelgrattis till tjejerna!!! Det har säkert haft en superdag!!
  19. Medlem sedan
    Jul 2007
    #10
    Tack så mycket! Ja det är så bra så. Hur är det själva?! Hoppas verkligen att vi lyckas träffas någon dag
    Kram
  20. 10
    Tack så mycket! Ja det är så bra så. Hur är det själva?! Hoppas verkligen att vi lyckas träffas någon dag
    Kram
  21. Medlem sedan
    Jul 2007
    #11
    Tack så mycket!
    Och grattis till viktnedgången *imponerad*.
    Kram
  22. 11
    Tack så mycket!
    Och grattis till viktnedgången *imponerad*.
    Kram
  23. Medlem sedan
    Jul 2007
    #12
    Tack! Och du, STORT grattis till de kommande tvillingparet, gud så roligt!
    Kramar
  24. 12
    Tack! Och du, STORT grattis till de kommande tvillingparet, gud så roligt!
    Kramar
  25. Medlem sedan
    Jul 2007
    #13
    Tack!
  26. 13
    Tack!
  27. Medlem sedan
    Jul 2007
    #14
    *skrattar* Go du är! Tack så mycket!
  28. 14
    *skrattar* Go du är! Tack så mycket!
  29. Medlem sedan
    Jul 2007
    #15
    *skrattar* Så det var SÅ det var!
    Ja dom där "fikana" var inte dumma, verkligen inte.

    Det glädjer mig att ni har kunnat lösa det utan rättegång, verkligen! Det är väl så att tiden läker de flesta av såren så att det blir lättare och lättare. Så grattis till det!

    Tack och många kramar!
    Malin
  30. 15
    *skrattar* Så det var SÅ det var!
    Ja dom där "fikana" var inte dumma, verkligen inte.

    Det glädjer mig att ni har kunnat lösa det utan rättegång, verkligen! Det är väl så att tiden läker de flesta av såren så att det blir lättare och lättare. Så grattis till det!

    Tack och många kramar!
    Malin
  31. Medlem sedan
    Jul 2007
    #16
    Åh, jag kommer ihåg det kalaset. Vad man fick springa efter dem på den tiden
    Fick en massa bilder från Linda igår på när våra ungar var 2, man blir ju inte ALLS sentimental...

    Tack för gratulationerna!
  32. 16
    Åh, jag kommer ihåg det kalaset. Vad man fick springa efter dem på den tiden
    Fick en massa bilder från Linda igår på när våra ungar var 2, man blir ju inte ALLS sentimental...

    Tack för gratulationerna!
  33. Medlem sedan
    Jul 2007
    #17
    Tack så hemskt mycket!
  34. 17
    Tack så hemskt mycket!
  35. Medlem sedan
    Sep 2002
    #18

    Ett stort grattis i efterskott

    Dagen blev säkert superduperbra!! Oj vad dom växer dom små liven...
    Den som påstår att välutförda arbeten aldrig behöver göras om har nog aldrig rensat ogräs.
  36. 18
    Ett stort grattis i efterskott Dagen blev säkert superduperbra!! Oj vad dom växer dom små liven...
  37. Medlem sedan
    Sep 2001
    #19
    Tack imt
  38. 19
    Tack imt
  39. Medlem sedan
    Dec 2000
    #20

    Grattis!!!!

    Stort grattis till stora tjejerna! Vad trist att inte få vara med dom på deras stora dag dock! Kul att se dig härinne igen med, funderat på vart du tog vägen! Sköt om dig/er!
  40. 20
    Grattis!!!! Stort grattis till stora tjejerna! Vad trist att inte få vara med dom på deras stora dag dock! Kul att se dig härinne igen med, funderat på vart du tog vägen! Sköt om dig/er!

Liknande trådar

  1. Bra sak att ha 3-åringar till:
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 22:26
  2. Kex? till era 1 åringar?
    By k-tvilling in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-27, 20:33
  3. till er med 2-3 åringar
    By mickan_a in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 17:14
  4. Två till 4-åringar..
    By ingrid_mfl in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 10:12
  5. Om vin till 18-åringar
    By Pojkmorsan in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 12:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar