Dagisstart?
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Dagisstart?

    Bombarderar med inlägg nu när vi varit borta så länge. Har försökt läsa ikapp, men ni har varit himla skrivsugna trots semestrar...

    Hur många majbarn ska börja dagis/dagmamma nu i höst???

    Lina startar inskolning den sista augusti och sen hela september, så hon får en riktig mjukstart.
    Men, ska nån annan gosa och vara med vår lillplutta hela dagarna snart??? Känns så tidigt, men så är det. Vill man ha plats på "rätt" dagis direkt så...

    Hur gör ni?
    Malin med Lina 060531 och Gustav 030603
  2. 1
    Dagisstart? Bombarderar med inlägg nu när vi varit borta så länge. Har försökt läsa ikapp, men ni har varit himla skrivsugna trots semestrar...

    Hur många majbarn ska börja dagis/dagmamma nu i höst???

    Lina startar inskolning den sista augusti och sen hela september, så hon får en riktig mjukstart.
    Men, ska nån annan gosa och vara med vår lillplutta hela dagarna snart??? Känns så tidigt, men så är det. Vill man ha plats på "rätt" dagis direkt så...

    Hur gör ni?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Pontus börjar 15 aug

    Och jag antar att inskolningen blir ungefär 2 veckor. Sen kommer sambon bara jobba halvtid hela hösten och sen 75% på våren så det inte blir så långa dagar.

    När det gäller frukost så kommer Pontus få lite välling hemma och sen äta frukost på dagis. Nu äter han antingen välling och eller bröd
  4. 2
    Pontus börjar 15 aug Och jag antar att inskolningen blir ungefär 2 veckor. Sen kommer sambon bara jobba halvtid hela hösten och sen 75% på våren så det inte blir så långa dagar.

    När det gäller frukost så kommer Pontus få lite välling hemma och sen äta frukost på dagis. Nu äter han antingen välling och eller bröd
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3

    Malte börjar!

    Han börjar den 22 Augusti, på brorsans dagis, avdelningen precis intill. Det känns jättebra och jag tror att Malte kommer att trivas massor. Det är lite tidigt, fast jag har funnit mig väl i tanken ändå. Känner till avdelningen och dagiset väl, så jag vet att han får det bra.
    Jag börjar att plugga den 20 Augusti, så maken får ta inskolningen.

    Kram Malin
  6. 3
    Malte börjar! Han börjar den 22 Augusti, på brorsans dagis, avdelningen precis intill. Det känns jättebra och jag tror att Malte kommer att trivas massor. Det är lite tidigt, fast jag har funnit mig väl i tanken ändå. Känner till avdelningen och dagiset väl, så jag vet att han får det bra.
    Jag börjar att plugga den 20 Augusti, så maken får ta inskolningen.

    Kram Malin
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Har fått plats till gabriel på den förskolan jag gillar i september men har tackat nej eftersom jag är sjukskriven nu å Pappa Jimmy har dagar att vara föräldraledig hela hösten.. så vi har ingen brådska.Om de skulle bli jobb helt plötsligt så har jag min mor till förfogande som arbetar som dagmamma så den turen har jag..de känns skönt för jag vill inte att GAbriel ska börja nu utan tidigast 2 års ålder...

    Kram
  8. 4
    Har fått plats till gabriel på den förskolan jag gillar i september men har tackat nej eftersom jag är sjukskriven nu å Pappa Jimmy har dagar att vara föräldraledig hela hösten.. så vi har ingen brådska.Om de skulle bli jobb helt plötsligt så har jag min mor till förfogande som arbetar som dagmamma så den turen har jag..de känns skönt för jag vill inte att GAbriel ska börja nu utan tidigast 2 års ålder...

    Kram
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5

    Alva börjar den 20 augusti

    på samma dagis som Wilma gick på (hon börjar 6-års nu). Det känns väääldigt tidigt tycker jag, speciellt som Alva inte går än Det som känns bra är att man känner både personalen och barngruppen, så man vet hur allt och alla funkar.

    Alva kommer gå långa dagar också eftersom vi båda kommer jobba heltid. Det blir ungefär mellan 8-16.15, så vi får se hur det går. Skönt att de sover bort ett par timmar varje dag iaf...

    Jobbigt när nå´n annan ska ta hand om lilla gosefisen...
  10. 5
    Alva börjar den 20 augusti på samma dagis som Wilma gick på (hon börjar 6-års nu). Det känns väääldigt tidigt tycker jag, speciellt som Alva inte går än Det som känns bra är att man känner både personalen och barngruppen, så man vet hur allt och alla funkar.

    Alva kommer gå långa dagar också eftersom vi båda kommer jobba heltid. Det blir ungefär mellan 8-16.15, så vi får se hur det går. Skönt att de sover bort ett par timmar varje dag iaf...

    Jobbigt när nå´n annan ska ta hand om lilla gosefisen...
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Eli börjar nog på riktigt i oktober verkar det som nu, fast han kommer att vara med mycket på dagis redan fr.o.m augusti.

    Han kommer att gå med syrran på vårt eminenta föräldrakooperativ.
  12. 6
    Eli börjar nog på riktigt i oktober verkar det som nu, fast han kommer att vara med mycket på dagis redan fr.o.m augusti.

    Han kommer att gå med syrran på vårt eminenta föräldrakooperativ.
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7

    William -Junibarn ;)

    Börjar TYVÄRR redan den 22:a augusti o jag börjar jobba den 3:e september o har redan "ångest" *vill inte*
    Kan man stoppa tiden en stund???

    Men jag tror att det går jättebra, bara mamma-ångest som hägrar men så känner vi nog alla.

    Vi fick dagiset precis intill o det känns jättebra då vi båda saknar bil, så det är toppen. Han kommer nog gå 06:45/7:00 till 14-15-tiden kan jag tro, tidiga mornar men jag vill verkligen ha lite mera tid med honom när vi kommer hem, inte bara stressa-mat-bad-natta varje dag

    (kan bli lite flex åxå.. att han lämnas 8-9 o blir hämtat 16 men då kommer jag hem sent...)
    Bissen med William 16/6 2006 o Jonathan 21/6 2009

    Stora barnen -93 & -95 + bonus -93

    http://bajenfrost.blogspot.com/
  14. 7
    William -Junibarn ;) Börjar TYVÄRR redan den 22:a augusti o jag börjar jobba den 3:e september o har redan "ångest" *vill inte*
    Kan man stoppa tiden en stund???

    Men jag tror att det går jättebra, bara mamma-ångest som hägrar men så känner vi nog alla.

    Vi fick dagiset precis intill o det känns jättebra då vi båda saknar bil, så det är toppen. Han kommer nog gå 06:45/7:00 till 14-15-tiden kan jag tro, tidiga mornar men jag vill verkligen ha lite mera tid med honom när vi kommer hem, inte bara stressa-mat-bad-natta varje dag

    (kan bli lite flex åxå.. att han lämnas 8-9 o blir hämtat 16 men då kommer jag hem sent...)
  15. Medlem sedan
    Sep 2001
    #8
    Filippa börjar hos dagmamma den 3/9... Fast jag älskar våra dagmammor så känns det så sorgligt, hon kan ju inte ens gå ännu. Om hon är lika sen som syrran sin med att gå så kommer hon inte att kunna det när hon börjar dagmamman heller. Fast jag ska ju bara jobba 50% fram till andra veckan i januari, så helt vidrigt blir det inte.
  16. 8
    Filippa börjar hos dagmamma den 3/9... Fast jag älskar våra dagmammor så känns det så sorgligt, hon kan ju inte ens gå ännu. Om hon är lika sen som syrran sin med att gå så kommer hon inte att kunna det när hon börjar dagmamman heller. Fast jag ska ju bara jobba 50% fram till andra veckan i januari, så helt vidrigt blir det inte.
  17. Medlem sedan
    Sep 2001
    #9
    Mina tjejer börjar 14 augusti jag och maken hjälper till första veckan sen sista veckan tar jag dem och sen den 3 september börjar jag jobba. Känns lite skumt. Kom dem inte bara för en stund sedan ??

    Kram
  18. 9
    Mina tjejer börjar 14 augusti jag och maken hjälper till första veckan sen sista veckan tar jag dem och sen den 3 september börjar jag jobba. Känns lite skumt. Kom dem inte bara för en stund sedan ??

    Kram
  19. Medlem sedan
    Mar 2006
    #10
    Eba har fått plats från 1 oktober och har inskolning 2 veckor. Sen kommer det inte bli så mkt på dagis varken i höst eller vår, för i höst kommer jag jobba 70 % och sambon 80-90 % och i vår ska jag bli mamma igen . Visst känns det konstigt att dom ska börja på dagis!!!
  20. 10
    Eba har fått plats från 1 oktober och har inskolning 2 veckor. Sen kommer det inte bli så mkt på dagis varken i höst eller vår, för i höst kommer jag jobba 70 % och sambon 80-90 % och i vår ska jag bli mamma igen . Visst känns det konstigt att dom ska börja på dagis!!!
  21. Medlem sedan
    Mar 2006
    #11
    ...och hon heter fortfarande Ebba
  22. 11
    ...och hon heter fortfarande Ebba
  23. Medlem sedan
    Jan 2006
    #12
    Elda börjar dagis 20 aug med två veckors inskolning. Sen jobbar jag 80%. Jag jobbar dessutom 3skift så fröken behöver inte ha så långa dagar på dagis och det känns skönt, men det ska bli kul att låta henne börja. Hon behöver träffa lite mer barn och hon gillar att lära sig saker så jag tror det passar henne som handen i handsken.
  24. 12
    Elda börjar dagis 20 aug med två veckors inskolning. Sen jobbar jag 80%. Jag jobbar dessutom 3skift så fröken behöver inte ha så långa dagar på dagis och det känns skönt, men det ska bli kul att låta henne börja. Hon behöver träffa lite mer barn och hon gillar att lära sig saker så jag tror det passar henne som handen i handsken.
  25. Medlem sedan
    May 2006
    #13
    Albin börjar förhoppningsvis i januari, vet inte än var och när men jag håller tummarna för att han inte hamnar på Esthers dagis. (har nog bestämt mig för att ni som svarat, och mitt innersta, har rätt angående placeringen)
  26. 13
    Albin börjar förhoppningsvis i januari, vet inte än var och när men jag håller tummarna för att han inte hamnar på Esthers dagis. (har nog bestämt mig för att ni som svarat, och mitt innersta, har rätt angående placeringen)
  27. Medlem sedan
    Sep 2003
    #14
    Ellen ska börja inskolning den 13/8 har jag tur och kommer in på utbildningen jag väntar svar på ska hon bara gå runt 25-30 tim men måste jag plugga och jobba så blir det nog 40..
  28. 14
    Ellen ska börja inskolning den 13/8 har jag tur och kommer in på utbildningen jag väntar svar på ska hon bara gå runt 25-30 tim men måste jag plugga och jobba så blir det nog 40..
  29. Medlem sedan
    Feb 1998
    #15
    Ingen dagisstart här inte!

    Filippa ska vara hemma med sin pappa från september till maj.
    Två veckor i juni ska hennes farmor passa henne och resten av sommaren ska storebror Tim passa henne.
    Själva kommer vi att ha vanlig semester nästa år + f-ledigt för inskolning nånstans i augusti -08.

    Själv börjar jag jobba 3:e september och bara tanken än hemsk!
  30. 15
    Ingen dagisstart här inte!

    Filippa ska vara hemma med sin pappa från september till maj.
    Två veckor i juni ska hennes farmor passa henne och resten av sommaren ska storebror Tim passa henne.
    Själva kommer vi att ha vanlig semester nästa år + f-ledigt för inskolning nånstans i augusti -08.

    Själv börjar jag jobba 3:e september och bara tanken än hemsk!
  31. Medlem sedan
    Nov 2005
    #16
    Inte Love. Vi ska försöka ha råda att vara hemma till augusti 2008.
    /Fluffyn med Love 060605 och Smilla 080903
  32. 16
    Inte Love. Vi ska försöka ha råda att vara hemma till augusti 2008.
  33. Medlem sedan
    Sep 2005
    #17

    Hannes börjar den 20 aug

    Vi börjar inskolningen på måndag den 6 augusti. Jag tar första veckan och maken andra för jag börjar jobba den 13 augusti. Huuu...har inte jobbat sen mitten av feb-06 ..blev ju sjukskriven då men nu drar det igång igen. Både kul och lite trisst.
    Nilla*
  34. 17
    Hannes börjar den 20 aug Vi börjar inskolningen på måndag den 6 augusti. Jag tar första veckan och maken andra för jag börjar jobba den 13 augusti. Huuu...har inte jobbat sen mitten av feb-06 ..blev ju sjukskriven då men nu drar det igång igen. Både kul och lite trisst.
  35. Medlem sedan
    Nov 2003
    #18
    Japp, Jonna börjar inskolningen den 10 augusti. Känns supertidigt men vi har fått in henne på ett jättebra dagis så det blir nog bra. Har inget annat väl än att låta henne börja nu iom att mina FP-dgr är slut och jag ska börja plugga.

    Känner mig stundtals som en dålig mamma som låter henne börja så tidigt, men men.
  36. 18
    Japp, Jonna börjar inskolningen den 10 augusti. Känns supertidigt men vi har fått in henne på ett jättebra dagis så det blir nog bra. Har inget annat väl än att låta henne börja nu iom att mina FP-dgr är slut och jag ska börja plugga.

    Känner mig stundtals som en dålig mamma som låter henne börja så tidigt, men men.
  37. Medlem sedan
    Sep 2005
    #19
    Cornelia kommer att börja inskolningen i slutet av augusti... Jag börjar arbeta halvtid i september och kommer förhoppningsvis även studera halvtid...

    Tycker också att det är tidigt att lämna på dagis men tror också att ivarjefall Cornelia kommer tycka det är skoj! Vi har varit på dagis med henne och hon tycker det är riktigt kul Hon "tjabbade" för fullt med alla de andra barnen!! Men ingen förstod vad hon sa (tror jag!) men hon hade många beundrare omkring sig... Så förhoppningsvis ska det inte bli några problem! *peppar*

    Kramar..
  38. 19
    Cornelia kommer att börja inskolningen i slutet av augusti... Jag börjar arbeta halvtid i september och kommer förhoppningsvis även studera halvtid...

    Tycker också att det är tidigt att lämna på dagis men tror också att ivarjefall Cornelia kommer tycka det är skoj! Vi har varit på dagis med henne och hon tycker det är riktigt kul Hon "tjabbade" för fullt med alla de andra barnen!! Men ingen förstod vad hon sa (tror jag!) men hon hade många beundrare omkring sig... Så förhoppningsvis ska det inte bli några problem! *peppar*

    Kramar..
  39. Medlem sedan
    Feb 1999
    #20
    Adam börjar 13 augusti hos dagmamma och dagpappa. Det ska bli spännande. Det ska också bli skönt att få arbetstider...har ju jobbat lika mycket sen han kom...nästan heltid ibland....Nätter. Så nu jobbar jag gärna dagarna.
    Tror det kommer att gå jättebra.
  40. 20
    Adam börjar 13 augusti hos dagmamma och dagpappa. Det ska bli spännande. Det ska också bli skönt att få arbetstider...har ju jobbat lika mycket sen han kom...nästan heltid ibland....Nätter. Så nu jobbar jag gärna dagarna.
    Tror det kommer att gå jättebra.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. dagisstart (oxå i nov)
    By annsi82 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 09:53
  2. dagisstart
    By annsi82 in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 22:54
  3. Dagisstart?
    By DIFGrynet in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 09:22
  4. Dagisstart
    By Basio in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 18:53
  5. Dagisstart?
    By nenne79 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 20:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar