Goa Frida
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Goa Frida

    Häromdagen satt familjen och åt middag, dock saknades storasyster Malin som verkligen inte ville äta idag. Frida har ju börjat förstå det där med att vi äter på riktiga tallrikar och har hon och Malin olika då kan det bli ett herrans väsen. Frida vill ha Malins men Malin får inte ha Fridas. Så det gäller att duka med lika tallrikar till de små damerna.
    Men eftersom Malin inte satt vid bordet fick Frida äta lite ifrån Malins tallrik och när Malin sedan kom så nästan skrek Frida ut "Frida äta Malins tajllik".
    Jag kunde inte annat än att skratta. Nu kommer det ju begripliga meningar och inte bara enstaka ord.
    Igår var barnen på kusten tillsammans med sin pappa och när jag kom hem på kvällen berättade Frida att hon varit på "kyssten".
    Då rättade jag henne och sa att det heter kusten, "näheee kyssten" sa hon då igen.

    /Funni
  2. 1
    Goa Frida Häromdagen satt familjen och åt middag, dock saknades storasyster Malin som verkligen inte ville äta idag. Frida har ju börjat förstå det där med att vi äter på riktiga tallrikar och har hon och Malin olika då kan det bli ett herrans väsen. Frida vill ha Malins men Malin får inte ha Fridas. Så det gäller att duka med lika tallrikar till de små damerna.
    Men eftersom Malin inte satt vid bordet fick Frida äta lite ifrån Malins tallrik och när Malin sedan kom så nästan skrek Frida ut "Frida äta Malins tajllik".
    Jag kunde inte annat än att skratta. Nu kommer det ju begripliga meningar och inte bara enstaka ord.
    Igår var barnen på kusten tillsammans med sin pappa och när jag kom hem på kvällen berättade Frida att hon varit på "kyssten".
    Då rättade jag henne och sa att det heter kusten, "näheee kyssten" sa hon då igen.

    /Funni
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Vilken go tjej!!!
    Hon låter så himla härlig er Frida =)

    Längtar tills Saga kan prata lite mer... Och det gör storasyster med, de leker mycket nu men det är lite frustrearnde för Emma att Saga inte alltid förstår och för Saga att hon inte alltid kan uttrycka vad hon vill. Men de har en fantastisk kommunikation ändå! Så roligt att se.
  4. 2
    Vilken go tjej!!!
    Hon låter så himla härlig er Frida =)

    Längtar tills Saga kan prata lite mer... Och det gör storasyster med, de leker mycket nu men det är lite frustrearnde för Emma att Saga inte alltid förstår och för Saga att hon inte alltid kan uttrycka vad hon vill. Men de har en fantastisk kommunikation ändå! Så roligt att se.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Goa tjejen! De är väldigt medvetna om vad de vill, de små liven!
  6. 3
    Goa tjejen! De är väldigt medvetna om vad de vill, de små liven!

Liknande trådar

  1. Frida!
    By Elin. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 15:13
  2. Frida
    By Alex m.Loke&Svante in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 11:09
  3. Frida!!
    By Nette~Elliot&Ninni in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 21:18
  4. frida
    By Alexandra m. Alicia in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 21:32
  5. Frida!
    By Madicken-m4 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 09:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar