Vill också ha ett majbarn!
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Vill också ha ett majbarn!

    Hej på er!
    Vissa känner kanske igen mig från "planera för barn". Jag vill verkligen ha ett majbarn men jag har ÄL redan på måndag (!!) vilket, enligt gravid.se, skulle resultera i en beräknad förlossning den 28 april... Blev lite paff när jag upptäckte det, har inte en tanke på att tillhöra "ankomst april 08" . Om vi misslyckas denna gång och istället lyckas nästa månad så beräknas barnet komma den 25 maj (enligt gravid.se) och då får jag verkligen tillhöra denna ankomstgrupp, så vi vår väl se hur det går
    Vilka i-landsproblem, hoppas ingen tar illa upp av mitt ytliga inlägg, självklart bryr jag mig inte så mycket, egentligen, bara jag blir gravid och får ett barn till så är jag lyckligast i världen!!!
    Lycka till allesammans!!!

    /Sonja m. Vanda
  2. 1
    Vill också ha ett majbarn! Hej på er!
    Vissa känner kanske igen mig från "planera för barn". Jag vill verkligen ha ett majbarn men jag har ÄL redan på måndag (!!) vilket, enligt gravid.se, skulle resultera i en beräknad förlossning den 28 april... Blev lite paff när jag upptäckte det, har inte en tanke på att tillhöra "ankomst april 08" . Om vi misslyckas denna gång och istället lyckas nästa månad så beräknas barnet komma den 25 maj (enligt gravid.se) och då får jag verkligen tillhöra denna ankomstgrupp, så vi vår väl se hur det går
    Vilka i-landsproblem, hoppas ingen tar illa upp av mitt ytliga inlägg, självklart bryr jag mig inte så mycket, egentligen, bara jag blir gravid och får ett barn till så är jag lyckligast i världen!!!
    Lycka till allesammans!!!

    /Sonja m. Vanda
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Så knäpp man kan vara ibland Jag är också heeeelt inställd på att det ska bli ett maj-barn och så paff jag kommer bli om det inte tar sig första gången.
    Men jag har iaf två försök på mig för att det ska bli ett majbarn, så det vore väl sjutton om det inte blev så Men, men, man kan ju aldrig veta, det kanske tar många försök denna gång.

    Lycka till med aprilförsöket, annars får du väl komma över till oss istället
  4. 2
    Så knäpp man kan vara ibland Jag är också heeeelt inställd på att det ska bli ett maj-barn och så paff jag kommer bli om det inte tar sig första gången.
    Men jag har iaf två försök på mig för att det ska bli ett majbarn, så det vore väl sjutton om det inte blev så Men, men, man kan ju aldrig veta, det kanske tar många försök denna gång.

    Lycka till med aprilförsöket, annars får du väl komma över till oss istället
  5. Z väntar.
    #3

    Vi är med..

    helt inne på ett Majbarn!
    Började försöka förra månaden mest för att jag inte trodde det skule ta sig på första försöket.
    Jag är ännu ytligare än dig, jag ska börja läsa på distans deltid så vi passar in detta barnet så det kommer på sommarlovet så jag inte måste hoppa av ett år..
    Så om det inte tar sig på detta eller nästa försök så slutar vi helt enkelt försöka i ett år. Skäms nästan för att säga det när jag tänker på alla som försöker år ut och år in..
    Men nu ska det baske mig ta sig!!!!!
  6. 3
    Vi är med.. helt inne på ett Majbarn!
    Började försöka förra månaden mest för att jag inte trodde det skule ta sig på första försöket.
    Jag är ännu ytligare än dig, jag ska börja läsa på distans deltid så vi passar in detta barnet så det kommer på sommarlovet så jag inte måste hoppa av ett år..
    Så om det inte tar sig på detta eller nästa försök så slutar vi helt enkelt försöka i ett år. Skäms nästan för att säga det när jag tänker på alla som försöker år ut och år in..
    Men nu ska det baske mig ta sig!!!!!
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4
    Lyllos dig som har två försök på dig .
    Jag får väl (tyvärr) lämna detta forum (som jag gick in i idag för första gången) eftersom det känns lite fusk att skriva in mig på "IM listan" med bf 28:e april... Har kännt lite "gemenskap" med alla er som (liksom jag) slog ett slag för "maj 2008" i snacket "Planera för barn", men jag får kanske återkomma i september.
    Om det inte vore för att min dotter kom 2 timmar efter bf dagen (skrevs in på förlossningen på bf dagen men hon kom kl. 02 på natten, dagen efter) så skulle jag kunna tillhöra denna grupp och hoppas på att gå över tiden, men mina erfarenheter visar ju på annat...

    Vi kanske ses senare!
  8. 4
    Lyllos dig som har två försök på dig .
    Jag får väl (tyvärr) lämna detta forum (som jag gick in i idag för första gången) eftersom det känns lite fusk att skriva in mig på "IM listan" med bf 28:e april... Har kännt lite "gemenskap" med alla er som (liksom jag) slog ett slag för "maj 2008" i snacket "Planera för barn", men jag får kanske återkomma i september.
    Om det inte vore för att min dotter kom 2 timmar efter bf dagen (skrevs in på förlossningen på bf dagen men hon kom kl. 02 på natten, dagen efter) så skulle jag kunna tillhöra denna grupp och hoppas på att gå över tiden, men mina erfarenheter visar ju på annat...

    Vi kanske ses senare!
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    Jag förstår att du planerar!

    Det är ju egentligen så, tycker jag, att _om_ man kan så finns det bara positiva saker med att planera in när man väntas få barn! Jag tycker verkligen inte att er planering är ytlig! Jag anser snarare att ni är ansvarsfulla som planerar in ett barn där det innebär att du inte måste hoppa över ett års studier!! Och självklart är det lyxigt att få göra så med tanke på hur svårt andra ibland har att bli gravida överhuvudtaget. Men, kan man välja som sagt var, så tycker jag bara att det är positivt att planera in det så att det också passar in med andra planer man har i livet!

    Stort lycka till med årets försök!!!

    /Sonja

    (p.s. Ok... Mina anledningar till att jag vill ha ett barn i maj och inte april är dessa: Jag, min bästa kompis och min mor fyller alla i april så det är redan så många födelsedagsfirande pågång den månaden; Att ha ett bf runt den 28 april ökar risken att få ett barn som föds på valborg eller 1:a maj, datum som redan är "uppbokade" så att säga; vädret är oftast mycket finare i slutet av maj jämfört med slutet av april. Ja, det var det.... Vem är ytligast nu ????)
  10. 5
    Jag förstår att du planerar! Det är ju egentligen så, tycker jag, att _om_ man kan så finns det bara positiva saker med att planera in när man väntas få barn! Jag tycker verkligen inte att er planering är ytlig! Jag anser snarare att ni är ansvarsfulla som planerar in ett barn där det innebär att du inte måste hoppa över ett års studier!! Och självklart är det lyxigt att få göra så med tanke på hur svårt andra ibland har att bli gravida överhuvudtaget. Men, kan man välja som sagt var, så tycker jag bara att det är positivt att planera in det så att det också passar in med andra planer man har i livet!

    Stort lycka till med årets försök!!!

    /Sonja

    (p.s. Ok... Mina anledningar till att jag vill ha ett barn i maj och inte april är dessa: Jag, min bästa kompis och min mor fyller alla i april så det är redan så många födelsedagsfirande pågång den månaden; Att ha ett bf runt den 28 april ökar risken att få ett barn som föds på valborg eller 1:a maj, datum som redan är "uppbokade" så att säga; vädret är oftast mycket finare i slutet av maj jämfört med slutet av april. Ja, det var det.... Vem är ytligast nu ????)

Liknande trådar

  1. Jag vill också...
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 20:23
  2. Vill amma men pappan vill också mata
    By Kaarolin in forum Bebissnack
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 22:08
  3. skit också! *äv majbarn*
    By eva_n m linnea&elin in forum _05 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 16:21
  4. Jag vill också...
    By mimi64 in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 09:29
  5. Jag vill också!!!
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 11:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar