Födelsedagspresenter
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Födelsedagspresenter

    Nu kommer ju augusti månad och våra små sötnosar fyller år. Jag har precis blivit färdig med alla Axels presenter. Nu undrar jag ju då förstås vad ni har köpt till era augustibarn i 4-årspresent?

    Axel ska få:

    * Fyrhjulsdriven, terränggående radiostyrd truck (har man flyttat till landet måste det vara lite mer kraft om den inte ska köra fast hela tiden)

    * Dataspel med Cars (Blixten Mc Queen)

    * Stor startsats med lego

    * DVDfilm

    * Böcker

    * Pennskrin, pennor, linjal etc.

    * Några fler bilar från filmen Cars

    * En ny ficklampa (eftersom den gamla gått sönder)

    * 1000:- fonder (det får båda barnen jämt när de fyller år)

    * Metspö, flytväst och håv
    Emeli med gullungarna Axel (0308) och Elsa (0504)
  2. 1
    Födelsedagspresenter Nu kommer ju augusti månad och våra små sötnosar fyller år. Jag har precis blivit färdig med alla Axels presenter. Nu undrar jag ju då förstås vad ni har köpt till era augustibarn i 4-årspresent?

    Axel ska få:

    * Fyrhjulsdriven, terränggående radiostyrd truck (har man flyttat till landet måste det vara lite mer kraft om den inte ska köra fast hela tiden)

    * Dataspel med Cars (Blixten Mc Queen)

    * Stor startsats med lego

    * DVDfilm

    * Böcker

    * Pennskrin, pennor, linjal etc.

    * Några fler bilar från filmen Cars

    * En ny ficklampa (eftersom den gamla gått sönder)

    * 1000:- fonder (det får båda barnen jämt när de fyller år)

    * Metspö, flytväst och håv
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Oj oj det va inte illa

    Vilken presenthög han kommer få! Skoj!

    Från oss kommer Ninja få ett dockhus och en prinsessklänning.

    Sen har jag önskat å hennes vägnar dockhus möbler och tillbehör från släkten.
    Brukar inte köpa så mycke eftersom vi har rätt stor släkt. Så presenter kommer det så det räcker och blir över ändå.
    Tanja m Ninja & CeLinn + Liten
  4. 2
    Oj oj det va inte illa Vilken presenthög han kommer få! Skoj!

    Från oss kommer Ninja få ett dockhus och en prinsessklänning.

    Sen har jag önskat å hennes vägnar dockhus möbler och tillbehör från släkten.
    Brukar inte köpa så mycke eftersom vi har rätt stor släkt. Så presenter kommer det så det räcker och blir över ändå.
  5. Ledsen pga ämnet
    #3
    Jag törs inte svara på detta. Vår lill* kommer inte ens upp i en femtedel av det du skriver att ditt barn får. Denna fråga och liknande känns bara som en tävling. Tids nog ser barn att andra får mer, ja mycket mer, och det är inte kul, tro mig. Jag har både större och mindre barn så jag vet. De är inte avundsjuka men längtar ju förstås.
  6. 3
    Jag törs inte svara på detta. Vår lill* kommer inte ens upp i en femtedel av det du skriver att ditt barn får. Denna fråga och liknande känns bara som en tävling. Tids nog ser barn att andra får mer, ja mycket mer, och det är inte kul, tro mig. Jag har både större och mindre barn så jag vet. De är inte avundsjuka men längtar ju förstås.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Wow, vilka fina presenter! och många! Vi har tänkt en del på födelsedagen, men Tuva fyller ju så sent i månaden så det känns inte som någon panik ännu. Från oss i familjen har vi tänkt på Lego, en grundsats. Sedan önskar hon sig ett nytt fespö + prinsesskrona, pysselgrejer typ nya pärlor, doktorskläder och en bebisdocka som kan blunda (den gamla har gått sönder helt och är enögd numer). Vi får se vad som kommer från släkten. Ja, hon önskar sig inlines också, men jag vet inte om hon fixar det ännu. Vad tror ni?
  8. 4
    Wow, vilka fina presenter! och många! Vi har tänkt en del på födelsedagen, men Tuva fyller ju så sent i månaden så det känns inte som någon panik ännu. Från oss i familjen har vi tänkt på Lego, en grundsats. Sedan önskar hon sig ett nytt fespö + prinsesskrona, pysselgrejer typ nya pärlor, doktorskläder och en bebisdocka som kan blunda (den gamla har gått sönder helt och är enögd numer). Vi får se vad som kommer från släkten. Ja, hon önskar sig inlines också, men jag vet inte om hon fixar det ännu. Vad tror ni?
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5

    Vad bra

    Dockhus. Kommer ihåg när jag fick ett dockhus och jag önskar att min tjej kunde vara lite mer "dockig" av sig. Hon leker bara med bilar. Men en dag kanske jag får köpa ett dockhus till henne
    Emeli med gullungarna Axel (0308) och Elsa (0504)
  10. 5
    Vad bra Dockhus. Kommer ihåg när jag fick ett dockhus och jag önskar att min tjej kunde vara lite mer "dockig" av sig. Hon leker bara med bilar. Men en dag kanske jag får köpa ett dockhus till henne
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6

    Förlåt...

    Det var absolut inte meningen att trampa någon på tårna eller visa att min son minsann ska få mycket saker. Det var bara en nyfiken undran och inte ett sätt att försöka tävla med någon.

    Min mamma har alltid gett mig och min bror mycket saker när vi fyller år och till jul. När jag nu har fått barn är det de som brukar få mycket saker.

    Min mamma dog i våras och på något larvigt sätt försöker jag kanske uppväga att hon inte är med på Axels 4-årskalas genom att köpa alla de presenter jag vet att hon skulle ha köpt till honom.

    Våra barn får väldigt sällan leksaker när de inte fyller år eller när det inte är jul. Vi samlar ihop allt och ger det då istället. Jag har hållt på och köpt födelsedagspresenter hela våren och jag har även saker som ligger som ska bli julklapp i december.

    Så jag ber så mycket om ursäkt om jag trampade på några tår. Det var absolut inte min mening.
    Emeli med gullungarna Axel (0308) och Elsa (0504)
  12. 6
    Förlåt... Det var absolut inte meningen att trampa någon på tårna eller visa att min son minsann ska få mycket saker. Det var bara en nyfiken undran och inte ett sätt att försöka tävla med någon.

    Min mamma har alltid gett mig och min bror mycket saker när vi fyller år och till jul. När jag nu har fått barn är det de som brukar få mycket saker.

    Min mamma dog i våras och på något larvigt sätt försöker jag kanske uppväga att hon inte är med på Axels 4-årskalas genom att köpa alla de presenter jag vet att hon skulle ha köpt till honom.

    Våra barn får väldigt sällan leksaker när de inte fyller år eller när det inte är jul. Vi samlar ihop allt och ger det då istället. Jag har hållt på och köpt födelsedagspresenter hela våren och jag har även saker som ligger som ska bli julklapp i december.

    Så jag ber så mycket om ursäkt om jag trampade på några tår. Det var absolut inte min mening.
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Johannes kommer få en liten barngitarr, för han är väldigt intresserad av just gitarrer och gillar musik Annars har jag inte tänkt på nåt speciellt, han är ju yngst av tre och det finns ju kvar saker från dem. Nån bil blir det nog också för det gillar han.

    Vill inte ha för mycket leksaker hemma så det brukar inte bli så många paket.
  14. 7
    Johannes kommer få en liten barngitarr, för han är väldigt intresserad av just gitarrer och gillar musik Annars har jag inte tänkt på nåt speciellt, han är ju yngst av tre och det finns ju kvar saker från dem. Nån bil blir det nog också för det gillar han.

    Vill inte ha för mycket leksaker hemma så det brukar inte bli så många paket.
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8
    Oj det var inte illa...

    Isak ska få en Ninja Turtle dräkt. Trodde aldrig jag skulle köpa det men han fick en tidning med turtles i våras och det var en tävling där at tman kunde vinan en dräkt om man ksickade in en teckning på någon av turltarna. Sakt och gjort så gjorde vi det men Isak har ju inte vunnit... min kloke lille son spekulerade här för en månad sedan och sa att dräkten nog kommer med posten lagom till han fyller år... har vi något val???

    Sedan får han två bilar från filmen Cars...

    Av mormor och morfar har han och Adam fått DVD spelare till bilen (tack det räddade semester)

    Av släkten önskar han riddarutrustning... trodde aldrig jag skulle köpa sådant heller.

    Sedan älskar han superhjältar och riddare... så det kommer väll något sådant. Men vår huvudpresent blir en turledräkt... Raphael är idolen för Isak älskar rött.
  16. 8
    Oj det var inte illa...

    Isak ska få en Ninja Turtle dräkt. Trodde aldrig jag skulle köpa det men han fick en tidning med turtles i våras och det var en tävling där at tman kunde vinan en dräkt om man ksickade in en teckning på någon av turltarna. Sakt och gjort så gjorde vi det men Isak har ju inte vunnit... min kloke lille son spekulerade här för en månad sedan och sa att dräkten nog kommer med posten lagom till han fyller år... har vi något val???

    Sedan får han två bilar från filmen Cars...

    Av mormor och morfar har han och Adam fått DVD spelare till bilen (tack det räddade semester)

    Av släkten önskar han riddarutrustning... trodde aldrig jag skulle köpa sådant heller.

    Sedan älskar han superhjältar och riddare... så det kommer väll något sådant. Men vår huvudpresent blir en turledräkt... Raphael är idolen för Isak älskar rött.
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9

    Egentligen

    så fyller ju Axel rätt så sent också, men jag har handlat under hela våren och sommaren nu, så det får räcka Lego är nog bra. Axel leker mycket med det när han är hos kompisar, men han har inget själv ännu.
    Emeli med gullungarna Axel (0308) och Elsa (0504)
  18. 9
    Egentligen så fyller ju Axel rätt så sent också, men jag har handlat under hela våren och sommaren nu, så det får räcka Lego är nog bra. Axel leker mycket med det när han är hos kompisar, men han har inget själv ännu.
  19. Medlem sedan
    Apr 2002
    #10

    Instrument

    Det är ju jättebra. Det kommer nog lillasyster att få nästa år för hon är superintresserad av musik och älskar att spela och sjunga. Hoppas att det håller i sig.
    Emeli med gullungarna Axel (0308) och Elsa (0504)
  20. 10
    Instrument Det är ju jättebra. Det kommer nog lillasyster att få nästa år för hon är superintresserad av musik och älskar att spela och sjunga. Hoppas att det håller i sig.
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11

    Ah

    man har inte mycket att säga emot medias makt
    Emeli med gullungarna Axel (0308) och Elsa (0504)
  22. 11
    Ah man har inte mycket att säga emot medias makt
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12
    Här blir det inte så många presenter faktiskt, tycker att det känns som att det räcker med en par, tre stycken från oss. Sen blir det ju alltid lite småprylar på kalasen och sådär. Vet faktiskt inte ens vad Celia ska få, men det lutar åt:
    -ny dansdräkt (och dansskolan då, men det ser nog inte hon som en present
    -någon "tjejleksak" (prinsessigt eller nåt annat sött)
    -cykel eller nåt annat "rejält"
    -magnetisk anslagstavla
    -en bok

    Från mormor och morfar blir det en ask med prinsesslego, från kusinerna en bok och en begagnad utklädningsprinsessklänning.

    Matteo kommer från oss att få:
    -en stor bollbana (fisher price)
    -pekbok om djur (från Celia)
    -något mer litet, tavla till rummet kanske

    Från mormor och morfar får han fonder och från kusinerna en hemstickad mössa.

    Som sagt, det blir ju rätt mycket ändå.. Tycker att våra barn har nästan för mycket leksaker som det redan är, och då köper vi nästan ingenting. Mer bara "förbrukningsmaterial" som ritpapper, målarfärger, pysselprylar osv. som har längre användningstid.
  24. 12
    Här blir det inte så många presenter faktiskt, tycker att det känns som att det räcker med en par, tre stycken från oss. Sen blir det ju alltid lite småprylar på kalasen och sådär. Vet faktiskt inte ens vad Celia ska få, men det lutar åt:
    -ny dansdräkt (och dansskolan då, men det ser nog inte hon som en present
    -någon "tjejleksak" (prinsessigt eller nåt annat sött)
    -cykel eller nåt annat "rejält"
    -magnetisk anslagstavla
    -en bok

    Från mormor och morfar blir det en ask med prinsesslego, från kusinerna en bok och en begagnad utklädningsprinsessklänning.

    Matteo kommer från oss att få:
    -en stor bollbana (fisher price)
    -pekbok om djur (från Celia)
    -något mer litet, tavla till rummet kanske

    Från mormor och morfar får han fonder och från kusinerna en hemstickad mössa.

    Som sagt, det blir ju rätt mycket ändå.. Tycker att våra barn har nästan för mycket leksaker som det redan är, och då köper vi nästan ingenting. Mer bara "förbrukningsmaterial" som ritpapper, målarfärger, pysselprylar osv. som har längre användningstid.
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13
    Svårt! När jag frågar Liam vad han önskar sig nämner han alltid nån sak som han redan har Märks det att vi inte går omkring så mkt i leksaksaffärer eller? Men han fick ju en cykel innan sommaren som var en tidig present men det är ju svårt att förklara så det blir lite saker till men inga större: Memory ska jag iaf köpa, han är en hejjare på det, sen blir det ett till dataspel, han spelar nu "Kalle kunskap" som är från 4 år (siffror, bokstäver och färger och former lär man sig) och det finns många Kalle Kunskap att välja mellan. Sen ska jag titta på lite mer pysselsaker, han har ju redan så mycket leksaker och min fantasi är dålig
  26. 13
    Svårt! När jag frågar Liam vad han önskar sig nämner han alltid nån sak som han redan har Märks det att vi inte går omkring så mkt i leksaksaffärer eller? Men han fick ju en cykel innan sommaren som var en tidig present men det är ju svårt att förklara så det blir lite saker till men inga större: Memory ska jag iaf köpa, han är en hejjare på det, sen blir det ett till dataspel, han spelar nu "Kalle kunskap" som är från 4 år (siffror, bokstäver och färger och former lär man sig) och det finns många Kalle Kunskap att välja mellan. Sen ska jag titta på lite mer pysselsaker, han har ju redan så mycket leksaker och min fantasi är dålig
  27. Medlem sedan
    Apr 2002
    #14

    Vad roligt

    Hon är lite "prinsessig" av sig va? Min tjej är så grabbig av sig, så jag önskar att hon kunde vara liiite mer inne på "sessiga" saker. Jag tycker ju att det är fint och roligt med sådant. Men det är bara bilar som gäller. Barnen har fått varsin docka, men de leker aldrig med dem. Dockvagnen kan vara bra till att frakta runt mycket bilar i...
    Emeli med gullungarna Axel (0308) och Elsa (0504)
  28. 14
    Vad roligt Hon är lite "prinsessig" av sig va? Min tjej är så grabbig av sig, så jag önskar att hon kunde vara liiite mer inne på "sessiga" saker. Jag tycker ju att det är fint och roligt med sådant. Men det är bara bilar som gäller. Barnen har fått varsin docka, men de leker aldrig med dem. Dockvagnen kan vara bra till att frakta runt mycket bilar i...
  29. Medlem sedan
    Apr 2002
    #15

    Vad bra

    Kalle Kunskap har Axel också som han spelar. Det och Lek och Lär.

    Frågar man Axel vad han önskar sig så är det "radiostyrd bil man kan köra ute med" och det ska han ju få och sedan säger han att han vill ha "ALLT som finns med Blixten Mc Queen".
    Emeli med gullungarna Axel (0308) och Elsa (0504)
  30. 15
    Vad bra Kalle Kunskap har Axel också som han spelar. Det och Lek och Lär.

    Frågar man Axel vad han önskar sig så är det "radiostyrd bil man kan köra ute med" och det ska han ju få och sedan säger han att han vill ha "ALLT som finns med Blixten Mc Queen".
  31. Medlem sedan
    Aug 2001
    #16

    Han har redan fått en cykel...

    ...den fick han i maj. Det blir bara smågrejer från oss nu, men han vill ha sex paket av oss. Det är vad han önskar sig

    * Symboliskt får han en ny fin ringklocka till cykeln och troligen även en säkerhetsflagga.

    * August är väldigt kartintresserad och får en uppblåsbar jordglob och en jordglob som pennvässare.

    * En mattebok till siffergalningen. (Köpte den på Tom Tits).

    * Ett bokpaket är ett måste.

    * En hoppboll.

    * Ett paket till då. Vi får se vad.


    * En liten "resväska" med en ambulans i från lillasyster. (hon försöker säkert att sno båda...)


    * Från farmor och farfar får han lego. Sedan får han alltid pengar av dem.


    Han har även önskat Kalle Kunskap Skolstart, cd-böcker att lyssna på när han ska sova, typ Emil och Byggare Bob, stämplar, tumstock i barnformat, förstorningsglas, repstege, affärgrejer, typ kundkorg med små varuförpackningar i, en traktor och kanske något mer av mormor & morfar och faster och kusiner och morbröder. Kläder vill han inte ha. Det får han ju ändå! Vi får se vad han får av dessa saker och vad han får som de hittar på själva.
  32. 16
    Han har redan fått en cykel... ...den fick han i maj. Det blir bara smågrejer från oss nu, men han vill ha sex paket av oss. Det är vad han önskar sig

    * Symboliskt får han en ny fin ringklocka till cykeln och troligen även en säkerhetsflagga.

    * August är väldigt kartintresserad och får en uppblåsbar jordglob och en jordglob som pennvässare.

    * En mattebok till siffergalningen. (Köpte den på Tom Tits).

    * Ett bokpaket är ett måste.

    * En hoppboll.

    * Ett paket till då. Vi får se vad.


    * En liten "resväska" med en ambulans i från lillasyster. (hon försöker säkert att sno båda...)


    * Från farmor och farfar får han lego. Sedan får han alltid pengar av dem.


    Han har även önskat Kalle Kunskap Skolstart, cd-böcker att lyssna på när han ska sova, typ Emil och Byggare Bob, stämplar, tumstock i barnformat, förstorningsglas, repstege, affärgrejer, typ kundkorg med små varuförpackningar i, en traktor och kanske något mer av mormor & morfar och faster och kusiner och morbröder. Kläder vill han inte ha. Det får han ju ändå! Vi får se vad han får av dessa saker och vad han får som de hittar på själva.
  33. Medlem sedan
    Apr 2002
    #17

    Det låter bra

    Kommer ihåg att han skulle få en cykel i våras.

    Men sex paket låter väl bra Hur har han kommit fram till det? Axel vill ha 10 paket för han har ju 10 fingrar. Mina fastrar frågade igår vad det skulle vara i de 10 paketen. Stora och tunga saker, blev svaret, för han är så stark.
    Emeli med gullungarna Axel (0308) och Elsa (0504)
  34. 17
    Det låter bra Kommer ihåg att han skulle få en cykel i våras.

    Men sex paket låter väl bra Hur har han kommit fram till det? Axel vill ha 10 paket för han har ju 10 fingrar. Mina fastrar frågade igår vad det skulle vara i de 10 paketen. Stora och tunga saker, blev svaret, för han är så stark.
  35. Medlem sedan
    May 2003
    #18

    Sebastian

    fyller år imorgon och av oss kommer han få:

    * Två Alfons Åberg böcker
    * Blixen McQueen dataspel
    * Ett radiostyrt flygplan
    * Klistermärken bok
    * Magnetleksak

    Det blir 5 paket för han räknade sin lillebrors paket i söndags, Lillebror blev 2 år *ler*. Och det ska ju vara rättvist!

    Sedan kommer han få en riktig cykel, men den får han av sin mormor & morfar på söndag när vi har släktkalas.
    Louise med Sebastian 030809 & Maximilian 050805

    Kika gärna in i min blogg: http://lowzie.spaces.live.com
  36. 18
    Sebastian fyller år imorgon och av oss kommer han få:

    * Två Alfons Åberg böcker
    * Blixen McQueen dataspel
    * Ett radiostyrt flygplan
    * Klistermärken bok
    * Magnetleksak

    Det blir 5 paket för han räknade sin lillebrors paket i söndags, Lillebror blev 2 år *ler*. Och det ska ju vara rättvist!

    Sedan kommer han få en riktig cykel, men den får han av sin mormor & morfar på söndag när vi har släktkalas.
  37. Medlem sedan
    Apr 2002
    #19

    Lämna recension

    Du får berätta sedan vad han tyckte om Blixten Mc Queen spelet. Det ska Axel få också och jag tror att det kommer att bli en hit.
    Emeli med gullungarna Axel (0308) och Elsa (0504)
  38. 19
    Lämna recension Du får berätta sedan vad han tyckte om Blixten Mc Queen spelet. Det ska Axel få också och jag tror att det kommer att bli en hit.
  39. Medlem sedan
    Feb 2003
    #20
    Saga har fått inlines och skydd till det (det fick hon i början av sommaren så hon skulle kunna använda dom på semestern)
    När hon sen fyllde i tisdags så fick hon lite dockkläder, ett pussel och en leksakstrumpet
    Sen har hon ju fått massa annat från släkten.

    Vi köper inte så mycket än utan väntar med dyra presenter tills hon blir äldre än så länge blir hon lika glad för en tröja som en cykel som exempel hon är väldigt tacksam att handla presenter till på det sättet.
    Mamma till Saga -03
    http://skberg74.blogspot.com/
  40. 20
    Saga har fått inlines och skydd till det (det fick hon i början av sommaren så hon skulle kunna använda dom på semestern)
    När hon sen fyllde i tisdags så fick hon lite dockkläder, ett pussel och en leksakstrumpet
    Sen har hon ju fått massa annat från släkten.

    Vi köper inte så mycket än utan väntar med dyra presenter tills hon blir äldre än så länge blir hon lika glad för en tröja som en cykel som exempel hon är väldigt tacksam att handla presenter till på det sättet.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. födelsedagspresenter?
    By 3-barnsmorsan in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 16:36
  2. Födelsedagspresenter??
    By Tweety2012 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 18:41
  3. Födelsedagspresenter
    By Frugo in forum _01 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 19:30
  4. Födelsedagspresenter
    By Åsa med tjejtriss in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 21:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar