Tillbaka från Astrid Lindgrens
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Tillbaka från Astrid Lindgrens

    värld. Vi undrade hur det skulle bli efter andras negativa kommentarer men vi är supernöjda. Vi var där i två dagar och hade mycket väl kunnat stanna en dag till. Tror det beror lite på hur ens barn är. Vi var där med en familj som hade en 2-åring och en 3-åring. 2-åringen hade ingen behållning av det. 3-åringen tyckte det var kul men orkade inte sitta igenom föreställningarna en enda gång. Elsa älskade det och när vi fikade ville hon hellre se en extra föreställning själv. Det enda hon tyckte var sådär var Saltkråkan. Vi träffade två andra familjer vi känner med lite äldre barn och de var också mycket nöjda, det såg andra föreställningar än oss. Kan rekomendera att ta med sig egen mat, det gjorde vi andra dagen. Vi bodde i riktiga Bullerbyn, där filmen spelats in. Den ligger 10 km bort och det var billigt och jättemysigt. Vet inte hur många gånger Elsa hoppade på höskullen och matade kaninerna. Vi åker dit igen när Moa är 4 år!
    Bloggar om sötsaker: http://attbaka.blogspot.com/

    Carina med Elsa -03 och Moa -07
  2. 1
    Tillbaka från Astrid Lindgrens värld. Vi undrade hur det skulle bli efter andras negativa kommentarer men vi är supernöjda. Vi var där i två dagar och hade mycket väl kunnat stanna en dag till. Tror det beror lite på hur ens barn är. Vi var där med en familj som hade en 2-åring och en 3-åring. 2-åringen hade ingen behållning av det. 3-åringen tyckte det var kul men orkade inte sitta igenom föreställningarna en enda gång. Elsa älskade det och när vi fikade ville hon hellre se en extra föreställning själv. Det enda hon tyckte var sådär var Saltkråkan. Vi träffade två andra familjer vi känner med lite äldre barn och de var också mycket nöjda, det såg andra föreställningar än oss. Kan rekomendera att ta med sig egen mat, det gjorde vi andra dagen. Vi bodde i riktiga Bullerbyn, där filmen spelats in. Den ligger 10 km bort och det var billigt och jättemysigt. Vet inte hur många gånger Elsa hoppade på höskullen och matade kaninerna. Vi åker dit igen när Moa är 4 år!
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Vad bra, vi funderade på att åka dit nästa år då de stora är 5år och Lovis nästan är 3år, blir ganska lagom då
    Får försöka kontakta dem och fråga om de har några bra regler för funktionshindrade, tyå slippa köande...vi gjorde misstaget att inte ta reda på det när vi skulle till Borås djurpark...30minuter köande fungerade mindre bra vi var liksom slut innan vi kom in

    Nora har ju en avlastningsfamilj som har bondgård (med kossor, ett par kaniner och katter! ) hon älskar det! Tyvärr kan vi kanske inte bo på ett sådant ställe eftersom maken är allergisk men det skall kollas upp

    Så nästa år blir det alv och kolmården...hoppas vi att vi lyckats komma så långt så att inte barnen sticker hur som helst så det räcker med oss två vuxna...eller skall man kanske försöka få med sig en annan familj också så man är fler vuxna kanke? Hmm får fundera på det...är ju trots allt ett år kvar

    Och det var trevligt att höra att ni hade kul!
  4. 2
    Vad bra, vi funderade på att åka dit nästa år då de stora är 5år och Lovis nästan är 3år, blir ganska lagom då
    Får försöka kontakta dem och fråga om de har några bra regler för funktionshindrade, tyå slippa köande...vi gjorde misstaget att inte ta reda på det när vi skulle till Borås djurpark...30minuter köande fungerade mindre bra vi var liksom slut innan vi kom in

    Nora har ju en avlastningsfamilj som har bondgård (med kossor, ett par kaniner och katter! ) hon älskar det! Tyvärr kan vi kanske inte bo på ett sådant ställe eftersom maken är allergisk men det skall kollas upp

    Så nästa år blir det alv och kolmården...hoppas vi att vi lyckats komma så långt så att inte barnen sticker hur som helst så det räcker med oss två vuxna...eller skall man kanske försöka få med sig en annan familj också så man är fler vuxna kanke? Hmm får fundera på det...är ju trots allt ett år kvar

    Och det var trevligt att höra att ni hade kul!
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Det var inga långa köer alls när vi var där, visst var det trångt ibland men inte kö. Bara till Saltkråkan. Tror jag såg någon om handikappvänlighet på deras hemsida.
  6. 3
    Det var inga långa köer alls när vi var där, visst var det trångt ibland men inte kö. Bara till Saltkråkan. Tror jag såg någon om handikappvänlighet på deras hemsida.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    tillbaka från Linköping

    Vad roligt att höra om hur ni hade det i Astrid Lindgrens värld. Vi åker nog dit när alla barn är lite större

    Vi har varit iväg vi med. Vi åkte ner och sov hos min mamma i östergötland fredag-torsdag.

    Vi var till tropicarium i kolmården i fredags, det var jätteskoj.

    I måndags åkte vi alla till Linköping till gamla stan. Tänk vilka minnen jag har av när jag var där med mamma som barn. Idag var jag där med mina barn, sambon och deras mormor. Vi hade med oss smörgås, grillad kyckling och dricka det smakade ljuvlig.

    I onsdags åkte vi till Gränna. Inte mamma för hon har varit där hundra gånger(med oss som barn) Det tog nästan 3 timmar dit men barnen var så duktiga. Vi tittade på polkagristillverkning och köpte(förstås) polkagrisstänger, jag tog en med banansmak och hallon/lakrits. Mums.
    Vi var nere vid hamnen och tittade runt lite. Vi stannade till vid Brahehus när vi åkte hemåt.

    Vad roligt att läsa om vad ni andra gör/har gjort i sommar.
  8. 4
    tillbaka från Linköping Vad roligt att höra om hur ni hade det i Astrid Lindgrens värld. Vi åker nog dit när alla barn är lite större

    Vi har varit iväg vi med. Vi åkte ner och sov hos min mamma i östergötland fredag-torsdag.

    Vi var till tropicarium i kolmården i fredags, det var jätteskoj.

    I måndags åkte vi alla till Linköping till gamla stan. Tänk vilka minnen jag har av när jag var där med mamma som barn. Idag var jag där med mina barn, sambon och deras mormor. Vi hade med oss smörgås, grillad kyckling och dricka det smakade ljuvlig.

    I onsdags åkte vi till Gränna. Inte mamma för hon har varit där hundra gånger(med oss som barn) Det tog nästan 3 timmar dit men barnen var så duktiga. Vi tittade på polkagristillverkning och köpte(förstås) polkagrisstänger, jag tog en med banansmak och hallon/lakrits. Mums.
    Vi var nere vid hamnen och tittade runt lite. Vi stannade till vid Brahehus när vi åkte hemåt.

    Vad roligt att läsa om vad ni andra gör/har gjort i sommar.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Hej! Jag läste ditt inlägg och tänkte bara berätta att jag har en kompis vars son har en diagnos som tyder på autism/adhd/aspberger - han har inte kunnat "kategoriseras" riktigt eller hur jag nu ska uttrycka mig. Att stå i köer och vänta på saker funkar iallafall inte med honom. De var på ALV förra sommaren, och det hade gått hur bra som helst! Jag vet inte om de tog kontakt med dem i förväg och förberedde på något sätt, men jag tror inte det.
  10. 5
    Hej! Jag läste ditt inlägg och tänkte bara berätta att jag har en kompis vars son har en diagnos som tyder på autism/adhd/aspberger - han har inte kunnat "kategoriseras" riktigt eller hur jag nu ska uttrycka mig. Att stå i köer och vänta på saker funkar iallafall inte med honom. De var på ALV förra sommaren, och det hade gått hur bra som helst! Jag vet inte om de tog kontakt med dem i förväg och förberedde på något sätt, men jag tror inte det.

Liknande trådar

  1. Hemkommen från Astrid Lindgrens
    By **Emilia** in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 17:39
  2. Hemma från Astrid Lindgrens Sjukhus
    By Tazy in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-24, 21:00
  3. jul på Astrid Lindgrens Sj..
    By willow in forum _0506 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 15:09
  4. Astrid Lindgrens värld?
    By Anonym in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 19:18
  5. Rapport från Astrid Lindgrens sjukh
    By Malin med V o V in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 19:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar