Vi får en flicka till!!!
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Vi får en flicka till!!!

    Om nu Mewin får rätt, för idag så sa han att snart blir det tre tjejer i familjen!

    Jasså sa jag förvånat, ja, eller så blir det en storebror sa han sen! Gullungen!

    Vi har iall afall berätta för branen idag att de ska få ett syskon.
    Melwin tittade först storögd på mig, sen på mage, sen på mig, sen på magen, sen log han!
    Kramade om honom och höll på attt börja gråta!
    Han berättade genst för alla på dagis idag så lite glad blev han nog!

    Emmies reaktionva desto annorlunda.
    När jag sa attjag har bebis i magen och honska bli storasyster sa hon bara: "OK"

    Men sen kom hon efter en stund och ville ha hjälp med att stoppa dockan Maja uner hennes tröja!!

    Vi fick i alla fall höra på bebens hjärtljud idag, 155 slag/minut pickade det på.
    Melwin blev lika storögd då eftersom han följde på kontrollen.
    BM sa att det SKA BLI VÄÄÄÄÄÄLDIGT KUL att se vad UL visar för BF för dig!!
    Hon trodde att jag kan va en vecka längre fram än vad jag är nu (v. 14+0 idag)

    Så detta blir nog en januari bebis trots allt!

    Kram på er!
    ****Therese med Melwin -03, Emmie -05 & Hjalmar -08, och Irmelin född i augusti -11****
  2. 1
    Vi får en flicka till!!! Om nu Mewin får rätt, för idag så sa han att snart blir det tre tjejer i familjen!

    Jasså sa jag förvånat, ja, eller så blir det en storebror sa han sen! Gullungen!

    Vi har iall afall berätta för branen idag att de ska få ett syskon.
    Melwin tittade först storögd på mig, sen på mage, sen på mig, sen på magen, sen log han!
    Kramade om honom och höll på attt börja gråta!
    Han berättade genst för alla på dagis idag så lite glad blev han nog!

    Emmies reaktionva desto annorlunda.
    När jag sa attjag har bebis i magen och honska bli storasyster sa hon bara: "OK"

    Men sen kom hon efter en stund och ville ha hjälp med att stoppa dockan Maja uner hennes tröja!!

    Vi fick i alla fall höra på bebens hjärtljud idag, 155 slag/minut pickade det på.
    Melwin blev lika storögd då eftersom han följde på kontrollen.
    BM sa att det SKA BLI VÄÄÄÄÄÄLDIGT KUL att se vad UL visar för BF för dig!!
    Hon trodde att jag kan va en vecka längre fram än vad jag är nu (v. 14+0 idag)

    Så detta blir nog en januari bebis trots allt!

    Kram på er!
  3. Nora bf 21/2
    #2
    Kanske stämmer!? När vi väntade sonen låg hans hjärtljud mellan typ 140-145 medans dotterns hjärtljud ofta låg kring 150 och mer.. Vet att jag läste om "skrocket" höga hjärtljud = tjej och tvärtom. Men rent vetenskapligt låter det rätt mysko även om "skrocket" stämde på vår familj :-)

    Minns du hur det var vid dina andra graviditeter?
  4. 2
    Kanske stämmer!? När vi väntade sonen låg hans hjärtljud mellan typ 140-145 medans dotterns hjärtljud ofta låg kring 150 och mer.. Vet att jag läste om "skrocket" höga hjärtljud = tjej och tvärtom. Men rent vetenskapligt låter det rätt mysko även om "skrocket" stämde på vår familj :-)

    Minns du hur det var vid dina andra graviditeter?

Liknande trådar

  1. En flicka till! =)
    By EnUngeTill in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-26, 14:20
  2. En flicka till!
    By Mama_A in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 20:22
  3. En liten flicka kom till oss...
    By lillasyster kanin in forum _0807 Julibarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 21:38
  4. Vi får en flicka till!!!
    By Therese & 3 små barn in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 07:21
  5. namnhjälp till flicka
    By lotten in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 10:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar