Vilka blöjor använder ni?
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    Vilka blöjor använder ni?

    Jag använde Libero då Viktor var nyfödd, sen bytte vi till Pampers för de andra höll inte tätt då han bajsade löst.
    Nu har han blivit "allergisk" mot de så jag har fått byta tillbaka till Libero.
    Han blir alldeles röd och får som nässelutslag.

    Hur är det för era små liv???

    Värmlandskramar.....
  2. 1
    Vilka blöjor använder ni? Jag använde Libero då Viktor var nyfödd, sen bytte vi till Pampers för de andra höll inte tätt då han bajsade löst.
    Nu har han blivit "allergisk" mot de så jag har fått byta tillbaka till Libero.
    Han blir alldeles röd och får som nässelutslag.

    Hur är det för era små liv???

    Värmlandskramar.....
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Vi har nästan bara kört med Libero och Lidl's egna märke eftersom de funkat bäst. Har provat igenom nästan alla andra vi hittat men inga andra har känts värda att köpa mer än ett paket av om det inte varit kris.

    Just nu kör vi omväxlande tygisar också och det har faktiskt varit oslagbart bäst, inte minst när det kommer till det där lösa bajset!! Tillskillnad från pappersblöjorna suger de åt sig det snabbt så man slipper läckage
    Då kör vi pocketblöjor som funkar precis som engångs bara att man slänger de i tvättmaskin istället för sopnetkastet.
  4. 2
    Vi har nästan bara kört med Libero och Lidl's egna märke eftersom de funkat bäst. Har provat igenom nästan alla andra vi hittat men inga andra har känts värda att köpa mer än ett paket av om det inte varit kris.

    Just nu kör vi omväxlande tygisar också och det har faktiskt varit oslagbart bäst, inte minst när det kommer till det där lösa bajset!! Tillskillnad från pappersblöjorna suger de åt sig det snabbt så man slipper läckage
    Då kör vi pocketblöjor som funkar precis som engångs bara att man slänger de i tvättmaskin istället för sopnetkastet.
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3
    Skulle kunna tänka mig att prova använda det.
    Är något märke bättre än det andra? Ska ju inte va för krångligt att använda...
  6. 3
    Skulle kunna tänka mig att prova använda det.
    Är något märke bättre än det andra? Ska ju inte va för krångligt att använda...
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Vi använder Libero och har gjort nästan hela tiden sedan A kom. Nån gång provade vi Coops, men en kiss vätte ner hela blöjan... så Libero får det bli!
  8. 4
    Vi använder Libero och har gjort nästan hela tiden sedan A kom. Nån gång provade vi Coops, men en kiss vätte ner hela blöjan... så Libero får det bli!
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Vi använder Pampers active fit nu, vi använde libero i början, men gick över till pampers. Tycker dom är helt suveräna när de är resor på dom. Ger med sej när dom börjar sitta od.
  10. 5
    Vi använder Pampers active fit nu, vi använde libero i början, men gick över till pampers. Tycker dom är helt suveräna när de är resor på dom. Ger med sej när dom börjar sitta od.
  11. elin me vira
    #6
    vi körde libero precis i början för de verkade mjukare men n har vi pampers mest för att ja tycker libero läcker ibland, mest på natten o så e d skönare resår i pampers.
  12. 6
    vi körde libero precis i början för de verkade mjukare men n har vi pampers mest för att ja tycker libero läcker ibland, mest på natten o så e d skönare resår i pampers.
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7

    Vi har använt Libero

    nästan hela tiden sen han föddes. Men sen så tyckte jag att dom lite större sög upp så dåligt, och så började Adam bli röd i stjärten hela tiden. Så nu använder vi Pampers och det går riktigt bra. Han är inte alls röd längre.

    Men vi har köpt Cien (Lidls egna märke). Har inte testat dom än, de ska ju vara bra har jag hört.
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  14. 7
    Vi har använt Libero nästan hela tiden sen han föddes. Men sen så tyckte jag att dom lite större sög upp så dåligt, och så började Adam bli röd i stjärten hela tiden. Så nu använder vi Pampers och det går riktigt bra. Han är inte alls röd längre.

    Men vi har köpt Cien (Lidls egna märke). Har inte testat dom än, de ska ju vara bra har jag hört.
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8
    I början var det både Pampers och Libero med de kuponger man fick men sen ellen var ungefär 1 månad gammal har jag kört på Willys och de har funkat jättebra, 4-9 storleken har jag fortfarande (hon är 4 1/2 månad och väger 7 305 gram)

    billigt oxå, 70 st för 79 kronor!!
  16. 8
    I början var det både Pampers och Libero med de kuponger man fick men sen ellen var ungefär 1 månad gammal har jag kört på Willys och de har funkat jättebra, 4-9 storleken har jag fortfarande (hon är 4 1/2 månad och väger 7 305 gram)

    billigt oxå, 70 st för 79 kronor!!
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9
    Det är nog framför allt passformen som skiljer och den är ju ändå olika för olika barn (fast jag tycker alla sorter jag testat har suttit bra). Min favorit har blivit Swadlebees All-in-one-blöjor eftersom de har velour på insidan (och jag är en sucker för velour ). Nackdelen med dom är att de tar lite längre tid att torka och måste tumlas. Swadlebees och flera andra finns som pockets också (då är det uppsugande inlägget inte fastsytt utan man torkar det för sig varför det går snabbare).

    Det finns en uppsjö olika "system" (vikblöjor, formsydda mm ) men själv tycker jag Pocketblöjor och All-in-one's är smidigast för de funkar precis som engångs dvs allt sitter ihop och är liksom färdigt, inga blöjbyxor eller inlägg som ska vikas osv (bara inläggen att lägga i efter tvätt i pocketsarna då).


    http://ecsweden.se/ finns länkar till några blöjförsäljare på nätet bla, det finns länkar i www.sjalbarn.se 's tygblöjeforum också men man måste vara medlem för att läsa där.
  18. 9
    Det är nog framför allt passformen som skiljer och den är ju ändå olika för olika barn (fast jag tycker alla sorter jag testat har suttit bra). Min favorit har blivit Swadlebees All-in-one-blöjor eftersom de har velour på insidan (och jag är en sucker för velour ). Nackdelen med dom är att de tar lite längre tid att torka och måste tumlas. Swadlebees och flera andra finns som pockets också (då är det uppsugande inlägget inte fastsytt utan man torkar det för sig varför det går snabbare).

    Det finns en uppsjö olika "system" (vikblöjor, formsydda mm ) men själv tycker jag Pocketblöjor och All-in-one's är smidigast för de funkar precis som engångs dvs allt sitter ihop och är liksom färdigt, inga blöjbyxor eller inlägg som ska vikas osv (bara inläggen att lägga i efter tvätt i pocketsarna då).


    http://ecsweden.se/ finns länkar till några blöjförsäljare på nätet bla, det finns länkar i www.sjalbarn.se 's tygblöjeforum också men man måste vara medlem för att läsa där.
  19. Medlem sedan
    Jan 2006
    #10

    Samma här

    utslag av pampers,små blåsor som lksom blir vätskefyllda.Så vi kör med libero5-8 kilo.
    Livet stjälps inte över ända
    Det ställs på sin spets

    En dag möts vi
    men längta inte
    lev istället
    lev varje dag för mig
    då hedrar du mig
    om vi lever tillsammans
    *Lisa f/d 31 /5 2000*
  20. 10
    Samma här utslag av pampers,små blåsor som lksom blir vätskefyllda.Så vi kör med libero5-8 kilo.
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11
    Vi kör med Libero just nu, 7-11 kilo med peacemärken , men egentligen tycker jag att Pampers sitter bäst. Har dock fått för mig att Libero är mer sjyssta (svenska och utan en massa lotionblaj?) men jag kanske har fel.

    Emmy har också börjat bli röd lättare men det verkar inte spela någon roll vilken sorts blöjor vi använder. Har provat lite olika, men vet också att hon har mina kassa gener när det gäller känslig hud.

    Kram hanna
  22. 11
    Vi kör med Libero just nu, 7-11 kilo med peacemärken , men egentligen tycker jag att Pampers sitter bäst. Har dock fått för mig att Libero är mer sjyssta (svenska och utan en massa lotionblaj?) men jag kanske har fel.

    Emmy har också börjat bli röd lättare men det verkar inte spela någon roll vilken sorts blöjor vi använder. Har provat lite olika, men vet också att hon har mina kassa gener när det gäller känslig hud.

    Kram hanna
  23. Medlem sedan
    Sep 2005
    #12
    Pampers för det mesta. Ibland köper vi libero men jag tycker inte att de funkar lika bra.
    I början körde vi bara med libero men då blev han röd så då gick vi över till pampers som funkar kanon för oss.
  24. 12
    Pampers för det mesta. Ibland köper vi libero men jag tycker inte att de funkar lika bra.
    I början körde vi bara med libero men då blev han röd så då gick vi över till pampers som funkar kanon för oss.

Liknande trådar

  1. Vilka blöjor använder ni?
    By mamma T in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 11:36
  2. Vilka blöjor använder ni?
    By Libra in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 13:24
  3. Vilka blöjor använder ni?
    By suzx in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 20:04
  4. Vilka blöjor använder ni??
    By Elin, Vilme & Eira in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 00:17
  5. Vilka blöjor använder ni??
    By Elin, Vilme & Eira in forum _05 Höstbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 22:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar