spyr av banan.
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    spyr av banan.

    Idag var andra gången Leia fick smaka mosad banan, och andra gången hon spydde som en fontän av det. Varför blir det så? Är det konsistensen som hon tycker är så överjävligt äcklig att hon kräks?
    Hon spyr nästan aldrig annars, bara om det blir väldigt fullt eller om hennes mormor kokar potatis åt henne (och hej mamma jag vet att du är här och snokar ).
  2. 1
    spyr av banan. Idag var andra gången Leia fick smaka mosad banan, och andra gången hon spydde som en fontän av det. Varför blir det så? Är det konsistensen som hon tycker är så överjävligt äcklig att hon kräks?
    Hon spyr nästan aldrig annars, bara om det blir väldigt fullt eller om hennes mormor kokar potatis åt henne (och hej mamma jag vet att du är här och snokar ).
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2
    Allergi? Inte för att jag vet om man kan vara allergisk mot banan, men iaf när sonen fick mjölk (och han är mjölkproteinallergisk) så spydde han kaskadspyor 2-3 minuter efter att han ätit och spydde sedan ett par timmar därefter.
  4. 2
    Allergi? Inte för att jag vet om man kan vara allergisk mot banan, men iaf när sonen fick mjölk (och han är mjölkproteinallergisk) så spydde han kaskadspyor 2-3 minuter efter att han ätit och spydde sedan ett par timmar därefter.
  5. Medlem sedan
    Nov 2005
    #3
    Moa spyr oxå av banan,hört att det faktiskt är ganska vanligt.
  6. 3
    Moa spyr oxå av banan,hört att det faktiskt är ganska vanligt.
  7. Eir & barnen
    #4
    Och mitt barnbarn 8 månader han spyr också av banan.
  8. 4
    Och mitt barnbarn 8 månader han spyr också av banan.
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Moa gillar inte banan. Tyvärr är det banan i de flesta fruktpureér för små barn. Vill helst inte köpa Nestlés produkter, men deras fruktpuré på glasburk älskar Moa.
  10. 5
    Moa gillar inte banan. Tyvärr är det banan i de flesta fruktpureér för små barn. Vill helst inte köpa Nestlés produkter, men deras fruktpuré på glasburk älskar Moa.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    ...och det är typ det enda jag får i Aron några tsk av...men visst kräks han kanske också lite av det *hm*.
    Vet iaf att banan kan korsreagera med latex.
  12. 6
    ...och det är typ det enda jag får i Aron några tsk av...men visst kräks han kanske också lite av det *hm*.
    Vet iaf att banan kan korsreagera med latex.
  13. Medlem sedan
    May 2006
    #7
    korsreagera med latex? hur menar du då?
  14. 7
    korsreagera med latex? hur menar du då?
  15. Medlem sedan
    May 2006
    #8
    nej men det borde inte kunna vara det för hon spyr nästan så snart hon fått in det i munnen, inte efter några minuter.. det är därför jag tänkte att det kanske kan vara konsistensen som är läbbig.
  16. 8
    nej men det borde inte kunna vara det för hon spyr nästan så snart hon fått in det i munnen, inte efter några minuter.. det är därför jag tänkte att det kanske kan vara konsistensen som är läbbig.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Om man är allergisk mot latex (dom bruna napparna tex) så kan man även reagera på banan *hm* svårt o förklara just nu..är nog lite trött i huvudet ... men hittade en länk som förklarade lite iaf http://allergi.nu/allergi/korsallergier/

    Nu tror jag ju inte att Leia är allergisk mot banan men man KAN vara det
  18. 9
    Om man är allergisk mot latex (dom bruna napparna tex) så kan man även reagera på banan *hm* svårt o förklara just nu..är nog lite trött i huvudet ... men hittade en länk som förklarade lite iaf http://allergi.nu/allergi/korsallergier/

    Nu tror jag ju inte att Leia är allergisk mot banan men man KAN vara det
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Alex blir bara jättehård i magen av banan ... vi undviker det.
  20. 10
    Alex blir bara jättehård i magen av banan ... vi undviker det.

Liknande trådar

  1. spyr
    By Anonym in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 13:19
  2. nej han spyr....*&&%/¤¤##¤#*
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-01, 15:22
  3. Spyr...
    By Linda med Jonathan in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 17:22
  4. Spyr...
    By Linda med Jonathan in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 16:29
  5. Jag spyr
    By pao71 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 00:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar