"Plitor" i ansiktet?
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    "Plitor" i ansiktet?

    Lilla tjejen har fått en massa "plitor" i ansiktet. Som pyttesmå finnar typ, eller knottror...Någon som vet vad det beror på? Är det något jag har ätit eller kan det vara nån typ av hormoner som går över från mjölken?
    Har ju börjat med minipiller för några dagar sedan....

    Hon är 3,5 vecka nu...

    Mvh, Maria (från juli-gruppen)
  2. 1
    "Plitor" i ansiktet? Lilla tjejen har fått en massa "plitor" i ansiktet. Som pyttesmå finnar typ, eller knottror...Någon som vet vad det beror på? Är det något jag har ätit eller kan det vara nån typ av hormoner som går över från mjölken?
    Har ju börjat med minipiller för några dagar sedan....

    Hon är 3,5 vecka nu...

    Mvh, Maria (från juli-gruppen)
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Jag har till och med för mig att det är bra att det kommer plitorn...för det är ett tecken på att dom får tillräckligt med mat.. har för mig att det var så iaf..
  4. 2
    Jag har till och med för mig att det är bra att det kommer plitorn...för det är ett tecken på att dom får tillräckligt med mat.. har för mig att det var så iaf..
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3

    så länge de bara är vita

    och inte röda o inflammerade så är de ingen fara.
    Är de röda så bör du visa upp dem på BVC.
    Elliot hade såna röda direkt efter födseln, pustler tror jag läkaren kallade dem och dem ska man hålla koll på.
    Men vanliga vita hormonplitor är ingen fara

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  6. 3
    så länge de bara är vita och inte röda o inflammerade så är de ingen fara.
    Är de röda så bör du visa upp dem på BVC.
    Elliot hade såna röda direkt efter födseln, pustler tror jag läkaren kallade dem och dem ska man hålla koll på.
    Men vanliga vita hormonplitor är ingen fara
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Soda har fullt med röda såna över kinderna, nacken och bröstkorgen. Helt ofarligt enligt BVC-sköterskan och de går ofta bort kring 4 månaders ålder. Ser lite lustigt ut, ungefär som en finnig tonåring eller en prickig korv.
  8. 4
    Soda har fullt med röda såna över kinderna, nacken och bröstkorgen. Helt ofarligt enligt BVC-sköterskan och de går ofta bort kring 4 månaders ålder. Ser lite lustigt ut, ungefär som en finnig tonåring eller en prickig korv.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5
    Oliver får röda prickar om kinderna medans han äter.. men det är bara värmeutslag enligt bvc.
    Samt att han har lite röda prickar på sidan av huvudet..men det blir också av värmen då han gärna vänder sig till sidan när han ska somna.
  10. 5
    Oliver får röda prickar om kinderna medans han äter.. men det är bara värmeutslag enligt bvc.
    Samt att han har lite röda prickar på sidan av huvudet..men det blir också av värmen då han gärna vänder sig till sidan när han ska somna.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Hormonprickar. Oftast brukar de komma vid 1månadersålder. De kan också får värmeprickar, själv vet eller ser jag inte skillnad på dem. Men det är iaf helt ofarligt o hormonerna kommer från dig via mjölken.
  12. 6
    Hormonprickar. Oftast brukar de komma vid 1månadersålder. De kan också får värmeprickar, själv vet eller ser jag inte skillnad på dem. Men det är iaf helt ofarligt o hormonerna kommer från dig via mjölken.

Liknande trådar

  1. "Nu får du inte bli smalare i ansiktet!"
    By Maria med 4 barn in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-30, 07:10
  2. Skillnaden mellan "Farväl" och "Hejdå"
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 10:08
  3. "Inte gravid" - kastat i ansiktet... :(
    By Anonym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 10:18
  4. Produkter för ansiktet, vad "måste" man
    By pernillus in forum Hem & fritid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 00:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar