Snitt efter snitt?
Förlossning
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    Snitt efter snitt?

    Hej!
    Någon som fött vaginalt efter ett akutsnitt? Min första förlossning var vaginal medan den andra blev akut snitt eftersom bebisen inte mådde bra i magen. Nu är jag gravid igen och känner lite oro över att föda vaginalt. Tänk om ärret brister? Men som jag har förstått det så är det inget som hindrar vaginal förlossning efter ett snitt? Någon som är mer insatt?
  2. 1
    Snitt efter snitt? Hej!
    Någon som fött vaginalt efter ett akutsnitt? Min första förlossning var vaginal medan den andra blev akut snitt eftersom bebisen inte mådde bra i magen. Nu är jag gravid igen och känner lite oro över att föda vaginalt. Tänk om ärret brister? Men som jag har förstått det så är det inget som hindrar vaginal förlossning efter ett snitt? Någon som är mer insatt?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Jag fick klartecken

    För en vaginal förlossning OM jag mot all formadan ville ha ett till barn efter det urakuta/katastrofsnitt jag gjorde i fjol....

    Läkaren såg ingenting som skulle vara hinder för det...

    Nu var detta mitt femte barn (alla andra vaginala) så det finns iofs inga planer på fler barn... Men det är iaf skönt att veta att det är OK med min kropp...
    Vår värld den bara snurrar fortare för varje dag
    Är då så konstigt att nån människa vill hoppa av
    Vi låser våra dörrar och vi stänger våra fönster
    Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
  4. 2
    Jag fick klartecken För en vaginal förlossning OM jag mot all formadan ville ha ett till barn efter det urakuta/katastrofsnitt jag gjorde i fjol....

    Läkaren såg ingenting som skulle vara hinder för det...

    Nu var detta mitt femte barn (alla andra vaginala) så det finns iofs inga planer på fler barn... Men det är iaf skönt att veta att det är OK med min kropp...
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Vaginalt efter snitt

    Mitt första barn föddes med katastrofsnitt pga. hon låg i vidöppet läge och började må väldigt risigt till sist. Hjärtljuden försvann, detta efter 20 timmar och 4 försök med sugklocka.
    Andra gången fick jag erbjudet planerat snitt om jag ville, men jag ville helst försöka vaginalt igen och förlossningsläkaren som jag hade ett samtal i v.20 såg inget som helst hinder för det. Bara att jag skulle vara förberedd på att även barn nr 2 kanske skulle ligga i vidöppet. Det gjorde hon mycket riktigt, men denna gången lyckades jag föda henne vaginalt. Mycket tack vare "bra planering", fick ett mycket professionellt och bra bemötande.
    Nu är jag gravid igen och jag tänker absolut föda vaginalt igen om det går, min andra förlossning var en helt annan upplevelse än första som var en sorglig historia där jag ju var sövd och först fick träffa min bebis efter 4 timmar :-(
  6. 3
    Vaginalt efter snitt Mitt första barn föddes med katastrofsnitt pga. hon låg i vidöppet läge och började må väldigt risigt till sist. Hjärtljuden försvann, detta efter 20 timmar och 4 försök med sugklocka.
    Andra gången fick jag erbjudet planerat snitt om jag ville, men jag ville helst försöka vaginalt igen och förlossningsläkaren som jag hade ett samtal i v.20 såg inget som helst hinder för det. Bara att jag skulle vara förberedd på att även barn nr 2 kanske skulle ligga i vidöppet. Det gjorde hon mycket riktigt, men denna gången lyckades jag föda henne vaginalt. Mycket tack vare "bra planering", fick ett mycket professionellt och bra bemötande.
    Nu är jag gravid igen och jag tänker absolut föda vaginalt igen om det går, min andra förlossning var en helt annan upplevelse än första som var en sorglig historia där jag ju var sövd och först fick träffa min bebis efter 4 timmar :-(
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Jag har fött vaginalt efter urakut snitt och det var det läkarna rekommenderade
  8. 4
    Jag har fött vaginalt efter urakut snitt och det var det läkarna rekommenderade

Liknande trådar

  1. Sex? Bad efter snitt?
    By Anonym in forum _1106 Junibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-07-09, 09:24
  2. Ont efter snitt
    By Ce-Ess in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 12:37
  3. vag. efter 2 snitt?
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 00:10
  4. Sex efter snitt?
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 20:28
  5. Ont efter snitt...
    By Leos_mamma in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 09:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar