Äntligen sooool!
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2000
    #1

    Äntligen sooool!

    Äntligen lite sommarväder! Tjejerna och jag har legat vid havet och plaskat och myst hela dan. Sååååå skönt!! Det var iofs rätt kallt i vattnet, inte ens barnen låg i och simmade som dom brukar, utan ägnade sej åt snäcksamlingar och diverse utgrävningar istället. Men bara att ha fått VARA DÄR! Fått känna doften och höra vågorna - underbart!
    Något rödlätt är jag i skinnet, men det struntar jag i: vi åker till stranden imorrn också! Det gäller att passa på :O)

    Hur är vädret i vårt avlånga land? Fler som ser ut som kokta kräftor ikväll?
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  2. 1
    Äntligen sooool! Äntligen lite sommarväder! Tjejerna och jag har legat vid havet och plaskat och myst hela dan. Sååååå skönt!! Det var iofs rätt kallt i vattnet, inte ens barnen låg i och simmade som dom brukar, utan ägnade sej åt snäcksamlingar och diverse utgrävningar istället. Men bara att ha fått VARA DÄR! Fått känna doften och höra vågorna - underbart!
    Något rödlätt är jag i skinnet, men det struntar jag i: vi åker till stranden imorrn också! Det gäller att passa på :O)

    Hur är vädret i vårt avlånga land? Fler som ser ut som kokta kräftor ikväll?
  3. Malla
    #2

    Vi hade lite att

    fixa med idag så A fick följa med sina äldre syskon till bassängbadet. Äldste sonen har fyllt 18 så han får lov att bada med henne utan att vi är med Vi ska dock åka till havet imorgon. Sedan ska maken och tioåriga dottern se Harry Potter-filmen. De andra såg den premiärdagen men då spelade hon beachhandboll i Åhus. Ha det så skönt imorgon! Ta det lugnt med solandet för svidande skinn är inte skönt....
  4. 2
    Vi hade lite att fixa med idag så A fick följa med sina äldre syskon till bassängbadet. Äldste sonen har fyllt 18 så han får lov att bada med henne utan att vi är med Vi ska dock åka till havet imorgon. Sedan ska maken och tioåriga dottern se Harry Potter-filmen. De andra såg den premiärdagen men då spelade hon beachhandboll i Åhus. Ha det så skönt imorgon! Ta det lugnt med solandet för svidande skinn är inte skönt....
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3
    Åh det låter härligt det där. Lite avis blir man. Är ju en bit till havet härifrån där vi bor.

    Hur är det annars med er?
    Här är allt bra. Barnen växer och frodas. Agnes börjar dagis den 28 augusti. Får se hur det går. Kram!
  6. 3
    Åh det låter härligt det där. Lite avis blir man. Är ju en bit till havet härifrån där vi bor.

    Hur är det annars med er?
    Här är allt bra. Barnen växer och frodas. Agnes börjar dagis den 28 augusti. Får se hur det går. Kram!
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    Härligt! Idag har jag och Alva åkt till en bassäng istället för till havet. Vi har så bra bassängbad här (gratis) och det är så extremt mycket folk vid stranden här. Men snart åker väl alla turister hem hoppas jag.
  8. 4
    Härligt! Idag har jag och Alva åkt till en bassäng istället för till havet. Vi har så bra bassängbad här (gratis) och det är så extremt mycket folk vid stranden här. Men snart åker väl alla turister hem hoppas jag.
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5

    Bra med stora syskon!

    Tänk vad bra att ha så stora syskon att mamma och pappa faktiskt vågar skicka dom till badet med dom små! Minns (med fasa!) att min mamma skickade mej 8 år gammal till stora bassängbadet med lillebror 4 år (icke simkunnig förståss). Huuhhh... jag kan inte släppa nåt av mina barn med blicken när vi är och badar! Är det jag som är hönsig, eller var min mamma tokig?

    Vi har haft en härlig dag idag med, och vi har klarat solen finfint.
    Hoppas Potter var spännande!
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  10. 5
    Bra med stora syskon! Tänk vad bra att ha så stora syskon att mamma och pappa faktiskt vågar skicka dom till badet med dom små! Minns (med fasa!) att min mamma skickade mej 8 år gammal till stora bassängbadet med lillebror 4 år (icke simkunnig förståss). Huuhhh... jag kan inte släppa nåt av mina barn med blicken när vi är och badar! Är det jag som är hönsig, eller var min mamma tokig?

    Vi har haft en härlig dag idag med, och vi har klarat solen finfint.
    Hoppas Potter var spännande!
  11. Medlem sedan
    Sep 2000
    #6

    Det är nåt visst...

    ... att få bada vid havet. Vi har fina bad på närmare håll (sjö och pool) men jag gör gärna resan för att få upplevelsen av sand mellan tårna och den salta doften.

    Med oss är det jättebra. TAckar som frågar! Flickorna har varit lediga i 5 veckor, och det har väl regnat lika länge *suck* Utom när vi beökte supermetropolen Örebro *gillar* för där var det minsann kanonväder! Hann med ett uppskattat besök på min favvoplats... Stadsparken, där barnen både badade och lekte

    Menar du allvar? Ska den lilla snäckan börja dagis??? Ja, säger du det så... det kommer säkert att gå finfint för henne, värre med mamma. Eller ;O)

    Kramis
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  12. 6
    Det är nåt visst... ... att få bada vid havet. Vi har fina bad på närmare håll (sjö och pool) men jag gör gärna resan för att få upplevelsen av sand mellan tårna och den salta doften.

    Med oss är det jättebra. TAckar som frågar! Flickorna har varit lediga i 5 veckor, och det har väl regnat lika länge *suck* Utom när vi beökte supermetropolen Örebro *gillar* för där var det minsann kanonväder! Hann med ett uppskattat besök på min favvoplats... Stadsparken, där barnen både badade och lekte

    Menar du allvar? Ska den lilla snäckan börja dagis??? Ja, säger du det så... det kommer säkert att gå finfint för henne, värre med mamma. Eller ;O)

    Kramis
  13. Medlem sedan
    Sep 2000
    #7

    Svar till Tottis :O)

    **
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  14. 7
    Svar till Tottis :O) **
  15. Medlem sedan
    Sep 2000
    #8

    Lyxproblem

    Åhhhh, ni lyllosar bor väl nära värsta bästa superstranden *avis* Förstår vad du menar med knökfulla stränder. Inte kul att knocka "grannen" med armbågen när man vänder sej på handduken... :O(
    Jag har hittat en strand där det visat sej vara helt ok, t o m på helgerna!
    Vad föredrar Alva: stranden eller bassängen?
    Emilia leker fantastiskt väluppfostrat på stranden när hon får hink och spade i handen *i like*
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  16. 8
    Lyxproblem Åhhhh, ni lyllosar bor väl nära värsta bästa superstranden *avis* Förstår vad du menar med knökfulla stränder. Inte kul att knocka "grannen" med armbågen när man vänder sej på handduken... :O(
    Jag har hittat en strand där det visat sej vara helt ok, t o m på helgerna!
    Vad föredrar Alva: stranden eller bassängen?
    Emilia leker fantastiskt väluppfostrat på stranden när hon får hink och spade i handen *i like*
  17. Malla
    #9

    Dottern

    var överförtjust efter att ha sett filmen. Maken sa att den var bättre än de tidigare. Själv har jag precis läst den sista Harry Potter-boken(den har ju kommit på engelska) så nu vet jag hur det går Båda sönerna (12 och 18) har läst och även maken. Det som tog ungefär en vecka för mig tog en dag för sönerna De har lite mer tid att läsa än jag....De slipper ju amning, blöjbyten, städning, matlagning, disk med mera
  18. 9
    Dottern var överförtjust efter att ha sett filmen. Maken sa att den var bättre än de tidigare. Själv har jag precis läst den sista Harry Potter-boken(den har ju kommit på engelska) så nu vet jag hur det går Båda sönerna (12 och 18) har läst och även maken. Det som tog ungefär en vecka för mig tog en dag för sönerna De har lite mer tid att läsa än jag....De slipper ju amning, blöjbyten, städning, matlagning, disk med mera
  19. Medlem sedan
    Jun 2000
    #10
    Japp hon blir 1,5 år den 8:de aug. Och du har nog rätt det är nog mest mamma det är synd om. ;-(
  20. 10
    Japp hon blir 1,5 år den 8:de aug. Och du har nog rätt det är nog mest mamma det är synd om. ;-(
  21. Medlem sedan
    May 2003
    #11
    Visst bor vi nära superstranden Tylösand, men dit åker vi verkligen aldrig. Alva gillar både bassäng och havet, men jag tror att bassängen ligger på plus nu. Den är ju uppvärmd Alva vägrar att gå upp ur vattnet så leka på stranden är ingen idé.
  22. 11
    Visst bor vi nära superstranden Tylösand, men dit åker vi verkligen aldrig. Alva gillar både bassäng och havet, men jag tror att bassängen ligger på plus nu. Den är ju uppvärmd Alva vägrar att gå upp ur vattnet så leka på stranden är ingen idé.

Liknande trådar

  1. Äntligen sooool!
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 23:43
  2. Äntligen fredag äntligen.. ♥
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 11:20
  3. Sooool! =-D
    By Soliga Li in forum Singelmingel
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 11:30
  4. Äntligen glad, äntligen positivt!
    By hannsi in forum _0607 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 22:22
  5. Sooool
    By Anna m M & S05 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 07:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar