Nu börjar Ellen på dagis!
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Nu börjar Ellen på dagis!

    På tisdag kommer fröken hit på ett första besök. Vi känner ju henne väl, då hon även skolat in de stora, så det känns bra. Sedan på onsdag ska vi gå dit för första gången! Känns både spännande och läskigt... Mest spännande faktist, fast jag antar att jag känner annorlunda om två veckor då jag måst börja skolan, och får överlåta ev. bakslag till mannen... Min lilla skutt!

    Vi har pratat mycket om dagis, och lekt på lekplatsen. Hon rabblar utan bekymmer, Ellen gå på agis, ilda (Tilda) gå på dagis, lollo (louise) gå på skolan, mamma gå på skolan... Fast hur mycket hon förstår, är ju en annan femma...

    Har märkt upp massa kläder, letat fram lämpliga extra kläder, galonkläder, stövlar, osv.

    Lite ångest har jag allt ändå...
    Katja, mamma till Tre söta tjejer!
    http://ytterbymorsa.blogg.se
  2. 1
    Nu börjar Ellen på dagis! På tisdag kommer fröken hit på ett första besök. Vi känner ju henne väl, då hon även skolat in de stora, så det känns bra. Sedan på onsdag ska vi gå dit för första gången! Känns både spännande och läskigt... Mest spännande faktist, fast jag antar att jag känner annorlunda om två veckor då jag måst börja skolan, och får överlåta ev. bakslag till mannen... Min lilla skutt!

    Vi har pratat mycket om dagis, och lekt på lekplatsen. Hon rabblar utan bekymmer, Ellen gå på agis, ilda (Tilda) gå på dagis, lollo (louise) gå på skolan, mamma gå på skolan... Fast hur mycket hon förstår, är ju en annan femma...

    Har märkt upp massa kläder, letat fram lämpliga extra kläder, galonkläder, stövlar, osv.

    Lite ångest har jag allt ändå...
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Inskolningen går säkert jätte bra! Du har ju varit med förr, även om inte Ellen har det. Det ordnar sig nog med maten också, när Ellen ser de andra sitta och äta vill hon nog göra likadant ganska snart. Jag pratade lite om dagis med Katja häromkvällen (apropå en bok vi läste). Vet inte hur väl hon kommer ihåg att hon gick dit varje dag för en dryg månad sedan. Hon börjar igen på måndag. Hon har helt anpassat sig till livet på landet med mamma och pappa, syskon och kusiner som tar hand om henne hela dagarna. Idag har hon det skönt med pappa på stranden. Jag var ledig igår och fick en härlig soldag då.
  4. 2
    Inskolningen går säkert jätte bra! Du har ju varit med förr, även om inte Ellen har det. Det ordnar sig nog med maten också, när Ellen ser de andra sitta och äta vill hon nog göra likadant ganska snart. Jag pratade lite om dagis med Katja häromkvällen (apropå en bok vi läste). Vet inte hur väl hon kommer ihåg att hon gick dit varje dag för en dryg månad sedan. Hon börjar igen på måndag. Hon har helt anpassat sig till livet på landet med mamma och pappa, syskon och kusiner som tar hand om henne hela dagarna. Idag har hon det skönt med pappa på stranden. Jag var ledig igår och fick en härlig soldag då.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Ja, det går säkert bra. Det jag oxå är lite orolig för, är att Ellen inte alls är lik sina systrar, de var/är kavata tuffa tjejer, mycket sociala och har i princip alltid älskat dagis. Ellen är mycket mammig, väldigt reserverad, och tar lång tid på sig att knyta kontakter. Nu har vi ju lite tur där, att hon redan är lite van vid dagismiljön, fröknarna osv. då Tilda går där.
    Och så är hon ju min allra sista lilla bebis...
  6. 3
    Ja, det går säkert bra. Det jag oxå är lite orolig för, är att Ellen inte alls är lik sina systrar, de var/är kavata tuffa tjejer, mycket sociala och har i princip alltid älskat dagis. Ellen är mycket mammig, väldigt reserverad, och tar lång tid på sig att knyta kontakter. Nu har vi ju lite tur där, att hon redan är lite van vid dagismiljön, fröknarna osv. då Tilda går där.
    Och så är hon ju min allra sista lilla bebis...

Liknande trådar

  1. Har de börjar på dagis?
    By Kat- in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 20:16
  2. 3år börjar dagis
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 20:33
  3. Nu börjar han dagis
    By mallaco in forum _05 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 10:10
  4. Börjar tveka till att ha Ellen hos
    By Helena_2E in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 17:42
  5. Lucas börjar dagis *OT*
    By Denise m M01,L04&E07 in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar