Fint väder =
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Fint väder =

    lungt kafé, trots tvâ bussar redan tvâ timmar innan öppningsdags i morse, pga omtalade auktioner. Eftersom Manu skulle köra och hämta pappa i Karlskrona sâ fick jag gâ tidigare och därmed kunna passa mina egna barn

    Det var sâ fint väder att jag var tvungen att föreslâ simultangräsklippning till maken, han här och jag i danskgrannens trädgârd, men jag fick bara gnäll och gnöl om att jag var konstig som krävde veckolig gräsklippning, vaddâ, ska vi ha gäster nu igen eller? Trâkiga tröge make! Fast i gâr var han snäll pâ kvällen och kopplade i min egen tvättmaskin, den vi importerat frân vârt franska liv, samt även min torktumlare, som tumlar tvätten torr...

    I morgon mâste jag sluta i tid och en halvtimma tidigare än enligt schemat eftersom M och L ska gâ till simskola, kl 16.00. Hoppas folk passar pâ att âka till havet och bada när vädret nu tillâter det!
    "Klaga ej över mörkret. Dra ut huvudet ur röven istället."

    /Mark Levengood
  2. 1
    Fint väder = lungt kafé, trots tvâ bussar redan tvâ timmar innan öppningsdags i morse, pga omtalade auktioner. Eftersom Manu skulle köra och hämta pappa i Karlskrona sâ fick jag gâ tidigare och därmed kunna passa mina egna barn

    Det var sâ fint väder att jag var tvungen att föreslâ simultangräsklippning till maken, han här och jag i danskgrannens trädgârd, men jag fick bara gnäll och gnöl om att jag var konstig som krävde veckolig gräsklippning, vaddâ, ska vi ha gäster nu igen eller? Trâkiga tröge make! Fast i gâr var han snäll pâ kvällen och kopplade i min egen tvättmaskin, den vi importerat frân vârt franska liv, samt även min torktumlare, som tumlar tvätten torr...

    I morgon mâste jag sluta i tid och en halvtimma tidigare än enligt schemat eftersom M och L ska gâ till simskola, kl 16.00. Hoppas folk passar pâ att âka till havet och bada när vädret nu tillâter det!
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Gräsklippningen slutade med att jag klippte grannens gräs och maken sâgade ved. Mamma kom trots otaliag telefonsamtal och sms för att tala om att hon inte mâste passa nâgon eftersom jag var hemma, sâ jag kunde klippa gräs och lyssna pâ AIDS-dokumentär pâ P3, gud vad intressant och sorgligt!!!
  4. 2
    Gräsklippningen slutade med att jag klippte grannens gräs och maken sâgade ved. Mamma kom trots otaliag telefonsamtal och sms för att tala om att hon inte mâste passa nâgon eftersom jag var hemma, sâ jag kunde klippa gräs och lyssna pâ AIDS-dokumentär pâ P3, gud vad intressant och sorgligt!!!
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Missade den - gillar Sveriges Radios dokumentärer- Får kolla upp den på nätet sedan när jag kommer hem och har litet tid över... (öh...?)
  6. 3
    Missade den - gillar Sveriges Radios dokumentärer- Får kolla upp den på nätet sedan när jag kommer hem och har litet tid över... (öh...?)
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Simskola här i morgon också. J ska få gå på första lektion av tre med sin framtida barnflicka. Hon är fd simlärare och ska få köra enskilda lektioner. Fast jag skickar maken istället...
  8. 4
    Simskola här i morgon också. J ska få gå på första lektion av tre med sin framtida barnflicka. Hon är fd simlärare och ska få köra enskilda lektioner. Fast jag skickar maken istället...

Liknande trådar

  1. Fint väder??
    By Linda&Wilja in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 06:41
  2. Fint väder
    By Cissi med G och A in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 19:22
  3. fint väder!
    By sofia78 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 09:46
  4. Fint väder!
    By Linda med Jonathan in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 09:34
  5. Och det som var så fint väder...
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 15:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar