ryggont
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    ryggont

    Jahopp, så har mitt ryggont kommit tillbaks.. Vet dock inte om det kan vara den gamla skadan som spökar lr om det nu r fogarna som trilskas.. Frågan är nu, om det nu är ngn som är kunnig inom detta område, är det ok& smörja in ryggslutet m liniment? Det är ju annars så HIMLA SKÖNT när man har ont i ryggen..
    Ser du en människa utan ett leende, ge henne ditt!
  2. 1
    ryggont Jahopp, så har mitt ryggont kommit tillbaks.. Vet dock inte om det kan vara den gamla skadan som spökar lr om det nu r fogarna som trilskas.. Frågan är nu, om det nu är ngn som är kunnig inom detta område, är det ok& smörja in ryggslutet m liniment? Det är ju annars så HIMLA SKÖNT när man har ont i ryggen..
  3. A med I &bf 6 dec
    #2

    Beror nog på

    vad det är för ingredienser i linimentet...
    Smärtstillande Zon, från Apoteket är inte ok. Liniment är väl iofs lite annorlunda. Jag hade kollat med bm.
  4. 2
    Beror nog på vad det är för ingredienser i linimentet...
    Smärtstillande Zon, från Apoteket är inte ok. Liniment är väl iofs lite annorlunda. Jag hade kollat med bm.
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Liniment är INTE detsamma som smärtstillande gel!! Min fråga var om just liniment är ok?! Men tack ändå...
  6. 3
    Liniment är INTE detsamma som smärtstillande gel!! Min fråga var om just liniment är ok?! Men tack ändå...
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Egentligen inte tyvärr. Eller det var i alla fall vad dom sa till mig på apoteket när jag frågade, för jag tycker också att det är så otroligt skönt och ger sån lättnad.
    Jag kör med värme istället, men när det är varmt kan det kännas lite småkämpigt.
    Hoppas att du kan hitta något som hjälper till och lindrar!
  8. 4
    Egentligen inte tyvärr. Eller det var i alla fall vad dom sa till mig på apoteket när jag frågade, för jag tycker också att det är så otroligt skönt och ger sån lättnad.
    Jag kör med värme istället, men när det är varmt kan det kännas lite småkämpigt.
    Hoppas att du kan hitta något som hjälper till och lindrar!
  9. Medlem sedan
    May 2006
    #5
    jag har använt tigerbalsam det är sååå skönt
    jag och apotekspersonalen kom framtill att om det hade vart farligt för gravida hade nån upptäckt det nångång under de 2000år som den har använts.
    Det står visserlige att man inte testat den på gravida och därför inte kan svära på att den är säker men jag tror på apotekspersonalen och dessutom hittade jag inget som verkade farligt i innehållsföreckningen.
    Man använder ju linement på t.ex dräktiga hästar och det är ju ändå i så fall en typ av djurförsök som gått bra =)
  10. 5
    jag har använt tigerbalsam det är sååå skönt
    jag och apotekspersonalen kom framtill att om det hade vart farligt för gravida hade nån upptäckt det nångång under de 2000år som den har använts.
    Det står visserlige att man inte testat den på gravida och därför inte kan svära på att den är säker men jag tror på apotekspersonalen och dessutom hittade jag inget som verkade farligt i innehållsföreckningen.
    Man använder ju linement på t.ex dräktiga hästar och det är ju ändå i så fall en typ av djurförsök som gått bra =)
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Å, det låter bra! Till mig sa dom också att jag inte skulle ta den bara för att det inte står något om att det är testat, men jag har hört andra som använder när dom är gravida och din apotekspersonal verkar ju ha ett vettigt resonemnag om det hela.
  12. 6
    Å, det låter bra! Till mig sa dom också att jag inte skulle ta den bara för att det inte står något om att det är testat, men jag har hört andra som använder när dom är gravida och din apotekspersonal verkar ju ha ett vettigt resonemnag om det hela.
  13. Medlem sedan
    Dec 2006
    #7
    Jag jobbar ju i kassan på Granngården så att stoppa in ngt i mammabyxorna därbak som värmer min rygg känns inte så lockande De på apoteket ska man INTE lyssna på om de inte är specialutbildade i just det ämnet om tex vad gravida kan använda& inte.. Att rådfråga min BM är inte på tal om då det är i princip omöjligt at få tag på dem, telefontid 8.00-9.30 (då sover jag ju oftast, börjar jobba kl12) Hmm.. har hästliniment hemma som jag annars använder, superbra!! Men har givetvis inte vågat göra det nu sen jag blev gravid.. Suck
  14. 7
    Jag jobbar ju i kassan på Granngården så att stoppa in ngt i mammabyxorna därbak som värmer min rygg känns inte så lockande De på apoteket ska man INTE lyssna på om de inte är specialutbildade i just det ämnet om tex vad gravida kan använda& inte.. Att rådfråga min BM är inte på tal om då det är i princip omöjligt at få tag på dem, telefontid 8.00-9.30 (då sover jag ju oftast, börjar jobba kl12) Hmm.. har hästliniment hemma som jag annars använder, superbra!! Men har givetvis inte vågat göra det nu sen jag blev gravid.. Suck
  15. Medlem sedan
    Dec 2006
    #8
    Om de själva varit gravida, och de ger råd till dig, är ju eg en annan sak! Då kan man ju lyssna mer& sålla vad som kan anses godtagbart! Kram
  16. 8
    Om de själva varit gravida, och de ger råd till dig, är ju eg en annan sak! Då kan man ju lyssna mer& sålla vad som kan anses godtagbart! Kram
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Nä du kanske har rätt att man ska vara så pass försiktig. Hoppas att du får till ett telefonsamtal till bm, kanske kan du lämna meddelande annars och be dom att ringa upp dig? kram på dig!
  18. 9
    Nä du kanske har rätt att man ska vara så pass försiktig. Hoppas att du får till ett telefonsamtal till bm, kanske kan du lämna meddelande annars och be dom att ringa upp dig? kram på dig!
  19. Medlem sedan
    Jan 2007
    #10
    Hihi, hästliniment är jättebra! Fast inte nu kanske. Men innan graviditeten använde jag också det. Gnägg!
  20. 10
    Hihi, hästliniment är jättebra! Fast inte nu kanske. Men innan graviditeten använde jag också det. Gnägg!
  21. Medlem sedan
    May 2006
    #11
    Radital värmelinement innehåller exakt samma saker som tigerbalsam upptäckte jag när jag kollade på innehållsförteckningen =)
  22. 11
    Radital värmelinement innehåller exakt samma saker som tigerbalsam upptäckte jag när jag kollade på innehållsförteckningen =)
  23. Medlem sedan
    Jan 2007
    #12
    Hihi... Och det är _billigt_ också! Och man kan dela det med hästarna. Fast jag måste erkänna att min burk ser ganska skabbig ut efter att ha stått i stallet. ;-)
  24. 12
    Hihi... Och det är _billigt_ också! Och man kan dela det med hästarna. Fast jag måste erkänna att min burk ser ganska skabbig ut efter att ha stått i stallet. ;-)
  25. Medlem sedan
    Dec 2006
    #13
    Så bra, jag som jobbar på Granngården kan ju bara smita bort till hästavdelningen& smörja på mig lite Så skönt... hihi
  26. 13
    Så bra, jag som jobbar på Granngården kan ju bara smita bort till hästavdelningen& smörja på mig lite Så skönt... hihi

Liknande trådar

  1. Ryggont
    By snusmumrika in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 15:12
  2. Ryggont
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 14:24
  3. Ryggont!
    By Ronya med 3 in forum _0806 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 18:50
  4. Ryggont
    By Mia80 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 11:40
  5. Ryggont...
    By Wernan in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 11:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar