Idag började Edvin
_0411 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Idag började Edvin

    på STORA avdelningen på dagis! Nu är dagis öppet igen efter ngn månads ledighet. Edvin har varit på "sommardagiset" som ligger just i vårt område varannan vecka då, lekt av sig lite och gett mig lite tid med Elsa, skönt. Hans vanliga dagis ligger där vi bodde innan, en skön 15-20-min-promenad hemifrån på ett mysigt joggingspår.

    Så idag var det dags för vanliga dagiset igen, men inte avd Nyckelpigan utan Älgen. Det finns två småbarns- och två stora-avdelningar. Han var lite skeptisk till en början, men efter lite lek med bilar och en Nyckelpige-kamrat som också bytt avdelning släppte det och Elsa och jag kunde krama och pussa hej då och resa oss från golvet och gå hem

    Min snart 3-åriga kille!
  2. 1
    Idag började Edvin på STORA avdelningen på dagis! Nu är dagis öppet igen efter ngn månads ledighet. Edvin har varit på "sommardagiset" som ligger just i vårt område varannan vecka då, lekt av sig lite och gett mig lite tid med Elsa, skönt. Hans vanliga dagis ligger där vi bodde innan, en skön 15-20-min-promenad hemifrån på ett mysigt joggingspår.

    Så idag var det dags för vanliga dagiset igen, men inte avd Nyckelpigan utan Älgen. Det finns två småbarns- och två stora-avdelningar. Han var lite skeptisk till en början, men efter lite lek med bilar och en Nyckelpige-kamrat som också bytt avdelning släppte det och Elsa och jag kunde krama och pussa hej då och resa oss från golvet och gå hem

    Min snart 3-åriga kille!
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Linn också!

    Linn började också på avdelningen för stora barn i dag. Samma avdelning som storebror varit på. De har varit och hälsat på avdelningen flera gånger under våren för att vänja sig vid nya fröknar, barn och lokalerna men Linn har varit ledig i sex veckor nu under sommaren så jag var inte helt säker på hur det skulle gå. Men det var inga problem, det gick jättebra. De är åtta tre/snart treåringar som byter avdelning tillsammans (även om inte alla var där i dag) så det är ju en stor trygghet pluss att hon känner några av de större barnen som Oliver har lekt med.

    I morgon är det även dags att börja inskolningen av lillasyster på samma avdelning som Linn har gått på. Det går nog bra det också, hon har ju hängt där sedan hon var nyfödd och är väl i princip redan inskolad Moa älskar att vara på dagis så det känns skönt.

    Storebror ska börja inskolning på fritids i nästa vecka och börjar i förskoleklass den 27:e augusti. Den 27:e ska även jag börja plugga efter att ha varit hemma i över tre år... så det är ganska mycket som händer nu

    Hoppas att det går fortsatt bra för Edvin. De börjar verkligen bli stora våra små!
    Jenny, mamma till: Oliver -01, Linn -04 & Moa -06
  4. 2
    Linn också! Linn började också på avdelningen för stora barn i dag. Samma avdelning som storebror varit på. De har varit och hälsat på avdelningen flera gånger under våren för att vänja sig vid nya fröknar, barn och lokalerna men Linn har varit ledig i sex veckor nu under sommaren så jag var inte helt säker på hur det skulle gå. Men det var inga problem, det gick jättebra. De är åtta tre/snart treåringar som byter avdelning tillsammans (även om inte alla var där i dag) så det är ju en stor trygghet pluss att hon känner några av de större barnen som Oliver har lekt med.

    I morgon är det även dags att börja inskolningen av lillasyster på samma avdelning som Linn har gått på. Det går nog bra det också, hon har ju hängt där sedan hon var nyfödd och är väl i princip redan inskolad Moa älskar att vara på dagis så det känns skönt.

    Storebror ska börja inskolning på fritids i nästa vecka och börjar i förskoleklass den 27:e augusti. Den 27:e ska även jag börja plugga efter att ha varit hemma i över tre år... så det är ganska mycket som händer nu

    Hoppas att det går fortsatt bra för Edvin. De börjar verkligen bli stora våra små!
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3

    Vad kul!

    Nästa måndag är det Alvas tur att börja på storabarnsavdelningen. Hon får samma kontaktfröken som Linus, känns bra! Och den 20:e börjar Linus i förskoleklass, hjääälp var har de här åren tagit vägen?! Tur jag har en 4-månaders att gosa med...
    Kristina med 3♥
  6. 3
    Vad kul! Nästa måndag är det Alvas tur att börja på storabarnsavdelningen. Hon får samma kontaktfröken som Linus, känns bra! Och den 20:e börjar Linus i förskoleklass, hjääälp var har de här åren tagit vägen?! Tur jag har en 4-månaders att gosa med...

Liknande trådar

  1. Ok, idag började jag!
    By mariagon in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 10:52
  2. Edvin 1 år idag !
    By Natalia-Helena in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 21:12
  3. Idag satt Edvin med vid
    By kikie in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 10:48
  4. Idag började
    By Gunilla med tjejerna in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 13:00
  5. Idag började
    By anna71 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 11:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar