Skönt med lite solsken!
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Skönt med lite solsken!

    Eller vad säger nì?
    Har tyvärr lyckats bränna mig idag, annars är det härligt.

    Lite nyfiken.. kan era -00or simma?

    Athena har gått 2 terminer på simskola, men är lite fegis nu när det inte är en trygg pool.. men visst.. hon simmar, särskilt när lillasyrran Cassie börjar ge henne lite press

    Hur har eran sommar varit/är? Gjort något kul?
    Vi har två veckor i Mellbystrand, i regnet.. *pust*
    Solen kom näst sista dagen.

    Nu har jag tre veckor till ledigt med barnen innan sommarlovet är slut, och skolan börjar. Barnen börjar längta lite, eftersom de varit lediga sedan veckan innan midsommar.

    Annars då..? Jo, om 3½ veckor så flyttar vi.

    ÄNTLIGEN så har vi hittat ett härligt hus som vi köpt! Ska bli skönt med lite svängrum! Det mesta är nyrenoverat.. nyinstallerad bergvärme.. och ett härligt kök och härligt läge.

    Må bäst!
    Kram Mia m Athena Cassie o Simona
  2. 1
    Skönt med lite solsken! Eller vad säger nì?
    Har tyvärr lyckats bränna mig idag, annars är det härligt.

    Lite nyfiken.. kan era -00or simma?

    Athena har gått 2 terminer på simskola, men är lite fegis nu när det inte är en trygg pool.. men visst.. hon simmar, särskilt när lillasyrran Cassie börjar ge henne lite press

    Hur har eran sommar varit/är? Gjort något kul?
    Vi har två veckor i Mellbystrand, i regnet.. *pust*
    Solen kom näst sista dagen.

    Nu har jag tre veckor till ledigt med barnen innan sommarlovet är slut, och skolan börjar. Barnen börjar längta lite, eftersom de varit lediga sedan veckan innan midsommar.

    Annars då..? Jo, om 3½ veckor så flyttar vi.

    ÄNTLIGEN så har vi hittat ett härligt hus som vi köpt! Ska bli skönt med lite svängrum! Det mesta är nyrenoverat.. nyinstallerad bergvärme.. och ett härligt kök och härligt läge.

    Må bäst!
    Kram Mia m Athena Cassie o Simona
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Ja verkligen skönt med sol och bad! Själv börjar jag jobba nu på måndag, men barnen ska få vara lediga en vecka till innan skolan börjra - de ska ha "fritids" hos mormor och morfar!
    Vi flyttade till villa i maj månad och har en massa kartonger kvar att packa upp, vet inte ens vad det är i en del... kanske göra sig av med dem innan de är uppackade??..!!
  4. 2
    Ja verkligen skönt med sol och bad! Själv börjar jag jobba nu på måndag, men barnen ska få vara lediga en vecka till innan skolan börjra - de ska ha "fritids" hos mormor och morfar!
    Vi flyttade till villa i maj månad och har en massa kartonger kvar att packa upp, vet inte ens vad det är i en del... kanske göra sig av med dem innan de är uppackade??..!!
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Hej!

    Jo Jennie simmar riktigt bra. Klarar väl ca 50m men håller sig flytande på djupt vatten jättelänge. Hoppar från startpallar och försöker dyka men det går inte jättebra. Hon och Maria går på simträning/simskola en gång i veckan varje höst och vårtermin i en simklubb här i stan. Riktiga vattendjur.
    I sommar har vi klagat på vädret, varit på lekland, varit i Norge, badat i simhallen och sjön, längtat efter skolan, mm mm. Plus bråkat, denna sommar tror jag har slagits rekord i hur mycket syskon kan kivas!!! Puh.
  6. 3
    Hej!

    Jo Jennie simmar riktigt bra. Klarar väl ca 50m men håller sig flytande på djupt vatten jättelänge. Hoppar från startpallar och försöker dyka men det går inte jättebra. Hon och Maria går på simträning/simskola en gång i veckan varje höst och vårtermin i en simklubb här i stan. Riktiga vattendjur.
    I sommar har vi klagat på vädret, varit på lekland, varit i Norge, badat i simhallen och sjön, längtat efter skolan, mm mm. Plus bråkat, denna sommar tror jag har slagits rekord i hur mycket syskon kan kivas!!! Puh.
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Hej!
    Jo,Benjamin kan simma .Än så länge kanske 10 m åt gången men det blir ju sakta men säkert längre och längre sträckor .
    Här har vi varit hemma i två veckor och så har vi varit 2 veckor uppe i nordnorge hos släkt och vänner.barnen var jätteduktiga då vi sträckkörde 25 timmar upp.Regn,regn och 9 grader + var det där.På vägen hem stannade vi i Örnsköldsvik på Paradisbadet så att barnen skulle få bada lite på semestern i allafall.Mycket uppskattat.Rekommenderas verkligen!
    Vad härligt och spännande med nytt hus!Hoppas ni kommer att trivas! Här fortsätter renoveringen sakta men säkert.
    Martina med B+V+G
  8. 4
    Hej!
    Jo,Benjamin kan simma .Än så länge kanske 10 m åt gången men det blir ju sakta men säkert längre och längre sträckor .
    Här har vi varit hemma i två veckor och så har vi varit 2 veckor uppe i nordnorge hos släkt och vänner.barnen var jätteduktiga då vi sträckkörde 25 timmar upp.Regn,regn och 9 grader + var det där.På vägen hem stannade vi i Örnsköldsvik på Paradisbadet så att barnen skulle få bada lite på semestern i allafall.Mycket uppskattat.Rekommenderas verkligen!
    Vad härligt och spännande med nytt hus!Hoppas ni kommer att trivas! Här fortsätter renoveringen sakta men säkert.
    Martina med B+V+G
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    inte så skönt :-(
    jag städar hela dagarna på jobbet och svetten rinner så jag känner mig nyduschad fast i svett....
    skitäckligt...byxorna luktar men jag har bara ett par jobbarbyxor...hinner inte tvätta dem så de hinner torka på en kväll heller..har ingen torktumlare eller torkskåp och vi måste ha arbetskläderna...ej egna kläder...
    får tvätta dem i helgen när jag är ledig...men det känns verkligen skitäckligt alltså...
  10. 5
    inte så skönt :-(
    jag städar hela dagarna på jobbet och svetten rinner så jag känner mig nyduschad fast i svett....
    skitäckligt...byxorna luktar men jag har bara ett par jobbarbyxor...hinner inte tvätta dem så de hinner torka på en kväll heller..har ingen torktumlare eller torkskåp och vi måste ha arbetskläderna...ej egna kläder...
    får tvätta dem i helgen när jag är ledig...men det känns verkligen skitäckligt alltså...
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6
    Hej!

    Jag förstår exakt vad du menar
    Vi har kartonger i garaget som stått där sedan vi flyttade hit -04.. kanske ska slänga dom direkt.
  12. 6
    Hej!

    Jag förstår exakt vad du menar
    Vi har kartonger i garaget som stått där sedan vi flyttade hit -04.. kanske ska slänga dom direkt.
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7
    Hej du. Länge sedan. Johannes kan inte simma på rikitgt ännu, men han håller sig flytande och tar sig framåt. Börjar simskola i höst igen, det tar lite tid för honom, men snart så.
    Sommaren har varit bra, vi var på Legoland som var en höjdare och sedan hos brorsan i Skåne och svärföräldrarna i Härnösand. Jag började jobbai måndags, men Jonas o barnen har varit hemma. Nästa vecka ska Johannes gå på fotbollsskola och Sebastian börjar dagis igen.
    Härligt med nytt hus, hoppas allt går bra. Kram på er.
  14. 7
    Hej du. Länge sedan. Johannes kan inte simma på rikitgt ännu, men han håller sig flytande och tar sig framåt. Börjar simskola i höst igen, det tar lite tid för honom, men snart så.
    Sommaren har varit bra, vi var på Legoland som var en höjdare och sedan hos brorsan i Skåne och svärföräldrarna i Härnösand. Jag började jobbai måndags, men Jonas o barnen har varit hemma. Nästa vecka ska Johannes gå på fotbollsskola och Sebastian börjar dagis igen.
    Härligt med nytt hus, hoppas allt går bra. Kram på er.
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8
    Vi har också haft rekord i syskonbråk här vill jag säga så ni är inte ensamma....Vet inte hur dina är, men här slåss man med varandra. Leker ett tag och bråkar ett tag och så börjar det om.
  16. 8
    Vi har också haft rekord i syskonbråk här vill jag säga så ni är inte ensamma....Vet inte hur dina är, men här slåss man med varandra. Leker ett tag och bråkar ett tag och så börjar det om.
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9

    Hejhej!

    Jonna har inte gått i simskola och har inte badat sådär jättemycket heller, men hon kan simma mha armpuffar. En bit på väg åtminstone ;-)

    Vi har flyttat under sommaren och mycket tid har gått till att packa och packa upp, städa ur huset och försöka komma i ordning. Vi är inte helt i ordning än, men det tar sig. Tio dagar semester i Båstad och Falkenberg har vi i alla fall hunnit med och sol fick vi några dagar så det blev stranddagar med havsbad. :-)

    På måndag börjar småtjejerna skolas in på dagis och veckan efter börjar Jonna i ny skola. Spännande!
    Mamma till Jonna-99, Nora-02 och Stella-05.
  18. 9
    Hejhej! Jonna har inte gått i simskola och har inte badat sådär jättemycket heller, men hon kan simma mha armpuffar. En bit på väg åtminstone ;-)

    Vi har flyttat under sommaren och mycket tid har gått till att packa och packa upp, städa ur huset och försöka komma i ordning. Vi är inte helt i ordning än, men det tar sig. Tio dagar semester i Båstad och Falkenberg har vi i alla fall hunnit med och sol fick vi några dagar så det blev stranddagar med havsbad. :-)

    På måndag börjar småtjejerna skolas in på dagis och veckan efter börjar Jonna i ny skola. Spännande!
  19. Marie m Nathalie & M
    #10

    Inte simmkunnig

    Nattis kan inte simma. Gick 1 termin på simskola (kommunens i jakobsberg), men det var ingen hit. Var mest jobbigt på uppvisningen när de plockade bort de ena hjälpmedlet efter det andra och hon ine kunde eller vågade simma. Hon är livrädd för drukna drömde mardrömmar om att det blev översvämningar i sverige och hon skulle drukna när det hände i England. Har funderat på leta provat simlärare. Någon som vet någon i Sthlms trakten helst norra. Känns jobbigt att behöva vänta till åk2 simskola i skolan. Leka i bad poolen på tomten dr finns det ingen rädsla för vatten.
  20. 10
    Inte simmkunnig Nattis kan inte simma. Gick 1 termin på simskola (kommunens i jakobsberg), men det var ingen hit. Var mest jobbigt på uppvisningen när de plockade bort de ena hjälpmedlet efter det andra och hon ine kunde eller vågade simma. Hon är livrädd för drukna drömde mardrömmar om att det blev översvämningar i sverige och hon skulle drukna när det hände i England. Har funderat på leta provat simlärare. Någon som vet någon i Sthlms trakten helst norra. Känns jobbigt att behöva vänta till åk2 simskola i skolan. Leka i bad poolen på tomten dr finns det ingen rädsla för vatten.
  21. Anonym
    #11
    Här simmar dottern (7 år) för fullt sedan två år tillbaka. Men anledningen till det är att vi har pool i trädgården, och lär man sig inte att simma efter att ha plaskat VARJE dag i 3 somrar så vore det väl själva sjutton. Hon går även och tränar simning så hon har hunnit lära sig bröstsim, frisim och ryggsim. De tränar i regel att simma 100m på djupt vatten varje pass. Vi har satsat mycket tid på simingen, tycker att det är så viktigt att kunna!
  22. 11
    Här simmar dottern (7 år) för fullt sedan två år tillbaka. Men anledningen till det är att vi har pool i trädgården, och lär man sig inte att simma efter att ha plaskat VARJE dag i 3 somrar så vore det väl själva sjutton. Hon går även och tränar simning så hon har hunnit lära sig bröstsim, frisim och ryggsim. De tränar i regel att simma 100m på djupt vatten varje pass. Vi har satsat mycket tid på simingen, tycker att det är så viktigt att kunna!

Liknande trådar

  1. Lite skönt är det:)
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-29, 11:02
  2. väder: lite snö, solsken o ca -2
    By jennyhelmersson in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-22, 16:55
  3. Glad - lite solsken mitt i allt
    By mamma blå två in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 18:44
  4. Skönt med lite vår!
    By mlsa in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 20:24
  5. Lite solsken från huset emsan..
    By _em_ in forum Tonåringar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 14:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar