vädret vid gardasjön i sep?
Resesnack
  1. Anne S
    #1

    vädret vid gardasjön i sep?

    min farmor fyller 75 år den 20 sep och hennes högsta önskan är att åka till gardasjön vilket vi givetvis ska överraska henne med en resa dit. Det blir jag, min man, min pappa med fru och min farmor som åker dit en långweekend. Hur är klimatet där? Det är min pappa som bokat allt och jag har inte tänkt så mycket på det men nu när det börjar närma sig kom jag på att jag vet inte om det är sommar eller höst där då. Någon som kan berätta för mig, ska jag ta med huvudsakligen sommarkläder eller mest långärmat? Rent spontant skulle jag tro italien=varmt i sep men bergen kanske gör att det känns kyligare?

    Tacksam för alla tips om gardasjön.
  2. 1
    vädret vid gardasjön i sep? min farmor fyller 75 år den 20 sep och hennes högsta önskan är att åka till gardasjön vilket vi givetvis ska överraska henne med en resa dit. Det blir jag, min man, min pappa med fru och min farmor som åker dit en långweekend. Hur är klimatet där? Det är min pappa som bokat allt och jag har inte tänkt så mycket på det men nu när det börjar närma sig kom jag på att jag vet inte om det är sommar eller höst där då. Någon som kan berätta för mig, ska jag ta med huvudsakligen sommarkläder eller mest långärmat? Rent spontant skulle jag tro italien=varmt i sep men bergen kanske gör att det känns kyligare?

    Tacksam för alla tips om gardasjön.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Det kan variera otroligt. Vi var i Italien för några år sedan de två sista veckorna i september. Första veckan var det strålande sol och 25-30 grader. Andra veckan var det regn och 15-17 grader. När vi vid sjön var det regningt, kallt och dimmigt. Så det är nog svårt att veta i förväg.
  4. 2
    Det kan variera otroligt. Vi var i Italien för några år sedan de två sista veckorna i september. Första veckan var det strålande sol och 25-30 grader. Andra veckan var det regn och 15-17 grader. När vi vid sjön var det regningt, kallt och dimmigt. Så det är nog svårt att veta i förväg.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Vi ska snart dit!

    Åker 2/9, och först en vecka vid Garda , innan en vecka vid Bibione. Sedan några lösa dagar innan vi flyger hem! :-)
    Åker ni nästa år, så messa mig så lämnar jag lite tips till dej då jag kommer hem!

    Har varit i Italien (men medelhavskusten -Toscana- ) innan och det har varit perfekt i September!
    /PIllan
  6. 3
    Vi ska snart dit! Åker 2/9, och först en vecka vid Garda , innan en vecka vid Bibione. Sedan några lösa dagar innan vi flyger hem! :-)
    Åker ni nästa år, så messa mig så lämnar jag lite tips till dej då jag kommer hem!

    Har varit i Italien (men medelhavskusten -Toscana- ) innan och det har varit perfekt i September!
    /PIllan
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    inte vädret men...

    missa inte en tripp till Sirmione, jättefint ställe! och god glass! Vi älskade garda!
  8. 4
    inte vädret men... missa inte en tripp till Sirmione, jättefint ställe! och god glass! Vi älskade garda!

Liknande trådar

  1. Vädret?
    By peter56 in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 12:28
  2. Gardasjön i sommar - tips?
    By PetraR in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 17:22
  3. Gardasjön?
    By Sunshine_ in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 08:49
  4. Gardasjön vs Toscana?
    By Hedda m 3 in forum Resesnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 11:12
  5. lgh/hus Gardasjön
    By Nathalie78 in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 21:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar