amning efter separation?
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    amning efter separation?

    Jag har alltid varit superfeg med att åka ifrån mina barn men nu med tredje barnet börjar jag känna att det VERKLIGEN skulle vara bra för mig att få lite andrum. Jag har inte varit iväg själv över natt på flera år. Yngsta barnet är 10 månader och jag skulle i så fall vara borta två nätter... Låter det som att det skulle kunna funka?

    Pappan och syskonen är förstås också hemma och pappan har varit hemma sedan minisen var 5 månader. Visst borde han överleva?? (Jag veeet att jag är hysterisk men jag är så himla rädd själv för separationer) Tror ni att det går att fortsätta amma när jag kommer hem? Borde jag på något sätt förbereda eller har ni tips, funderingar, pekpinnar eller glada tillrop ;-).
  2. 1
    amning efter separation? Jag har alltid varit superfeg med att åka ifrån mina barn men nu med tredje barnet börjar jag känna att det VERKLIGEN skulle vara bra för mig att få lite andrum. Jag har inte varit iväg själv över natt på flera år. Yngsta barnet är 10 månader och jag skulle i så fall vara borta två nätter... Låter det som att det skulle kunna funka?

    Pappan och syskonen är förstås också hemma och pappan har varit hemma sedan minisen var 5 månader. Visst borde han överleva?? (Jag veeet att jag är hysterisk men jag är så himla rädd själv för separationer) Tror ni att det går att fortsätta amma när jag kommer hem? Borde jag på något sätt förbereda eller har ni tips, funderingar, pekpinnar eller glada tillrop ;-).
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2
    När min stora var 10 månader så åkte jag på tjänsteresa i knappt två veckor. Det gick finfint. Dottern var lite avvaktande direkt när jag kom hem, men efter en liten stund kom hon och lyfte på min tröja - och de fanns kvar!?! Lycklig min, och sedan mer eller mindre konstant amning i ett par dagar.

    Man behöver bara pumpa ur så mycket att det inte gör ont. Barnet fixar snabbt produktionen igen när man kommer hem.

    Att man som mamma kan åka bort är ju en av fördelarna med ett jämställt föräldraskap. Åk du och njut!
  4. 2
    När min stora var 10 månader så åkte jag på tjänsteresa i knappt två veckor. Det gick finfint. Dottern var lite avvaktande direkt när jag kom hem, men efter en liten stund kom hon och lyfte på min tröja - och de fanns kvar!?! Lycklig min, och sedan mer eller mindre konstant amning i ett par dagar.

    Man behöver bara pumpa ur så mycket att det inte gör ont. Barnet fixar snabbt produktionen igen när man kommer hem.

    Att man som mamma kan åka bort är ju en av fördelarna med ett jämställt föräldraskap. Åk du och njut!

Liknande trådar

  1. Svacka efter separation
    By GrG in forum Separation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-20, 19:57
  2. Lugnt efter separation 6 barn.
    By Anonym in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-20, 23:16
  3. Redo efter separation
    By kuinna in forum Kärlek & relationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 21:00
  4. Boende efter separation...
    By Caribic in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 19:09
  5. Livet efter separation?
    By kladdmaja in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 09:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar