Mammegoja?!
_0411 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Mammegoja?!

    Alva och jag hade ett långt prat vid sängdags om alla som bor i vårt hus. Pappa, mamma, Linus, Alva, Emmy, katten Gosan, alla fiskarna och så papegojorna. Fast papegojorna bor i fågelhuset, inte inomhus. "Nä, hete goja. Baja goja" sa Alva bestämt. Jag fattade först ingenting. Sedan klickade det till. Det visade sig att hon trott att det var Pappas gojor! (Ja, det är hanns fåglar.) Jag försökte förklara att det _heter_ papegoja och att det inte finns några mammegojor, men hon var inte helt med på den saken! *fniss*
    Kristina med 3♥
  2. 1
    Mammegoja?! Alva och jag hade ett långt prat vid sängdags om alla som bor i vårt hus. Pappa, mamma, Linus, Alva, Emmy, katten Gosan, alla fiskarna och så papegojorna. Fast papegojorna bor i fågelhuset, inte inomhus. "Nä, hete goja. Baja goja" sa Alva bestämt. Jag fattade först ingenting. Sedan klickade det till. Det visade sig att hon trott att det var Pappas gojor! (Ja, det är hanns fåglar.) Jag försökte förklara att det _heter_ papegoja och att det inte finns några mammegojor, men hon var inte helt med på den saken! *fniss*
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    vad läckert. Det är inte lätt att förstå alla svåra ord och meningar som vi vuxna använder.
  4. 2
    vad läckert. Det är inte lätt att förstå alla svåra ord och meningar som vi vuxna använder.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar