Behöver skriva av mig
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Behöver skriva av mig

    I måndags fick vi avliva vår familjehund ( bodde hos min mamma ). Hunden tog vi hand om när hon var ett år gammal från en familj som misshandlat henne. Mamma som som är livrädd för hundar fattade snabbt tycke för denna vackra, underbara, snälla hund/vän. Hon hette Lady och var helt enkelt perfekt. Vi älskade henne allihopa och kände att hon var speciel. Hon blev snabbt en sådan trygg och älskad hund. Hon blev 16 år. Hon var en blandras, korthårig collie & schäfer mest lik en collie. Nu är hon borta bara så där. Hon visste precis när allt inte stod rätt till med oss i familjen. Hon var aldrig sjuk och mådde så bra. Jag saknar henne så. Ord kan inte beskriva den saknad jag känner för denna underbara varelse.

    I söndags var sista gången jag höll om henne. Jag höll henne länge och hårt. Pussade henne och kände direkt att detta nog är sista gången. Hon kunde knappt resa sig upp när hon kom fram till mig. På måndag morgon hittar mamma henne i köket i sin egen avföring och urin. Hon skämdes för vad hon gjort och tog tassen över ögonen. Mamma började gråta och Lady förstod att mamma var ledsen och suckade tungt. Sen körde vi in med henne och avliva henne. Jag saknar henne så. Hon har varit en underbar vän och tröstat mig många gånger och funnits där för mig. Hon har tillfört vår familj så mycket och nu är hon bara borta. Fan fan fan
  2. 1
    Behöver skriva av mig I måndags fick vi avliva vår familjehund ( bodde hos min mamma ). Hunden tog vi hand om när hon var ett år gammal från en familj som misshandlat henne. Mamma som som är livrädd för hundar fattade snabbt tycke för denna vackra, underbara, snälla hund/vän. Hon hette Lady och var helt enkelt perfekt. Vi älskade henne allihopa och kände att hon var speciel. Hon blev snabbt en sådan trygg och älskad hund. Hon blev 16 år. Hon var en blandras, korthårig collie & schäfer mest lik en collie. Nu är hon borta bara så där. Hon visste precis när allt inte stod rätt till med oss i familjen. Hon var aldrig sjuk och mådde så bra. Jag saknar henne så. Ord kan inte beskriva den saknad jag känner för denna underbara varelse.

    I söndags var sista gången jag höll om henne. Jag höll henne länge och hårt. Pussade henne och kände direkt att detta nog är sista gången. Hon kunde knappt resa sig upp när hon kom fram till mig. På måndag morgon hittar mamma henne i köket i sin egen avföring och urin. Hon skämdes för vad hon gjort och tog tassen över ögonen. Mamma började gråta och Lady förstod att mamma var ledsen och suckade tungt. Sen körde vi in med henne och avliva henne. Jag saknar henne så. Hon har varit en underbar vän och tröstat mig många gånger och funnits där för mig. Hon har tillfört vår familj så mycket och nu är hon bara borta. Fan fan fan
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    åh

    fy vad ledsamt att höra. Jag förstår att du är ledsen och saknar henne. Att ha en hund i 16 år och så mista henne det är förståeligt att bli ledsen.
    Många peppkramar från mig
  4. 2
    åh fy vad ledsamt att höra. Jag förstår att du är ledsen och saknar henne. Att ha en hund i 16 år och så mista henne det är förståeligt att bli ledsen.
    Många peppkramar från mig
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    *kram* till dig som går igenom sorgen efter att ha förlorat en familjemedlem
  6. 3
    *kram* till dig som går igenom sorgen efter att ha förlorat en familjemedlem
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Stor kram till dig, hjärtat. Sorgen efter ett älskat husdjur är jättetung.

    Hoppas vi kan träffas snart så jag kan krama dig på riktigt.
  8. 4
    Stor kram till dig, hjärtat. Sorgen efter ett älskat husdjur är jättetung.

    Hoppas vi kan träffas snart så jag kan krama dig på riktigt.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Skickar en varm kram. Alltid lika tråkigt att förlora en god vän.

    Sköt om dig gumman
  10. 5
    Skickar en varm kram. Alltid lika tråkigt att förlora en god vän.

    Sköt om dig gumman
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    massa kramar

    det är allltid sorgligt att förlora sin familjemedlem

    Kommer ihåg när vi skulle avliva vår hund..som jag grät...

    Kram.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  12. 6
    massa kramar det är allltid sorgligt att förlora sin familjemedlem

    Kommer ihåg när vi skulle avliva vår hund..som jag grät...

    Kram.

Liknande trådar

  1. *OT* men behöver skriva av mig
    By loppatoppa in forum _0905 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 09:26
  2. Behöver skriva av mig
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-26, 09:07
  3. behöver jag skriva att..
    By kajsa m O-04 & W-06 in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 20:31
  4. behöver skriva av mig
    By zingo in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 20:48
  5. Behöver skriva av mig
    By Tomina in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 22:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar