söka jobb
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    söka jobb

    jaha så finns det två jobb att söka då, hm, hur gör man då? ska man tala om redan i ansökan att man är gravid, nej det blir nog inte bra, men om man kommer på intervju så måste man väl berätta, lär väl inte bli bra annars om man får jobbet. suck, att söka jobb när man väntar barn kan ju inte ge en stor chans att få nåt...
  2. 1
    söka jobb jaha så finns det två jobb att söka då, hm, hur gör man då? ska man tala om redan i ansökan att man är gravid, nej det blir nog inte bra, men om man kommer på intervju så måste man väl berätta, lär väl inte bli bra annars om man får jobbet. suck, att söka jobb när man väntar barn kan ju inte ge en stor chans att få nåt...
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Har samma problem!

    Men jag skulle inte skriva i ansökan att jag är gravid utan i så fall vänta till om jag får komma på intervju.
    Jag har jobb till sista september, men sen tror inte jag att jag kommer att söka jobb så effektivt i alla fall.

    För vem vill ha mig i nån månad bara???

    Det är verkligen ett dilemma, men samtidigt kan man ju inte bli nekad jobb pga. graviditet!

    Lycka till!
    ****Therese med Melwin -03, Emmie -05 & Hjalmar -08, och Irmelin född i augusti -11****
  4. 2
    Har samma problem! Men jag skulle inte skriva i ansökan att jag är gravid utan i så fall vänta till om jag får komma på intervju.
    Jag har jobb till sista september, men sen tror inte jag att jag kommer att söka jobb så effektivt i alla fall.

    För vem vill ha mig i nån månad bara???

    Det är verkligen ett dilemma, men samtidigt kan man ju inte bli nekad jobb pga. graviditet!

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    May 2007
    #3
    Här är en till med samma problem... Tog min kandidatexamen nu i juni och söker för det vildaste. Säger ABSOLUT inte att vi väntar en till.

    Tack vare den här jädrans pissregeringen med så har jag inte rätt till A-kassa eftersom man inte får räkna med det man jobbat under tiden man studerat längre och mitt vikariat gå ut i morgon. KUL!!!!! I och med detta måste jag även hitta jobb snarast för att ens ha rätt till F-penning sen, annars end. 180 kronor om dagen så det är roligt värre att tänka på ekonomi nu.

    Men, men, nog med gnäll från mig. Massa kramar Lena:P
  6. 3
    Här är en till med samma problem... Tog min kandidatexamen nu i juni och söker för det vildaste. Säger ABSOLUT inte att vi väntar en till.

    Tack vare den här jädrans pissregeringen med så har jag inte rätt till A-kassa eftersom man inte får räkna med det man jobbat under tiden man studerat längre och mitt vikariat gå ut i morgon. KUL!!!!! I och med detta måste jag även hitta jobb snarast för att ens ha rätt till F-penning sen, annars end. 180 kronor om dagen så det är roligt värre att tänka på ekonomi nu.

    Men, men, nog med gnäll från mig. Massa kramar Lena:P

Liknande trådar

  1. Får man söka jobb när man är FL?
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 16:19
  2. söka jobb
    By *martina* in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 18:30
  3. Söka jobb
    By asjoli in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 13:14
  4. När söka jobb?
    By -Nike- in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 23:54
  5. Söka jobb!
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 10:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar