Efter avslutad antibiotikakur
Barnsjukdomar
  1. Sassi m 2
    #1

    Efter avslutad antibiotikakur

    Hej! Min 5-åriga dotter avslutar en 10 dagars lång antibiotikakur mot öroninflammation idag, är det något speciellt jag ska tänka på? Är hon extra känslig mot infektioner precis när behandligen är avslutad? Ska hon undvika något? Ta det lungt? Eller kan man vara som vanligt igen?
  2. 1
    Efter avslutad antibiotikakur Hej! Min 5-åriga dotter avslutar en 10 dagars lång antibiotikakur mot öroninflammation idag, är det något speciellt jag ska tänka på? Är hon extra känslig mot infektioner precis när behandligen är avslutad? Ska hon undvika något? Ta det lungt? Eller kan man vara som vanligt igen?
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2
    Hej,

    Hur fick du henne att ta pennicillinet? Jag försöker att få i min femåring det men utan framgång? Du kanse har ngt bra tips.
  4. 2
    Hej,

    Hur fick du henne att ta pennicillinet? Jag försöker att få i min femåring det men utan framgång? Du kanse har ngt bra tips.
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3
    jag talade om för henne att det var viktigt att hon drack upp medicinen. vi blandade ut det med lite mjölk och då gick det bra. Men risken med det är att barnen kan få avsmak av det man blandar ut, men den antibiotikan hon fick är ganska smaklös i sig, men lite seg i konsistensen. Lycka till!
  6. 3
    jag talade om för henne att det var viktigt att hon drack upp medicinen. vi blandade ut det med lite mjölk och då gick det bra. Men risken med det är att barnen kan få avsmak av det man blandar ut, men den antibiotikan hon fick är ganska smaklös i sig, men lite seg i konsistensen. Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4
    begär att få tabletter istället för flytande..det har vi gjort med vår dotter sen hon var 4. Det är små tabletter som jag lägger en och en på en sked med sylt på de halkar ner hur lätt som helst.
    Ett tips som har funkat suveränt för oss istället för att tvinga i dem den fruktansvärda flytande med.
  8. 4
    begär att få tabletter istället för flytande..det har vi gjort med vår dotter sen hon var 4. Det är små tabletter som jag lägger en och en på en sked med sylt på de halkar ner hur lätt som helst.
    Ett tips som har funkat suveränt för oss istället för att tvinga i dem den fruktansvärda flytande med.
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Eller att lägga tabletten på tungan, lite långt bak (men inte för långt bak) och dricka med sugrör - kan också funka.
  10. 5
    Eller att lägga tabletten på tungan, lite långt bak (men inte för långt bak) och dricka med sugrör - kan också funka.
  11. Anonym mamma
    #6
    Ibland får man tvinga barnen att äta medicin. Måste hon äta medicinen så får du inte låta barnet välja det. Det måste du som förälder bestämma.

    Tänk så här. Vad skulle du göra om hon dog utan medicinen? Skulle du fortfarande låta henne välja själv då?

    Alternativt att du låter henne slippa medicinen helt, om du vet att hon klarar sig utan.
  12. 6
    Ibland får man tvinga barnen att äta medicin. Måste hon äta medicinen så får du inte låta barnet välja det. Det måste du som förälder bestämma.

    Tänk så här. Vad skulle du göra om hon dog utan medicinen? Skulle du fortfarande låta henne välja själv då?

    Alternativt att du låter henne slippa medicinen helt, om du vet att hon klarar sig utan.

Liknande trådar

  1. Gravid en dag efter avslutad mens?
    By Anonym in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 08:25
  2. Ont efter avslutad amning?
    By Anne Nielsen in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 23:16
  3. Mjölkstockning efter avslutad
    By ClinMaja&Ellen in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 09:30
  4. Mjölkstockning efter avslutad
    By ClinMaja&Ellen in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 09:31
  5. Cerazette efter avslutad amning?
    By Mikaela in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 06:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar