Vet nu födelsedagen
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Vet nu födelsedagen

    för vår bebis... 27:e september!

    Känns så skönt att jag fått planerat snitt bestämt. Läkaren sa att det mycket väl kunde gå bra med vanlig förlossning och förklarade bra, men hon sa att med min bakgrund så fick jag välja själv. Vi kompromissade lite, så med det datumet kan det ju bli så att förlossningen sätter igång av sig självt innan -jag har ju BF 28/9. Det känns okså bra att inte bli snittad 1-2 veckor tidigt då det, efter vad jag förstår, är bättre för bebisens andning om det går att vänta till närmare BF.

    Känner mig äntligen lugn!
  2. 1
    Vet nu födelsedagen för vår bebis... 27:e september!

    Känns så skönt att jag fått planerat snitt bestämt. Läkaren sa att det mycket väl kunde gå bra med vanlig förlossning och förklarade bra, men hon sa att med min bakgrund så fick jag välja själv. Vi kompromissade lite, så med det datumet kan det ju bli så att förlossningen sätter igång av sig självt innan -jag har ju BF 28/9. Det känns okså bra att inte bli snittad 1-2 veckor tidigt då det, efter vad jag förstår, är bättre för bebisens andning om det går att vänta till närmare BF.

    Känner mig äntligen lugn!
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Åh vad skönt! Skulle ha ringt ikväll men det blev såå mycket annat. Får uppdatera mig "riktigt" i morrn istället kanske Hi hi vad häftigt med ett datum!

    Natti natti alla blivande september-mammor!
    (Är inne & tjuvläser från maj-gruppen..)
  4. 2
    Åh vad skönt! Skulle ha ringt ikväll men det blev såå mycket annat. Får uppdatera mig "riktigt" i morrn istället kanske Hi hi vad häftigt med ett datum!

    Natti natti alla blivande september-mammor!
    (Är inne & tjuvläser från maj-gruppen..)
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Vad bra att du har fått ett datum så du kan känna dig lugn! Då blir kanske resten av graviditeten trots krämpor mer njutbar. Hoppas det iaf!

    Sköt om dig och ha en trevlig helg!
    Kram.
  6. 3
    Vad bra att du har fått ett datum så du kan känna dig lugn! Då blir kanske resten av graviditeten trots krämpor mer njutbar. Hoppas det iaf!

    Sköt om dig och ha en trevlig helg!
    Kram.
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Skönt att veta när det faktiskt blir av!! Själv försöker jag så gått det går att ställa in mig på att gå över tiden. Det känns verkligen som att det kommer att bli så. Kommer att bli riktigt förvånad om det skulle sätta igång för tidigt.
  8. 4
    Skönt att veta när det faktiskt blir av!! Själv försöker jag så gått det går att ställa in mig på att gå över tiden. Det känns verkligen som att det kommer att bli så. Kommer att bli riktigt förvånad om det skulle sätta igång för tidigt.
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Vad kul att du nu vet när barnet ska komma, om det inte vill ut tidigare förstås! Själv räknar man nu dagarna till sitt BF och inser att det inte är mycket kvar alls. Spännande värre!
  10. 5
    Vad kul att du nu vet när barnet ska komma, om det inte vill ut tidigare förstås! Själv räknar man nu dagarna till sitt BF och inser att det inte är mycket kvar alls. Spännande värre!
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Skönt att du kan känna dig lugn nu! Har svarat dig på PM..
  12. 6
    Skönt att du kan känna dig lugn nu! Har svarat dig på PM..
  13. Medlem sedan
    Feb 2004
    #7
    Vad skönt att du får ro i kroppen! Och kul att veta att det åtminstone är senast den 27:e som ni får träffa er lilla bebis

    Kram k
  14. 7
    Vad skönt att du får ro i kroppen! Och kul att veta att det åtminstone är senast den 27:e som ni får träffa er lilla bebis

    Kram k
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Skönt! Grattis!! Blir lite avundsjuk, inte på snittet, men på att ha ett fastställt datum. Kände senast idag av hur svårt det kan vara med barnvakt med kort varsel...
  16. 8
    Skönt! Grattis!! Blir lite avundsjuk, inte på snittet, men på att ha ett fastställt datum. Kände senast idag av hur svårt det kan vara med barnvakt med kort varsel...
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9
    Vad skönt att beslutet är fattat, och att du fick välja själv. Hoppas du nu kan koppla av ordentligt och njuta av sista tiden som gravid!
  18. 9
    Vad skönt att beslutet är fattat, och att du fick välja själv. Hoppas du nu kan koppla av ordentligt och njuta av sista tiden som gravid!

Liknande trådar

  1. Födelsedagen
    By alissa in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-26, 23:16
  2. 35:e födelsedagen
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 22:12
  3. *G*R*A*T*T*I*S* på födelsedagen
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 07:38
  4. Födelsedagen
    By Tsarbabe in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 14:23
  5. födelsedagen
    By Emilise in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 12:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar