gravdi?
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    gravdi?

    hej.. är det ngn mer än jag som tycker att det är jobbigt att vänta på att få testa sig? måste vänta i mer än en vecka till innan jag får reda på om det tatt sig eller inte. sååå nyfiken
  2. 1
    gravdi? hej.. är det ngn mer än jag som tycker att det är jobbigt att vänta på att få testa sig? måste vänta i mer än en vecka till innan jag får reda på om det tatt sig eller inte. sååå nyfiken
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Javisst! Men jag har turen att denna ggn är vi bortresta under väntan, så när jag kommer hem vet jag. Fast visst kommer jag fundera när vi är iväg och jag brukar alltid få symptom en vecka innan BIM

    Förra grav kunde jag inte hålla mig utan testade på dag 22 redan
  4. 2
    Javisst! Men jag har turen att denna ggn är vi bortresta under väntan, så när jag kommer hem vet jag. Fast visst kommer jag fundera när vi är iväg och jag brukar alltid få symptom en vecka innan BIM

    Förra grav kunde jag inte hålla mig utan testade på dag 22 redan
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3
    Ja det finns inget värre än att gå och vänta.... =) Jag är en riktig testmissbrukare och kan lätt göra av med en fem stycken varje gång. =) Men den här gången har jag lovat mig själv att hålla mig i skinnet för det blir för dyrt annars...
  6. 3
    Ja det finns inget värre än att gå och vänta.... =) Jag är en riktig testmissbrukare och kan lätt göra av med en fem stycken varje gång. =) Men den här gången har jag lovat mig själv att hålla mig i skinnet för det blir för dyrt annars...
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Aha!

    Fick du ett positivt svar då? Jag har själv ett litet dilemma, jag åker till Mallorca imorgon och blir borta till nästa söndag (den 19 augusti) då jag borde få min mens. Jag tänkte då att, va skönt, då testar jag direkt jag kommer hem. Men helst så vill jag veta innan jag åker, det vore liksom lite enkare att veta om det är ok med semesteröl på uteserveringen och vin till maten (varje dag, som det gärna blir på semestern) eller inte. Fast om jag testar imorgon så blir det på dag 19 (jag har en menscykel på 26 - 27 dagar), finns det någonsomhelst säkerhet i det testet då tror du? Jag har ju lite kortare cykel än det normala men det kanske inte betyder så mycket..
  8. 4
    Aha! Fick du ett positivt svar då? Jag har själv ett litet dilemma, jag åker till Mallorca imorgon och blir borta till nästa söndag (den 19 augusti) då jag borde få min mens. Jag tänkte då att, va skönt, då testar jag direkt jag kommer hem. Men helst så vill jag veta innan jag åker, det vore liksom lite enkare att veta om det är ok med semesteröl på uteserveringen och vin till maten (varje dag, som det gärna blir på semestern) eller inte. Fast om jag testar imorgon så blir det på dag 19 (jag har en menscykel på 26 - 27 dagar), finns det någonsomhelst säkerhet i det testet då tror du? Jag har ju lite kortare cykel än det normala men det kanske inte betyder så mycket..
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    ja vill testa mej nu fast det e över en vecka tills ja ska ha min mens.. haha.. ja vill veta!!
  10. 5
    ja vill testa mej nu fast det e över en vecka tills ja ska ha min mens.. haha.. ja vill veta!!
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Åh, åker du med till Mallis imorrn? Vart ska ni?
    Vi ska till Cala Bona
    Jag fick iaf ett supersvagt positivt svar på dag 22, men då hade jag också kraftiga gravkänningar.
    Och angående semesterölen spelar det ingen roll så tidigt. Det är väl först efter v. 6-7 nånting (minns inte i sääkert vilken vecka) som det är nån fara. Innan dess har ju mamman och bebisen ingen kontakt och inget går över till bebisen.
    Så jag tänker fortsätta leva precis som vanligt till jag plussar , OM jag plussar
  12. 6
    Åh, åker du med till Mallis imorrn? Vart ska ni?
    Vi ska till Cala Bona
    Jag fick iaf ett supersvagt positivt svar på dag 22, men då hade jag också kraftiga gravkänningar.
    Och angående semesterölen spelar det ingen roll så tidigt. Det är väl först efter v. 6-7 nånting (minns inte i sääkert vilken vecka) som det är nån fara. Innan dess har ju mamman och bebisen ingen kontakt och inget går över till bebisen.
    Så jag tänker fortsätta leva precis som vanligt till jag plussar , OM jag plussar
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7
    Härligt med lite sol och bad, du kan ju alltid ta med dig ett test. =)
  14. 7
    Härligt med lite sol och bad, du kan ju alltid ta med dig ett test. =)
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8

    Tack för svar!

    Sambon har börjat jobba igen (i 2 veckor nu) efter semestern och jag och dottern har så där lagom roligt hemma, i spöregn :-P, så jag och min mor (som är pensionär nu och därmed ledig) bokade en sista minuten. Vi kommer att åka till Alcudia (surprise, surprise, med tanke på att 2-åringen ska med).
    Om det ändå inte spelar någon roll för fostret att jag tar ett par öl eller glas vin så här tidigt i graviditeten (om det nu växer något därinne det vill säga) så tror jag att jag skippar att testa imorgon. Jag är nämligen också en rejäl nikotinist och under mer än hälften av min vakna tid finns det en "Tre Ankare" minisnus under min läpp.. Jag slutade röka för flera år sedan, (det gick ju så lätt om man bara bytte ut det mot snus istället) men är kvar i snus-träsket... Men, tanken på att vara med min mor i 7 dagar _utan_ snus är liiite skrämmande. Vi kommer i och för sig bra överens, men ens mamma är ju alltid ens mamma...
    Äsch, jag vet inte, ska höra vad sambon tycker så fort han kommer ut från sovrummet där han håller på och nattar dottern. Hur som helst så borde det ju då i alla fall (om det visar sig att jag är gravid) inte vara någon större fara om jag tar en snus/öl/vin vid stort behov

    Tack för snabbt svar!!
  16. 8
    Tack för svar! Sambon har börjat jobba igen (i 2 veckor nu) efter semestern och jag och dottern har så där lagom roligt hemma, i spöregn :-P, så jag och min mor (som är pensionär nu och därmed ledig) bokade en sista minuten. Vi kommer att åka till Alcudia (surprise, surprise, med tanke på att 2-åringen ska med).
    Om det ändå inte spelar någon roll för fostret att jag tar ett par öl eller glas vin så här tidigt i graviditeten (om det nu växer något därinne det vill säga) så tror jag att jag skippar att testa imorgon. Jag är nämligen också en rejäl nikotinist och under mer än hälften av min vakna tid finns det en "Tre Ankare" minisnus under min läpp.. Jag slutade röka för flera år sedan, (det gick ju så lätt om man bara bytte ut det mot snus istället) men är kvar i snus-träsket... Men, tanken på att vara med min mor i 7 dagar _utan_ snus är liiite skrämmande. Vi kommer i och för sig bra överens, men ens mamma är ju alltid ens mamma...
    Äsch, jag vet inte, ska höra vad sambon tycker så fort han kommer ut från sovrummet där han håller på och nattar dottern. Hur som helst så borde det ju då i alla fall (om det visar sig att jag är gravid) inte vara någon större fara om jag tar en snus/öl/vin vid stort behov

    Tack för snabbt svar!!

Liknande trådar

  1. Gravdi, inte gravid??
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 00:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar