Hur sover era barn?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    Hur sover era barn?

    Ja om de inte sover med er vill säga.

    Melvin ligger med sin pappa i vår säng och jag längtar efter att få sova i min. Så idag har jag fått tummen ur och röjt i hans rum (som nästan var färdigt när Petra och Mizen var här *skäms*).
    Funderar nu på att införskaffa en växa-säng, ny eller begagnad. Hans rum är inte stort och mycket ska få plats. Vill ha bort alla leksaker som tar upp halva vardagsrummet och jämt ligger utslängda över hela nedervåningen!

    När han är större (växt ur växa-säng) så är tanken att vi ska ha ett annat boende, då med fler och lite större rum...
  2. 1
    Hur sover era barn? Ja om de inte sover med er vill säga.

    Melvin ligger med sin pappa i vår säng och jag längtar efter att få sova i min. Så idag har jag fått tummen ur och röjt i hans rum (som nästan var färdigt när Petra och Mizen var här *skäms*).
    Funderar nu på att införskaffa en växa-säng, ny eller begagnad. Hans rum är inte stort och mycket ska få plats. Vill ha bort alla leksaker som tar upp halva vardagsrummet och jämt ligger utslängda över hela nedervåningen!

    När han är större (växt ur växa-säng) så är tanken att vi ska ha ett annat boende, då med fler och lite större rum...
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Martin och storebror sover i en 120 säng i sitt rum sedan några månader.
    Fast jag är nog inne på att det var lättare när de sov i våran säng för en bra natt är det bara ett barn som vaknar en gång och vill ha välling/sällskap/bytasäng eller vad de nu kan tänkas vilja. Ofta är det 2-3 springningar varje natt. Jag är trött på nattspringet.

    Jag skulle inte välja en växasängutan hellre en fullstor 90*200 för vis av erfarenheten så vet jag att man blir tvungen att vistat nattetid inne hos barnen och då kan det lika gärna var atillräckligt bekvämt för att man ska kunna sova där.
  4. 2
    Martin och storebror sover i en 120 säng i sitt rum sedan några månader.
    Fast jag är nog inne på att det var lättare när de sov i våran säng för en bra natt är det bara ett barn som vaknar en gång och vill ha välling/sällskap/bytasäng eller vad de nu kan tänkas vilja. Ofta är det 2-3 springningar varje natt. Jag är trött på nattspringet.

    Jag skulle inte välja en växasängutan hellre en fullstor 90*200 för vis av erfarenheten så vet jag att man blir tvungen att vistat nattetid inne hos barnen och då kan det lika gärna var atillräckligt bekvämt för att man ska kunna sova där.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Linnea sover gott hela natten i sin säng i sitt rum. Det har hon gjort sedan hon var ett halvår, jaja vissa perioder har hon sovit mellan oss om hon vaknat. Hon har en växasäng som har gått i arv, vitmålad och alldeles lagom stor.
  6. 3
    Linnea sover gott hela natten i sin säng i sitt rum. Det har hon gjort sedan hon var ett halvår, jaja vissa perioder har hon sovit mellan oss om hon vaknat. Hon har en växasäng som har gått i arv, vitmålad och alldeles lagom stor.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Viola

    Sover i egen säng i eget rum. Spjälsängen tog vi bort i våras tror jag.
    Tidigare sov hon och Elvira i samma rum, men sedan Patrik gick bort så sover Viran inne hos mig (hon värmer sin pappas säng utifall han kommer tillbaka, säger hon...) och då sover Viola ostört och gott i eget rum.
  8. 4
    Viola Sover i egen säng i eget rum. Spjälsängen tog vi bort i våras tror jag.
    Tidigare sov hon och Elvira i samma rum, men sedan Patrik gick bort så sover Viran inne hos mig (hon värmer sin pappas säng utifall han kommer tillbaka, säger hon...) och då sover Viola ostört och gott i eget rum.
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Vad gulligt sagt. *L*
  10. 5
    Vad gulligt sagt. *L*
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6
    Våra barn sover tillsammans, numera i en våningssäng. Filippa brukar traska in till oss nån gång mitt i natten, annars är det supersmidigt att nattta barnen tillsammans. I det nya huset kommer de att ha ett gemensamt sovrum och ett lekrum, än så länge funkar det fint.
  12. 6
    Våra barn sover tillsammans, numera i en våningssäng. Filippa brukar traska in till oss nån gång mitt i natten, annars är det supersmidigt att nattta barnen tillsammans. I det nya huset kommer de att ha ett gemensamt sovrum och ett lekrum, än så länge funkar det fint.
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7
    Fina, fina tjejen. Hoppas att hennes värme värmer även dig, Johanna. Kram!
  14. 7
    Fina, fina tjejen. Hoppas att hennes värme värmer även dig, Johanna. Kram!
  15. Medlem sedan
    Mar 2004
    #8

    Tillsammans med oss

    Tuva sover tillsammans med oss. Hon sov i egen säng ett tag, men sen började hon bara böka och en annan var uppe titt som tätt. Så numera sover hon hela nätterna hos oss. Och måste säga att jag tycker det är supermysigt! Sover mycket bra. Vi sover länge på morronen. Och hon känner sig trygg.

    Jag är själv uppvuxen med att sovit i mina föräldras säng, så för mig är det inget konstigt alls.

    Det kan också ha att göra med att hon fick en tuff start i livet. Då hon är nästan 3 mån för tidigt född (syns inget av nu) Så Hon är såå speciell för oss. Vi fick ett väldigt starkt band mellan oss.

    Men visst. Vi ska såsmåningom börja få henne sova i sin säng, i sitt rum. Men just nu känner både jag och sambon att det bara är mysigt.

    Och jaa *ler* Man kan ha vuxenmys..finns andra tillfällen/platser
    I dag är det första dagen på resten av ditt liv


    ♥♥♥♥♥Tuva 27/7-05 & Melker 19/4 2008♥♥♥♥♥
  16. 8
    Tillsammans med oss Tuva sover tillsammans med oss. Hon sov i egen säng ett tag, men sen började hon bara böka och en annan var uppe titt som tätt. Så numera sover hon hela nätterna hos oss. Och måste säga att jag tycker det är supermysigt! Sover mycket bra. Vi sover länge på morronen. Och hon känner sig trygg.

    Jag är själv uppvuxen med att sovit i mina föräldras säng, så för mig är det inget konstigt alls.

    Det kan också ha att göra med att hon fick en tuff start i livet. Då hon är nästan 3 mån för tidigt född (syns inget av nu) Så Hon är såå speciell för oss. Vi fick ett väldigt starkt band mellan oss.

    Men visst. Vi ska såsmåningom börja få henne sova i sin säng, i sitt rum. Men just nu känner både jag och sambon att det bara är mysigt.

    Och jaa *ler* Man kan ha vuxenmys..finns andra tillfällen/platser
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9

    Ler

    Klart hon gör....Så gulligt

    Kram!
    I dag är det första dagen på resten av ditt liv


    ♥♥♥♥♥Tuva 27/7-05 & Melker 19/4 2008♥♥♥♥♥
  18. 9
    Ler Klart hon gör....Så gulligt

    Kram!
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    Åh, lilla sötisen, vilken underbart fin kommentar!
  20. 10
    Åh, lilla sötisen, vilken underbart fin kommentar!
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11
    ÅÅh, vad mysigt det låter. Fint att höra att ni får trygghet av varandra.
    Kram!!!
  22. 11
    ÅÅh, vad mysigt det låter. Fint att höra att ni får trygghet av varandra.
    Kram!!!
  23. Medlem sedan
    Apr 2000
    #12
    Att vista nattetid med M är inte tanken. Han ska bara sova i sitt rum. Basta!
  24. 12
    Att vista nattetid med M är inte tanken. Han ska bara sova i sitt rum. Basta!
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #13
    Han får komma till oss om han vaknar. Vill bara ha merparten av natten, eller iaf början i fred. Låter som att det funkar bra hos er.
  26. 13
    Han får komma till oss om han vaknar. Vill bara ha merparten av natten, eller iaf början i fred. Låter som att det funkar bra hos er.
  27. Medlem sedan
    Apr 2000
    #14
    De stora har ett rum ihop på bottenplan, som de inte använder... Tänkte aif få ett barn att använda sin säng. *L*
    För övrigt har jag funderat på att byta ut A och E´s sängar mot en säng som de kan sova ihop i. Är det dumt tror du? En kille på 8 och en tjej på snart 6? För en liten tid så att de kanske sover i sitt rum...
  28. 14
    De stora har ett rum ihop på bottenplan, som de inte använder... Tänkte aif få ett barn att använda sin säng. *L*
    För övrigt har jag funderat på att byta ut A och E´s sängar mot en säng som de kan sova ihop i. Är det dumt tror du? En kille på 8 och en tjej på snart 6? För en liten tid så att de kanske sover i sitt rum...
  29. Medlem sedan
    Apr 2000
    #15
    Tyckte också att det var supermysigt med min första, och även den andra. Nu är det inte fullt lika mysigt, tyvärr. Vi får inte plats!
    Skulle kanske sagt att min make inte bara sover med M han har även äldste sonen hos sig, och jag har dottern...
    Visst kan man hitta andra ställen att ha trevligt på, men de är faktiskt få när vi väl har tid och lust.
    Och för att få lite lust behöver vi nog sova lite närmre varandra.
  30. 15
    Tyckte också att det var supermysigt med min första, och även den andra. Nu är det inte fullt lika mysigt, tyvärr. Vi får inte plats!
    Skulle kanske sagt att min make inte bara sover med M han har även äldste sonen hos sig, och jag har dottern...
    Visst kan man hitta andra ställen att ha trevligt på, men de är faktiskt få när vi väl har tid och lust.
    Och för att få lite lust behöver vi nog sova lite närmre varandra.
  31. Medlem sedan
    Jan 2005
    #16

    Oscar

    sover fortfarande i spjälisen. han kan klättra i den själv men inte ur...
    Vi ahr köpt juniorsängen sniglar på Ikea. Men han började vakna så vansinnigt tidigt och gick upp typ vid 4 så vi väntar lite till. Men i höst får vi väl byta ordentligt...

    Han vaknar oftast halv 8. Vakjnar han tidigare får han vara i sången. Om han inte blir jätteledssen förstås. jag jobbar ju kväll och kommer inte hem förrens vid 23.30 och kan inte gå upp hur tidigt som helst.
    -----------------------------
    ooOOoo Jessica stolt prinsmamma ooOOoo

    http://prinsmamma.blogg.se

    http://prinsmamma.bilddagboken.se (messa för lösen)
  32. 16
    Oscar sover fortfarande i spjälisen. han kan klättra i den själv men inte ur...
    Vi ahr köpt juniorsängen sniglar på Ikea. Men han började vakna så vansinnigt tidigt och gick upp typ vid 4 så vi väntar lite till. Men i höst får vi väl byta ordentligt...

    Han vaknar oftast halv 8. Vakjnar han tidigare får han vara i sången. Om han inte blir jätteledssen förstås. jag jobbar ju kväll och kommer inte hem förrens vid 23.30 och kan inte gå upp hur tidigt som helst.
  33. Medlem sedan
    Mar 2003
    #17
    Ja Melvins rum var ett utmärkt rum att sova i!
    Jonna har precis fått ett nytt rum (rosa och lila...) så Jesper har fått överta syrrans nalle puh rum. De sover oftast där från början men Jesper brukar vakna någon gång på natten och kalla på oss. Då får han komma in och sova mellan mej och M.
    Skönt att bli av med lite leksaker från nedanvåningen, nu kan man snart gå mellan rummen här nere utan att riskera att åka ofrivillig skateboard på en av MÅNGA småbilar och traktorer.
  34. 17
    Ja Melvins rum var ett utmärkt rum att sova i!
    Jonna har precis fått ett nytt rum (rosa och lila...) så Jesper har fått överta syrrans nalle puh rum. De sover oftast där från början men Jesper brukar vakna någon gång på natten och kalla på oss. Då får han komma in och sova mellan mej och M.
    Skönt att bli av med lite leksaker från nedanvåningen, nu kan man snart gå mellan rummen här nere utan att riskera att åka ofrivillig skateboard på en av MÅNGA småbilar och traktorer.
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18
    Hjärtat mitt gråter Johanna av dina rader...varm kram jeanette
  36. 18
    Hjärtat mitt gråter Johanna av dina rader...varm kram jeanette
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19

    Fint rum

    Melvin hade ett fint rum
    Thea delar fortfarande rum med oss, men just nu renoverar sambon ett sovrum till oss. Thea sover fortfarande i spjälisen, men planen är att hon ska få en vanlig enkelsäng och ska bo kvar i sitt nuvarande rum. Övrig inredning till rummet är inte klart.
    Lycka är en resa inte en destination.
  38. 19
    Fint rum Melvin hade ett fint rum
    Thea delar fortfarande rum med oss, men just nu renoverar sambon ett sovrum till oss. Thea sover fortfarande i spjälisen, men planen är att hon ska få en vanlig enkelsäng och ska bo kvar i sitt nuvarande rum. Övrig inredning till rummet är inte klart.
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20

    Goa tjejen

    Vad mysigt sagt av henne, goa lilla tjejen... Sköt om er så gott ni kan!
    Lycka är en resa inte en destination.
  40. 20
    Goa tjejen Vad mysigt sagt av henne, goa lilla tjejen... Sköt om er så gott ni kan!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Sover era barn???
    By sannasmamma in forum _0806 Junibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 21:06
  2. Hur mkt sover era barn?
    By J.M76 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 08:30
  3. Var sover era barn?
    By Katariina in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 23:32
  4. Var sover era barn?
    By Suddagumman in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 10:20
  5. var sover era barn.....
    By ladydivine in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 21:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar