För sent med abort
Ensamförälder
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    För sent med abort

    Vad skönt att denna sida fanns!!! Jag är gravid i v.35, ensam och har varit det från början. hade sex med ett ex runt jul, och blev gravid, jag har inte haft sex sedan dess och det var välanledningen tillatt jag inte märkte jag var gravid, detta upptäcktes i v.20. vet det låter otroligt men så var fallet. Jag är egen företagare, driver ett häst företag och tävlar (tävlade) nästan varje helg, så jag har jobbat 7 dagar i veckan, ridit 7-8 hästar om dagen, hadde vad jag trodde var mens första tre månaderna men som bara var blödningar visst, gick väl upp 2 kilo i vikt men jag är en pendlare så det var inget onaturligt. det var i v 20 jag kände en spark i magen!!! jag har nu kommit till ro med detta men resan hit har varit hemsk och jag har kännt mig ensam. Har fantistiska föräldrar (är 23 år) och en bra ekonomi, det är bara de där tankarna om att jag nu kommer vara ensam resten av mitt liv som susar i huvudet. pappan till barnet har gjort klart att han inte vill ha ngt med barnet eller mig och göra, självklart kommer han behöva betala underhåll men jag ska inte tvinga på honom ngt barn han inte vill ha, tycker bara han kunde vara lite mer stöttande ända, eftersom det inte bara var han som inte hade möjlighet till att välja abort eller inte, valet fanns inte heller för mig eftersom jag visste det allt för sent. en gosse blir det, och jag har fortfarnde bara gått upp 10 kilo sammanlagt trots att det snart är dax...så för 4 veckor sedan fick jag fortfarande berätta för folk att jag var gravid... nu har gossen i magen ändrat ställning, så nu missar ingen min gravid mage längre, kram på er alla som orkar läsa!
  2. 1
    För sent med abort Vad skönt att denna sida fanns!!! Jag är gravid i v.35, ensam och har varit det från början. hade sex med ett ex runt jul, och blev gravid, jag har inte haft sex sedan dess och det var välanledningen tillatt jag inte märkte jag var gravid, detta upptäcktes i v.20. vet det låter otroligt men så var fallet. Jag är egen företagare, driver ett häst företag och tävlar (tävlade) nästan varje helg, så jag har jobbat 7 dagar i veckan, ridit 7-8 hästar om dagen, hadde vad jag trodde var mens första tre månaderna men som bara var blödningar visst, gick väl upp 2 kilo i vikt men jag är en pendlare så det var inget onaturligt. det var i v 20 jag kände en spark i magen!!! jag har nu kommit till ro med detta men resan hit har varit hemsk och jag har kännt mig ensam. Har fantistiska föräldrar (är 23 år) och en bra ekonomi, det är bara de där tankarna om att jag nu kommer vara ensam resten av mitt liv som susar i huvudet. pappan till barnet har gjort klart att han inte vill ha ngt med barnet eller mig och göra, självklart kommer han behöva betala underhåll men jag ska inte tvinga på honom ngt barn han inte vill ha, tycker bara han kunde vara lite mer stöttande ända, eftersom det inte bara var han som inte hade möjlighet till att välja abort eller inte, valet fanns inte heller för mig eftersom jag visste det allt för sent. en gosse blir det, och jag har fortfarnde bara gått upp 10 kilo sammanlagt trots att det snart är dax...så för 4 veckor sedan fick jag fortfarande berätta för folk att jag var gravid... nu har gossen i magen ändrat ställning, så nu missar ingen min gravid mage längre, kram på er alla som orkar läsa!
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Hej
    Oj vad du kommer bli lycklig när du fick barnet i din famn. Det finns en känsla som när underforlossnings tid härligt känsla säkert det gör mer eller mindre ont det ett barn som kommer göra dig extra lycklig hela ditt liv. Skulle du gjort avbort skulle ditt liv bli förstord man mår jätte dåligt av ångest. Ditt liv kommer förändras automatisk du ska bli glad när du ammar bebisen du kommer aldrig att bli ensam du kommer ita bra kille 100% säkert. Jag gratulerar dig att du fick veta sent din graviditet eftersom första 10 veckrna e man mår dåligt av illamående.
    Lycka till och Gratulerar
  4. 2
    Hej
    Oj vad du kommer bli lycklig när du fick barnet i din famn. Det finns en känsla som när underforlossnings tid härligt känsla säkert det gör mer eller mindre ont det ett barn som kommer göra dig extra lycklig hela ditt liv. Skulle du gjort avbort skulle ditt liv bli förstord man mår jätte dåligt av ångest. Ditt liv kommer förändras automatisk du ska bli glad när du ammar bebisen du kommer aldrig att bli ensam du kommer ita bra kille 100% säkert. Jag gratulerar dig att du fick veta sent din graviditet eftersom första 10 veckrna e man mår dåligt av illamående.
    Lycka till och Gratulerar
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Många grattis till dig, och jag sitter i en liknande sits kan man säga. Jag hade sex med en kille som jag hade träffat några gånger men vi hade inget förhållande. Sen märkte jag att min mens var sen och jag kände av en del tecken.. Helt plötsligt var jag gravid (första gången i mitt liv). Och det var nästan ingen tvekan om saken vad jag skulle göra, jag ska behålla mitt barn (är i vecka 6-7), men killen vill inte behålla det.. Så jag har sagt att jag aldrig kommer begära något från han (förutom underhåll då), men inga mer pengar eller att han ska umgås. Men jag är så lycklig, bästa stunden i mitt liv var när jag satt där och fick höra att det var positivt. Lycka till
  6. 3
    Många grattis till dig, och jag sitter i en liknande sits kan man säga. Jag hade sex med en kille som jag hade träffat några gånger men vi hade inget förhållande. Sen märkte jag att min mens var sen och jag kände av en del tecken.. Helt plötsligt var jag gravid (första gången i mitt liv). Och det var nästan ingen tvekan om saken vad jag skulle göra, jag ska behålla mitt barn (är i vecka 6-7), men killen vill inte behålla det.. Så jag har sagt att jag aldrig kommer begära något från han (förutom underhåll då), men inga mer pengar eller att han ska umgås. Men jag är så lycklig, bästa stunden i mitt liv var när jag satt där och fick höra att det var positivt. Lycka till
  7. Medlem sedan
    Nov 2007
    #4

    vad gör man?

    jag är nu i precis samma situation som du var i..
    det är inte lätt, men jag har gått och är i vecka 27, ska föda om två månader ungefär..
    har kört elitträning dvs, 2-3 pass per dag...
  8. 4
    vad gör man? jag är nu i precis samma situation som du var i..
    det är inte lätt, men jag har gått och är i vecka 27, ska föda om två månader ungefär..
    har kört elitträning dvs, 2-3 pass per dag...

Liknande trådar

  1. Om abort...
    By Annamed5 in forum Ordet är fritt
    Svar: 68
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 22:24
  2. Ang abort så har jag en
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 21:46
  3. abort?
    By Khailiita in forum Abort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 22:24
  4. Abort eller inte abort...
    By Velar-maja in forum Abort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 20:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar