sova i egen säng
_0411 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    sova i egen säng

    Går det att få de små att sova i egna sängen hela natten? Erik kommer till min säng mellan midnatt och 3 tiden. Hade han bara legat still så skulle det vara mys o ok. men han har mitt hår som snutte. Han rullar och rullar i mitt hår. Jag hör hur detsläpper och det blir "fullt" av hår i sängen... Nåja, jag blir ju inte flint, men det knäpper och släpper och oerhört irriterande och omöjligt att sova. Så antingen sover han och inte jag - eller ingen av oss

    Tips?
    Nu är det din stund på jorden.
  2. 1
    sova i egen säng Går det att få de små att sova i egna sängen hela natten? Erik kommer till min säng mellan midnatt och 3 tiden. Hade han bara legat still så skulle det vara mys o ok. men han har mitt hår som snutte. Han rullar och rullar i mitt hår. Jag hör hur detsläpper och det blir "fullt" av hår i sängen... Nåja, jag blir ju inte flint, men det knäpper och släpper och oerhört irriterande och omöjligt att sova. Så antingen sover han och inte jag - eller ingen av oss

    Tips?
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Zacharias kommer in till oss också. Men jag tycker det känns rätt ok för han ligger för det mesta stilla. Och nej, tyvärr har jag inga tips - annat än att det kommer ordna sig av sig självt. Alla våra stora barn sover gott i egna sängar om nätterna. Det är nog mest en åldersfråga.
  4. 2
    Zacharias kommer in till oss också. Men jag tycker det känns rätt ok för han ligger för det mesta stilla. Och nej, tyvärr har jag inga tips - annat än att det kommer ordna sig av sig självt. Alla våra stora barn sover gott i egna sängar om nätterna. Det är nog mest en åldersfråga.
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3

    Alva sover

    hela natten i sin säng, men när Linus var i den här åldern kom han in till oss fram på morgonen. Det fick han göra fram tills att Alva föddes när han var tre år, då pratade vi om att trötta mammor inte är bra mammor och så fick han gå och lägga sig i sin säng igen. Vi följde med och stoppade om, klappade lite på honom och så.
    Vissa nätter fick vi ju gå in med honom flera gånger, men efter någon månad slutade han komma in till oss. Både Alva och Linus vet att vi vill att de sover i sina sängar för att jag och pappa blir trötta annars. Däremot är de självklart välkomna om de skulle bli ledsna eller drömma en mardröm! Då får de krypa ner lite tills de lugnat sig och sedan följer vi dem in till deras sängar igen.
    Du får prata med Erik, de förstår mer än vad man tror. Bestäm innan vad ni ska göra när/om han blir ledsen osv. Tar säker en tid att få honom att ändra vanan, se det som en inskolning till att sova i egen säng. Hoppas att det läser sig för er, för det är jobbigt att inte få sova ordentligt!!
    *kram*
    Kristina med 3♥
  6. 3
    Alva sover hela natten i sin säng, men när Linus var i den här åldern kom han in till oss fram på morgonen. Det fick han göra fram tills att Alva föddes när han var tre år, då pratade vi om att trötta mammor inte är bra mammor och så fick han gå och lägga sig i sin säng igen. Vi följde med och stoppade om, klappade lite på honom och så.
    Vissa nätter fick vi ju gå in med honom flera gånger, men efter någon månad slutade han komma in till oss. Både Alva och Linus vet att vi vill att de sover i sina sängar för att jag och pappa blir trötta annars. Däremot är de självklart välkomna om de skulle bli ledsna eller drömma en mardröm! Då får de krypa ner lite tills de lugnat sig och sedan följer vi dem in till deras sängar igen.
    Du får prata med Erik, de förstår mer än vad man tror. Bestäm innan vad ni ska göra när/om han blir ledsen osv. Tar säker en tid att få honom att ändra vanan, se det som en inskolning till att sova i egen säng. Hoppas att det läser sig för er, för det är jobbigt att inte få sova ordentligt!!
    *kram*

Liknande trådar

  1. sova i egen säng.
    By Black Lady in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 23:21
  2. Sova i egen säng
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 19:58
  3. Sova i egen säng?
    By numfar in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 01:01
  4. Sova i egen säng?
    By Mollsan in forum _0705 Majbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 16:20
  5. Sova i egen säng
    By Mamman1 in forum Stora barn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 14:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar