TV-tittande
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    TV-tittande

    För ett tag sedan blev Ludvig väldigt intresserad av TVn och numera tittar han mycket gärna på den, det kvittar vad som visas. Det känns liksom lite fånigt att redan använda TVn som avlastning, även om Ludvig alltid sitter i mitt eller makens knä. Men han blir verkligen irriterad om man försöker få honom att titta åt något annat håll!

    Har ni samma situation? Hur tänker ni?
  2. 1
    TV-tittande För ett tag sedan blev Ludvig väldigt intresserad av TVn och numera tittar han mycket gärna på den, det kvittar vad som visas. Det känns liksom lite fånigt att redan använda TVn som avlastning, även om Ludvig alltid sitter i mitt eller makens knä. Men han blir verkligen irriterad om man försöker få honom att titta åt något annat håll!

    Har ni samma situation? Hur tänker ni?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Visst. Ofelia kikar gärna på tv hon med. Jag tänker inget speciellt kring det. Hon har ett täcke på golvet som hon ofta ligger på. Ibland "tränar" hon med babygymmet och ibland tittar hon på tv. Tur att hon inte fattar vad hon tittar på, känner jag ibland, när det är CSI och sånt .
  4. 2
    Visst. Ofelia kikar gärna på tv hon med. Jag tänker inget speciellt kring det. Hon har ett täcke på golvet som hon ofta ligger på. Ibland "tränar" hon med babygymmet och ibland tittar hon på tv. Tur att hon inte fattar vad hon tittar på, känner jag ibland, när det är CSI och sånt .
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Ah. Avslappnat svar. Utmärkt! Tack!
  6. 3
    Ah. Avslappnat svar. Utmärkt! Tack!
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Hej
    Adrian kollar på tv så fort jag lägger han på soffan,han tycker det är spännande med alla färger och allt som rör sig..ibland kan jag oxå försöka få honom att titta åt ett annat håll..men han är som fastklistrad vid tv:n..hans pappa ser alla fall glad ut när Adrian tittar på fotboll eftersom pappa så gärna vill att han ska bli en fotbollskille..Han har redan planer för sin son
    Mig spelar det ingen roll om han tittar på tv:n,han ligger ju inte för nära eller så..tycker det mest ser gulligt ut eftersom han ser ut att vara helt "inne" i programmet...
  8. 4
    Hej
    Adrian kollar på tv så fort jag lägger han på soffan,han tycker det är spännande med alla färger och allt som rör sig..ibland kan jag oxå försöka få honom att titta åt ett annat håll..men han är som fastklistrad vid tv:n..hans pappa ser alla fall glad ut när Adrian tittar på fotboll eftersom pappa så gärna vill att han ska bli en fotbollskille..Han har redan planer för sin son
    Mig spelar det ingen roll om han tittar på tv:n,han ligger ju inte för nära eller så..tycker det mest ser gulligt ut eftersom han ser ut att vara helt "inne" i programmet...
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Maja älskar tv:n! Det har hon gjort ända från början.. det rör sig ju och är massa spännande färger När hon hade så ont i magen på kvällarna förut så stod jag jämt framför tv:n med henne och gungade fram och tillbaka.
    tycker inte det är något fel med det alls, nu när de är så små..
    kram
  10. 5
    Maja älskar tv:n! Det har hon gjort ända från början.. det rör sig ju och är massa spännande färger När hon hade så ont i magen på kvällarna förut så stod jag jämt framför tv:n med henne och gungade fram och tillbaka.
    tycker inte det är något fel med det alls, nu när de är så små..
    kram
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    Lisa Lo glor också på tv. En timme är inget ovanligt. Men någon sa till mig att det inte är bra för deras ögon, men jag vet inte. Så farligt kan det väl inte vara. Hon verkar ju nöjd!
  12. 6
    Lisa Lo glor också på tv. En timme är inget ovanligt. Men någon sa till mig att det inte är bra för deras ögon, men jag vet inte. Så farligt kan det väl inte vara. Hon verkar ju nöjd!
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Samma här Noel sitter gärna och tittar på tv, bullar upp honom med kuddar i soffan ibland
  14. 7
    Samma här Noel sitter gärna och tittar på tv, bullar upp honom med kuddar i soffan ibland
  15. Medlem sedan
    Sep 2006
    #8
    Här är det tv en halv timme varje dag, innan läggdax, vi sätter in någon film på spanska, och tittar på alla fem, lite gammaldags, låter det, men det är en ganska mysig stund.

    Annars blir det inte så mycket mer tv, men däremot datorn, det tittar han på!
  16. 8
    Här är det tv en halv timme varje dag, innan läggdax, vi sätter in någon film på spanska, och tittar på alla fem, lite gammaldags, låter det, men det är en ganska mysig stund.

    Annars blir det inte så mycket mer tv, men däremot datorn, det tittar han på!

Liknande trådar

  1. Tv-tittande
    By karinoalex in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 20:18
  2. Tv tittande
    By paddan in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-08, 15:57
  3. Tv-tittande
    By Uwis in forum _00 Alla barn
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2008-12-31, 18:37
  4. TV tittande
    By angylp in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-21, 22:22
  5. TV-tittande
    By Greengable in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 21:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar