Hur vet man när bebis vänt
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Hur vet man när bebis vänt

    Hur vet jag att bebisen har lagt sig till rätta med huvudet ner det borde vara nu men känner ingen större skillnad mera än att det är lite lugnare där inne men oxå betydligt trängre det är ju nu h*n tjockar på sig.
    och hur känns hicka där inni från känns det som gämna hjärtslag (långsama) eller skall det kännas i hela magen på en gång inte bara där ryggen eller vad det nu är ligger?
    Njut av tiden som är just nu, för du får aldrig tillbaka den!

    Bloggen du gärna får titta in i. http://bloggiblogga.blogg.se/
  2. 1
    Hur vet man när bebis vänt Hur vet jag att bebisen har lagt sig till rätta med huvudet ner det borde vara nu men känner ingen större skillnad mera än att det är lite lugnare där inne men oxå betydligt trängre det är ju nu h*n tjockar på sig.
    och hur känns hicka där inni från känns det som gämna hjärtslag (långsama) eller skall det kännas i hela magen på en gång inte bara där ryggen eller vad det nu är ligger?
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Den kan nog fortf ändra ställning. Från v 36 är nog vanligt att barnet är fixerat hos förstföderskor. O de låter som en bra beskrivning ang hickan. Det är en regelbundet "guppande" Ibland hoppar hela magen på nig o ibland känns de mindre.
  4. 2
    Den kan nog fortf ändra ställning. Från v 36 är nog vanligt att barnet är fixerat hos förstföderskor. O de låter som en bra beskrivning ang hickan. Det är en regelbundet "guppande" Ibland hoppar hela magen på nig o ibland känns de mindre.
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    #3
    Jag tycker det är jätteroligt att känna hur bebisen ligger, och brukar kunna lista ut genom att "klämma" och känna. Ligg på rygg och försök slappna av, det underlättar om bebis är vaken och kickar. Om bebisen ligger med huvudet neråt så brukar ryggen kunna kännas ganska tydligt, för mig nästan alltid på vänster sida och då kickar bebisen uppe till höger under revbenen. I morsen hade den "halkat ner" så den låg på tvären med ryggen mot bäckenet, och det är samma sak då att ryggen känns tydligt, då neråt så att bebis låg som i en hängmatta. Det är liksom hårt en lägre bit åt något håll, och på motsatta sidan är det "tomt".
    När den ligger med rumpan helt ner är det inte lika lätt att känna ryggen, för då verkar den komma inåt i stället i min mage i alla fall. Jag känner det dock på att det rör sig mycket mer "neråt" i bäckenet än uppåt, och ibland om bebis är stor nog kan man känna huvudet uppåt.
    Hoppas du kanske kan få lite hjälp av mina röriga beskrivningar
  6. 3
    Jag tycker det är jätteroligt att känna hur bebisen ligger, och brukar kunna lista ut genom att "klämma" och känna. Ligg på rygg och försök slappna av, det underlättar om bebis är vaken och kickar. Om bebisen ligger med huvudet neråt så brukar ryggen kunna kännas ganska tydligt, för mig nästan alltid på vänster sida och då kickar bebisen uppe till höger under revbenen. I morsen hade den "halkat ner" så den låg på tvären med ryggen mot bäckenet, och det är samma sak då att ryggen känns tydligt, då neråt så att bebis låg som i en hängmatta. Det är liksom hårt en lägre bit åt något håll, och på motsatta sidan är det "tomt".
    När den ligger med rumpan helt ner är det inte lika lätt att känna ryggen, för då verkar den komma inåt i stället i min mage i alla fall. Jag känner det dock på att det rör sig mycket mer "neråt" i bäckenet än uppåt, och ibland om bebis är stor nog kan man känna huvudet uppåt.
    Hoppas du kanske kan få lite hjälp av mina röriga beskrivningar
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Jag känner fötterna som sparkar revbenen, både under och utanpå, antar det beror på att jag har så smal bröstkorg att den sparkar utanpå.
    Sen killar den med händerna långt ner och kickar med knäna på sidan av magen. BM lärde mig känna på huvudet-jättehäftigt!!!
    Hicka känns som...hicka...fast i magen-hoppas du förstår hur jag menar ;-)
  8. 4
    Jag känner fötterna som sparkar revbenen, både under och utanpå, antar det beror på att jag har så smal bröstkorg att den sparkar utanpå.
    Sen killar den med händerna långt ner och kickar med knäna på sidan av magen. BM lärde mig känna på huvudet-jättehäftigt!!!
    Hicka känns som...hicka...fast i magen-hoppas du förstår hur jag menar ;-)

Liknande trådar

  1. Bebis har vänt sig
    By LillaFlisa in forum _1206 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-03-23, 14:26
  2. Bebis har vänt på sig!
    By mayya in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 20:19
  3. Bebis har vänt sig!
    By isin 70 in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 16:50
  4. Min bebis har vänt sig :-((
    By Gabbi i Botswana in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 19:00
  5. Min bebis har vänt på sig!
    By JohannaJ in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 18:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar