2 x Astrid-undersökning idag
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    2 x Astrid-undersökning idag

    Eftersom Astrid låg åt fel håll i magen och hennes huvud var upptryckt i mina revben är hennes huvud lite snett och vänster nackmuskel ganska kraftigt förkortad. Efter att ha tryckt på lite fick vi i morse träffa en barnläkare som är specialicerad på sneda huvuden och nackar, eller torticollis som det heter. Vi har fått ett träningsprogram och ska få börja gå till en sjukgymnast så förhoppningsvis lyckas vi hjälpa Astrid att rätta upp nacken så hon är helt symetrisk när hon fyller ett.
    Är det någon här som har erfarenhet av torticollis och som har några tips att dela med sig av?

    Nu på eftermiddagen har sundhedsplejersken varit här (motsv BVC-tanten) och bland annat vägt och mätt Astrid. Lilla fröken börjar bli stor, och allt ammande ger resultat
    4700 g väger A nu, mot 3654 vid födseln för tre och en halv vecka sedan, och hon har vuxit tre centimeter, från 54 till 57! Jag har alltid varit liten och legat under alla genomsnittskurvor, så det är lite märkligt att ha en bebis som är stor!
  2. 1
    2 x Astrid-undersökning idag Eftersom Astrid låg åt fel håll i magen och hennes huvud var upptryckt i mina revben är hennes huvud lite snett och vänster nackmuskel ganska kraftigt förkortad. Efter att ha tryckt på lite fick vi i morse träffa en barnläkare som är specialicerad på sneda huvuden och nackar, eller torticollis som det heter. Vi har fått ett träningsprogram och ska få börja gå till en sjukgymnast så förhoppningsvis lyckas vi hjälpa Astrid att rätta upp nacken så hon är helt symetrisk när hon fyller ett.
    Är det någon här som har erfarenhet av torticollis och som har några tips att dela med sig av?

    Nu på eftermiddagen har sundhedsplejersken varit här (motsv BVC-tanten) och bland annat vägt och mätt Astrid. Lilla fröken börjar bli stor, och allt ammande ger resultat
    4700 g väger A nu, mot 3654 vid födseln för tre och en halv vecka sedan, och hon har vuxit tre centimeter, från 54 till 57! Jag har alltid varit liten och legat under alla genomsnittskurvor, så det är lite märkligt att ha en bebis som är stor!
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Det går säkert bra,det fanns ett torticollis-snack härinne förr,vet inte vilken rubrik det ligger under nu..vilken duktig liten tjej,det verkar finnas gott om matresurserDe förändras och växer så fort att man inte hinner med riktigt tycker jag.
  4. 2
    Det går säkert bra,det fanns ett torticollis-snack härinne förr,vet inte vilken rubrik det ligger under nu..vilken duktig liten tjej,det verkar finnas gott om matresurserDe förändras och växer så fort att man inte hinner med riktigt tycker jag.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Oj vad hon ätit upp sig! Vad skönt att allt ammande gett resultat. Min Ella vägde bara 4,4 idag 6 v, men hon hade ändå gått upp fint i vikt och låg på normalkurvan. Läste precis att 6 v är nästa tillväxtperiod och det känner jag av kan jag lova. Ella ammade så ofta igår att hon nog drack upp nästan varje droppe som fanns. Brösten var hur mjuka som helst...
  6. 3
    Oj vad hon ätit upp sig! Vad skönt att allt ammande gett resultat. Min Ella vägde bara 4,4 idag 6 v, men hon hade ändå gått upp fint i vikt och låg på normalkurvan. Läste precis att 6 v är nästa tillväxtperiod och det känner jag av kan jag lova. Ella ammade så ofta igår att hon nog drack upp nästan varje droppe som fanns. Brösten var hur mjuka som helst...

Liknande trådar

  1. Astrid 2 år idag :)
    By milly-74 in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 13:08
  2. Ny undersökning igen idag
    By Anja- in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 22:42
  3. NUPP undersökning idag!!
    By Aicha bf 17/11 med 3:e in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 10:53
  4. Idag var jag på undersökning..
    By Varför? in forum Abort
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 22:51
  5. Undersökning idag igen
    By emma_2006 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 09:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar