hoppas
_0804 Aprilbarn
  1. anonymt namn
    #1

    hoppas

    Hej!
    Är det nån som orkar svara så blir jag jätteglad. När kände ni först av gravsymtom? Hur många dagar innan BM? Och hur var det? Ömma bröst? Trötthet?
  2. 1
    hoppas Hej!
    Är det nån som orkar svara så blir jag jätteglad. När kände ni först av gravsymtom? Hur många dagar innan BM? Och hur var det? Ömma bröst? Trötthet?
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Hej!
    Jag kände lite innan BM, ömma bröst, molande värk som mensvärk, lite illamående samt superkänslig. Förstod att jag var gravid när jag började gråta när jag var på delfinshowen på Kolmården med min dotter, blev så rörd av delfinerna.... :-) Knäppt va! HIHIHi, Lycka till! Glömde säga att jag är väldigt trött också!
  4. 2
    Hej!
    Jag kände lite innan BM, ömma bröst, molande värk som mensvärk, lite illamående samt superkänslig. Förstod att jag var gravid när jag började gråta när jag var på delfinshowen på Kolmården med min dotter, blev så rörd av delfinerna.... :-) Knäppt va! HIHIHi, Lycka till! Glömde säga att jag är väldigt trött också!
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3
    Hej :-)

    Jag brukar känna av att det sticker i brösten..lite värk i bebismagen ....har testat pos 5 dagar innan IM så jag vet tidigt...runt BIM har jag tok-huvudvärk...bara att börja proppa järn-tabletter :-)

    jag hejjar på dig och hoppas du kommer hit!!
  6. 3
    Hej :-)

    Jag brukar känna av att det sticker i brösten..lite värk i bebismagen ....har testat pos 5 dagar innan IM så jag vet tidigt...runt BIM har jag tok-huvudvärk...bara att börja proppa järn-tabletter :-)

    jag hejjar på dig och hoppas du kommer hit!!
  7. SUPERHEMLIG
    #4

    Har känt gravsymtom

    i ca två veckor. Först kom en molvärk med lite foglossningskänsla (som sedan försvann eller åtminstone mildrades) samt ömma tuttar (men inte jätteömma eller superstora).

    Underlivet har i två veckor känts... hmm... speciellt. Lite ömt, väldig torrt och... tja, gravidkänsla på något vis. Som mot slutet när livmodern trycker på. Jag kan inte förklara närmre än så, men jag har varit tvärsäker på att jag var gravid och förstod ingenting när jag testade negativt på BIM-3 samt BIM-2.

    Då lugnade jag mig ett tag och testade igen idag, BIM+3. Positivt. Så jag har alltså känt rätt hela tiden, från startskottet och framåt. Skumt!
  8. 4
    Har känt gravsymtom i ca två veckor. Först kom en molvärk med lite foglossningskänsla (som sedan försvann eller åtminstone mildrades) samt ömma tuttar (men inte jätteömma eller superstora).

    Underlivet har i två veckor känts... hmm... speciellt. Lite ömt, väldig torrt och... tja, gravidkänsla på något vis. Som mot slutet när livmodern trycker på. Jag kan inte förklara närmre än så, men jag har varit tvärsäker på att jag var gravid och förstod ingenting när jag testade negativt på BIM-3 samt BIM-2.

    Då lugnade jag mig ett tag och testade igen idag, BIM+3. Positivt. Så jag har alltså känt rätt hela tiden, från startskottet och framåt. Skumt!
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5
    Jag kände av det tidigt typ 1,5v före testet visade plus, som en svag nyans av uvi-känsla som jag varje gång kollat upp. Ilande känsla i brösten och en lyckoruskänsla i hela kroppen som kommer och går.
  10. 5
    Jag kände av det tidigt typ 1,5v före testet visade plus, som en svag nyans av uvi-känsla som jag varje gång kollat upp. Ilande känsla i brösten och en lyckoruskänsla i hela kroppen som kommer och går.
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6

    Jag kände..

    ...första symptomet drygt en vecka innan BIM. Svamp! Blä.. dessutom hade jag ömma bröst och lite "ilningar" i ligamenten. Kände så väl igen det från graviditeten med sonen så jag anade att det kunde vara något ganska tidigt.
    //Elin, mamma till Vilme 051121 och Eira 080601
  12. 6
    Jag kände.. ...första symptomet drygt en vecka innan BIM. Svamp! Blä.. dessutom hade jag ömma bröst och lite "ilningar" i ligamenten. Kände så väl igen det från graviditeten med sonen så jag anade att det kunde vara något ganska tidigt.
  13. (kanske) en trea
    #7

    Jag fick en

    rosa flytning ca 6 dagar innan BIM och det var den som gjorde mig misstänksam från början. Och så hade jag en öm punkt nere på magen som satt i under 6 dagar. (kan ha varit vad som helst men lite mysko kändes det) Ca 2 dagar före BIM hade jag svag värk mot ena ljumsken och fick lite ömma bröst. Strax efter så började jag springa på toa titt som tätt. Fick ett svagt plus dagen före BIM.
  14. 7
    Jag fick en rosa flytning ca 6 dagar innan BIM och det var den som gjorde mig misstänksam från början. Och så hade jag en öm punkt nere på magen som satt i under 6 dagar. (kan ha varit vad som helst men lite mysko kändes det) Ca 2 dagar före BIM hade jag svag värk mot ena ljumsken och fick lite ömma bröst. Strax efter så började jag springa på toa titt som tätt. Fick ett svagt plus dagen före BIM.
  15. Medlem sedan
    Mar 2000
    #8
    Svårt.... De riktigt säkra symptomen kommer nog efter BIM, men kanske att jag (i varje fall den här gången) hade mer ömma bröst än inför vanlig mens. Och jag var definitivt tröttare än jag brukar vara. Men det var nog inte riktigt så de två gångerna jag varit gravid innan. Hoppas att dina symptom är bebis-symptom!
  16. 8
    Svårt.... De riktigt säkra symptomen kommer nog efter BIM, men kanske att jag (i varje fall den här gången) hade mer ömma bröst än inför vanlig mens. Och jag var definitivt tröttare än jag brukar vara. Men det var nog inte riktigt så de två gångerna jag varit gravid innan. Hoppas att dina symptom är bebis-symptom!
  17. Hoppfulla hoppan
    #9
    Knappt nåt alls innan bim, sen började brösten ömma lite och jag fick lite molvärk. Men jag kände mig inte alls mer gravid än månaden före faktiskt.
  18. 9
    Knappt nåt alls innan bim, sen började brösten ömma lite och jag fick lite molvärk. Men jag kände mig inte alls mer gravid än månaden före faktiskt.
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Jag kände en "konstig" känsla i magen som jag inte kände igen, redan en vecka innan jag testade, som molvärk, lite ömmande liksom. Förutom det hade jag lite diffusa symptom som trötthet, yrsel och ömma bröst - men de var svårare att skilja från övriga månader.
  20. 10
    Jag kände en "konstig" känsla i magen som jag inte kände igen, redan en vecka innan jag testade, som molvärk, lite ömmande liksom. Förutom det hade jag lite diffusa symptom som trötthet, yrsel och ömma bröst - men de var svårare att skilja från övriga månader.
  21. hoppas...
    #11
    TACK FÖR SVAR!!! Vad gulliga ni är som svarar så snabbt, här verkar vara en supertrevlig ankomstgrupp ju. Hoppas jag hamnar här, ska snart testa...
  22. 11
    TACK FÖR SVAR!!! Vad gulliga ni är som svarar så snabbt, här verkar vara en supertrevlig ankomstgrupp ju. Hoppas jag hamnar här, ska snart testa...

Liknande trådar

  1. Hoppas hoppas hon kommer iväg
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 18:05
  2. Jag har sökt jobb!! HOPPAS HOPPAS!!
    By tingla_bu in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-20, 18:59
  3. Ååååh!!! :) Hppas hoppas hoppas!!!
    By tingla_bu in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 14:43
  4. Hoppas, hoppas jag hamnar här!!
    By Längar efter 2:an in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 10:25
  5. Ny trend *hoppas, *hoppas..
    By Pippi in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 14:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar