förändring...
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    förändring...

    Vill börja med ett säga grattis till alla 1-åringar! & alla blivande 1-åringar i förskott Maja fyllde 10/8 och då var jag redan inne på min andra dag på nya jobbet. Nu är alltså mannen hemma med Maja och jag jobbar. Jobbet i sig känns kul, men vad jag saknar Maja!!! I förrgår började jag gråta när hon lagt sig, mammaledigheten med Maja kommer ju inte igen och jag kommer missa en hel del Maja-tid nu (jobbar heltid). Men samtidigt måste jag erkänna att det känns skönt att vara "Kati" nu och inte bara "Majas mamma".

    Jag har dessutom slutat amma. Det föll sig naturligt då jag reste iväg med nya jobbet dagen innan Majas 1-årsdag (ja, lite trist att åka iväg då). Har snart inte ammat på en vecka. Dessutom har hon börjat med välling nu. Mycket på en gång här: ingen amning, tokbusig 1-åring, nytt jobb, pappa har huvudansvaret...
  2. 1
    förändring... Vill börja med ett säga grattis till alla 1-åringar! & alla blivande 1-åringar i förskott Maja fyllde 10/8 och då var jag redan inne på min andra dag på nya jobbet. Nu är alltså mannen hemma med Maja och jag jobbar. Jobbet i sig känns kul, men vad jag saknar Maja!!! I förrgår började jag gråta när hon lagt sig, mammaledigheten med Maja kommer ju inte igen och jag kommer missa en hel del Maja-tid nu (jobbar heltid). Men samtidigt måste jag erkänna att det känns skönt att vara "Kati" nu och inte bara "Majas mamma".

    Jag har dessutom slutat amma. Det föll sig naturligt då jag reste iväg med nya jobbet dagen innan Majas 1-årsdag (ja, lite trist att åka iväg då). Har snart inte ammat på en vecka. Dessutom har hon börjat med välling nu. Mycket på en gång här: ingen amning, tokbusig 1-åring, nytt jobb, pappa har huvudansvaret...
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Förstår att det känns både vemodigt, stort och skönt

    Min store pojke började skolan idag...det va närapå att jag tog till lipen då han stolt cyklade ivag med pappa.

    Min lille pojke...hur blev han så stor så fort?

    Lycka till!
  4. 2
    Förstår att det känns både vemodigt, stort och skönt

    Min store pojke började skolan idag...det va närapå att jag tog till lipen då han stolt cyklade ivag med pappa.

    Min lille pojke...hur blev han så stor så fort?

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Förändring
    By ulricac in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 12:12
  2. Min förändring
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 20:55
  3. Förändring..
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 15:54
  4. Förändring:)
    By compax in forum Vikt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 18:40
  5. Förändring i rum
    By 3-barnsmorsan in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 06:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar