Sista torrisen?
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2000
    #1

    Sista torrisen?

    Nu har Emilia gjort första veckan på dagis efter semestern, och... hon är blöjfri! Inte en olycka på 4 dagar, blir man glad och stolt eller? :O) Visst visst, jag veeeet, hon är 3½ år, så det är ju helt klart dags, men jag har väl varit lite lat och inte ens brytt mej om att "träna" henne tidigare. Nu bestämde jag mej för att köra lite nya rutiner när den nya terminen började, och det gick bra. Hon har ju gått på toa länge, så jag var egentligen inte förvånad att det funkar så bra.
    Nattblöjan känns ändå som den kommer att hänga med ett tag till.

    Är Emilia sist ut bland "torrisarna"?
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  2. 1
    Sista torrisen? Nu har Emilia gjort första veckan på dagis efter semestern, och... hon är blöjfri! Inte en olycka på 4 dagar, blir man glad och stolt eller? :O) Visst visst, jag veeeet, hon är 3½ år, så det är ju helt klart dags, men jag har väl varit lite lat och inte ens brytt mej om att "träna" henne tidigare. Nu bestämde jag mej för att köra lite nya rutiner när den nya terminen började, och det gick bra. Hon har ju gått på toa länge, så jag var egentligen inte förvånad att det funkar så bra.
    Nattblöjan känns ändå som den kommer att hänga med ett tag till.

    Är Emilia sist ut bland "torrisarna"?
  3. Malla
    #2

    Ingen aning,

    men A var också sen att lägga sin. Hon ville inte gå på pottan så vi tog det lugnt. Hon var torr nattetid sedan länge men la blöjan dagtid när lillebror var alldeles nyfödd. Innan dess kunde hon gå utan blöja men vägrade kissa eller bajsa någon annanstans än i blöjan. På dagis gick det bra att gå på toa men inte hemma När hon blivit storasyster tänkte vi att hon skulle få en reaktion på andra hållet men istället ville hon inte ha blöja. Hon har dock börjat med nappflaska...Inte för att lillebror använder det utan för att de nya grannarnas 3- och 4-åring gör det...
    Det sköna med att A var så sen att lägga blöjan är att det faktiskt inte hänt en enda "olycka" Nu är de stora våra tjejer!
  4. 2
    Ingen aning, men A var också sen att lägga sin. Hon ville inte gå på pottan så vi tog det lugnt. Hon var torr nattetid sedan länge men la blöjan dagtid när lillebror var alldeles nyfödd. Innan dess kunde hon gå utan blöja men vägrade kissa eller bajsa någon annanstans än i blöjan. På dagis gick det bra att gå på toa men inte hemma När hon blivit storasyster tänkte vi att hon skulle få en reaktion på andra hållet men istället ville hon inte ha blöja. Hon har dock börjat med nappflaska...Inte för att lillebror använder det utan för att de nya grannarnas 3- och 4-åring gör det...
    Det sköna med att A var så sen att lägga blöjan är att det faktiskt inte hänt en enda "olycka" Nu är de stora våra tjejer!
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Nä hon är inte sist!
    Vår lilla A är torr sedan länge både dag och natt, med undantag för några olyckor när vi precis flyttat för 6 veckor sedan.
    Men av de jag har kontakt med ur min mammagrupp så är ingen annan helt torr! (ffa nätterna)
    Lilla A har varit torr på dagarna "jättelänge" och vi brydde oss aldrig om att träna för natten. Han bestämde själv. När han började vakna och gå upp och kissa om nätterna så tog vi baara bort blöjan och så funkade det!
    Lycka till!
  6. 3
    Nä hon är inte sist!
    Vår lilla A är torr sedan länge både dag och natt, med undantag för några olyckor när vi precis flyttat för 6 veckor sedan.
    Men av de jag har kontakt med ur min mammagrupp så är ingen annan helt torr! (ffa nätterna)
    Lilla A har varit torr på dagarna "jättelänge" och vi brydde oss aldrig om att träna för natten. Han bestämde själv. När han började vakna och gå upp och kissa om nätterna så tog vi baara bort blöjan och så funkade det!
    Lycka till!

Liknande trådar

  1. En sista sak
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 22:48
  2. Min sista kur-dag då!
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 08:07
  3. Sista dagen, sista inlägget?
    By lindamari in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 11:53
  4. Min sista dag här...
    By Marre m Jesper bf 17/7 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 09:59
  5. Sista
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 05:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar