casper hör ca 20 -30 db
Hörselskador & nedsättning
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    casper hör ca 20 -30 db

    ska in i januari och göra ett nytt adiuogram
    är det inte lite väl lång tid
    då han säger max 6 ord och han blir 3 nästa mån
  2. 1
    casper hör ca 20 -30 db ska in i januari och göra ett nytt adiuogram
    är det inte lite väl lång tid
    då han säger max 6 ord och han blir 3 nästa mån
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Hör han 20-30 dB på båda öronen??
  4. 2
    Hör han 20-30 dB på båda öronen??
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3

    japp

    det är på bägge öronen
  6. 3
    japp det är på bägge öronen
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Har han en nedsättning på 20-30 dB så är hörselskadan relativt lindrig och borde inte påverka talspråksutvecklingen speciellt mycket...?? Om jag inte är helt ute och cyklar ... ??
  8. 4
    Har han en nedsättning på 20-30 dB så är hörselskadan relativt lindrig och borde inte påverka talspråksutvecklingen speciellt mycket...?? Om jag inte är helt ute och cyklar ... ??
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    hans språk är inte mycket att hurra för
    själv har jag en lindrig hörselnedsättning men mitt adiogram ligger mellan 50-60 db
    vi i fam är dem enda som förstår när han säger något av dem få ord han kan (5-6 st )
  10. 5
    hans språk är inte mycket att hurra för
    själv har jag en lindrig hörselnedsättning men mitt adiogram ligger mellan 50-60 db
    vi i fam är dem enda som förstår när han säger något av dem få ord han kan (5-6 st )
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Har ni provat med tecken??
  12. 6
    Har ni provat med tecken??
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    nope
    vet inte hur man gör tecken till så små
  14. 7
    nope
    vet inte hur man gör tecken till så små
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8
    Man kan teckna som man gör till större barn och vuxna..


    Men om ni inte kan teckna alls så är det ju inte så lätt kan jag förstå..

    Även om Casper har en lättare hörselnedsättning kanske teckenspråket är ett sätt för honom att komma igång med kommunikationen.. Är ni nyfikna och vill prova på med detta, men inte har någon möjlighet att gå på teckenkurs där ni bor eller tidsbrist, så rekommenderar jag att ni går in på UR:s hemsida.

    Där på UR finns det en "grundkurs" i teckenspråk som ni kan börja med, de visar tecken till vardags som är bra att börja med när ni pratar med Casper.. gå in på

    http://www.ur.se/Teckensprakswebben/Startsida/

    och klicka på "börja din resa här" , då kommer du till "tunnelbanan" och där finns många stationer, välj gärna station Babytecken, där finns många tecken som man har användning av när man kommunicerar med yngre barn..

    Lycka till...
  16. 8
    Man kan teckna som man gör till större barn och vuxna..


    Men om ni inte kan teckna alls så är det ju inte så lätt kan jag förstå..

    Även om Casper har en lättare hörselnedsättning kanske teckenspråket är ett sätt för honom att komma igång med kommunikationen.. Är ni nyfikna och vill prova på med detta, men inte har någon möjlighet att gå på teckenkurs där ni bor eller tidsbrist, så rekommenderar jag att ni går in på UR:s hemsida.

    Där på UR finns det en "grundkurs" i teckenspråk som ni kan börja med, de visar tecken till vardags som är bra att börja med när ni pratar med Casper.. gå in på

    http://www.ur.se/Teckensprakswebben/Startsida/

    och klicka på "börja din resa här" , då kommer du till "tunnelbanan" och där finns många stationer, välj gärna station Babytecken, där finns många tecken som man har användning av när man kommunicerar med yngre barn..

    Lycka till...
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9
    Finns en fin bok som heter ....ja just det..haha det kommer jag inte ihåg nu..visuell kommunikation??
    Åhh det är ju så typiskt.
    Men det finns iallafall om du är intresserad så fixar jag namnet på denna bok..
  18. 9
    Finns en fin bok som heter ....ja just det..haha det kommer jag inte ihåg nu..visuell kommunikation??
    Åhh det är ju så typiskt.
    Men det finns iallafall om du är intresserad så fixar jag namnet på denna bok..

Liknande trådar

  1. Vem är Casper?
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 23:29
  2. casper
    By maddan in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 21:53
  3. casper
    By maddan in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-28, 17:44
  4. Casper bus
    By mynch in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 13:05
  5. casper har
    By madde m 3 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 21:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar