et blöder på näterna
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    et blöder på näterna

    i munnen på min 7 åring blöder det varje natt och läpparna samt tandköttet vid framtänderna uppe är fullt med blod på morgonen.
    Hon tycker detta är jättejobbigt då hon avskyr blod...

    Hon tappade två framtänder uppe i somras och det har kommit ut två små vita nya tänder...liten liten bit.
    Hon har två nya framtänder därnere som vuxit upp helt..

    tror ni de kan skava på nätterna när hon sover, att hon biter ihop på nåt konstigt sätt så det går hål på tandköttet i övre munnen?

    Jag säger åt henne att bita ihop så vi kan se om tänderna nuddar tandköttet uppe men det kan jag inte se...men hon kanske biter ihop på ett annorlunda sätt i sömnen?

    bör vi kolla med tandläkare eller är det nån mening?

    hon kan ju inte fortsätta att blöda så här varje natt...det har ju hållt på en vecka varje natt nu ju..
  2. 1
    et blöder på näterna i munnen på min 7 åring blöder det varje natt och läpparna samt tandköttet vid framtänderna uppe är fullt med blod på morgonen.
    Hon tycker detta är jättejobbigt då hon avskyr blod...

    Hon tappade två framtänder uppe i somras och det har kommit ut två små vita nya tänder...liten liten bit.
    Hon har två nya framtänder därnere som vuxit upp helt..

    tror ni de kan skava på nätterna när hon sover, att hon biter ihop på nåt konstigt sätt så det går hål på tandköttet i övre munnen?

    Jag säger åt henne att bita ihop så vi kan se om tänderna nuddar tandköttet uppe men det kan jag inte se...men hon kanske biter ihop på ett annorlunda sätt i sömnen?

    bör vi kolla med tandläkare eller är det nån mening?

    hon kan ju inte fortsätta att blöda så här varje natt...det har ju hållt på en vecka varje natt nu ju..
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    DET
  4. 2
    DET
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    ursäkta men laptopen hoppar över vissa bokstäver fast jag trycker på dem...väldigt irriterande
  6. 3
    ursäkta men laptopen hoppar över vissa bokstäver fast jag trycker på dem...väldigt irriterande
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Hej!
    Ser det ut som att det är sårigt uppe i tandköttet,ser det svullet ut,rött eller irriterat?
    Det KAN ju vara pga av att hon är förkyld eller något liknande eller helt enkelt för att tänderna håller på att växa fram.Nu spånar jag lite eftersom jag inte har sett henne.Blöder det när ni borstar tänderna på henne eller "bara" på natten?
    Martina med B+V+G
  8. 4
    Hej!
    Ser det ut som att det är sårigt uppe i tandköttet,ser det svullet ut,rött eller irriterat?
    Det KAN ju vara pga av att hon är förkyld eller något liknande eller helt enkelt för att tänderna håller på att växa fram.Nu spånar jag lite eftersom jag inte har sett henne.Blöder det när ni borstar tänderna på henne eller "bara" på natten?
    Martina med B+V+G
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    bara på natten, inte när vi borsta men jg får heller inte borsta just precis där för henne för hon är lite öm där.
    När hon vaknar på morgonen ser det lite uppfläkt ut där tänderna är på väg..som om tänderna i nederkäken knagt på tandköttet i överkäken under natten.


    Förkyld är hon inte :-)...men då kan man väl inte blöda heller ?
  10. 5
    bara på natten, inte när vi borsta men jg får heller inte borsta just precis där för henne för hon är lite öm där.
    När hon vaknar på morgonen ser det lite uppfläkt ut där tänderna är på väg..som om tänderna i nederkäken knagt på tandköttet i överkäken under natten.


    Förkyld är hon inte :-)...men då kan man väl inte blöda heller ?
  11. Medlem sedan
    Apr 2007
    #6
    Jag skulle nog ta kontakt med tandis...Det e ju bättre med en xtra koll...
  12. 6
    Jag skulle nog ta kontakt med tandis...Det e ju bättre med en xtra koll...
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7
    Håller med ! Bättre en koll för mycket än en för lite.
    Martina med B+V+G
  14. 7
    Håller med ! Bättre en koll för mycket än en för lite.
    Martina med B+V+G

Liknande trådar

  1. Bara blöder och blöder :(
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 14:07
  2. Blöder...
    By Tvåan i maj in forum _0905 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 08:04
  3. Det bara blöder och blöder??
    By Brottarbärta in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 16:14
  4. NEJ jag blöder :(
    By skorpan in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 19:53
  5. bara blöder o blöder...
    By Miot in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 10:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar