vagnfetischisten igång igen
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    vagnfetischisten igång igen

    Nu rä jag i vagnbytartagen igen. *L* Min cykelhybrib fungerar inte så bra som jag skulle vilja. Det är inget fel på den, men den är drygt 10 cm bredare än de vanliga tvillingvagnarna och det gjorde att jag blev tvungen att fälla hela vagnen för att ta mig genom djurgårdsfärjan för att komma av. Vi kommer inte åka båt så ofta, men jag kan inte ha barnen lösa när jag ska göra det.

    Nu måste det köpas en ny vagn. En av mina vagnar är ute till försäljning och när jag sålt den så ska jag köpa ny, men nu börjar jakten på den perfekta vagnen igen. *L*

    Jag har kikat lite på Ingesinan (www.babies.se) som egentligen verkar vara en perfekt vagn bara det att hjulen är lite små ocså så är den ful.
    Babyjoggers hybrid känns superbra. Genomtänkt och gedigen, men de är längre än de svenska vanliga syskonvagnarna och då blir det svårt i hissar. Sen fungerar ju inte deras 3-sitsiga i hissen öht precis som UJ:s 3 sitsiga variant.

    Såg nån med en phil and teds där de var 2 platser på bredden och syskonsits framför de andra 2,, men vet inte ifall det var ett hemmabygge.

    Åh vilken beslutsångest!

    Oavsett vilket så vägrar jag köpa nån stor klumpig tvillingvagn alá de kommunala.

    Tänkte åka förbi babyplanet idag och kika lite iaf.
    Det är en fas det går över.

    Den som inte tror att man kan göra nån skillnad bara för att man är liten har aldrig haft en mygga i sovrummet
  2. 1
    vagnfetischisten igång igen Nu rä jag i vagnbytartagen igen. *L* Min cykelhybrib fungerar inte så bra som jag skulle vilja. Det är inget fel på den, men den är drygt 10 cm bredare än de vanliga tvillingvagnarna och det gjorde att jag blev tvungen att fälla hela vagnen för att ta mig genom djurgårdsfärjan för att komma av. Vi kommer inte åka båt så ofta, men jag kan inte ha barnen lösa när jag ska göra det.

    Nu måste det köpas en ny vagn. En av mina vagnar är ute till försäljning och när jag sålt den så ska jag köpa ny, men nu börjar jakten på den perfekta vagnen igen. *L*

    Jag har kikat lite på Ingesinan (www.babies.se) som egentligen verkar vara en perfekt vagn bara det att hjulen är lite små ocså så är den ful.
    Babyjoggers hybrid känns superbra. Genomtänkt och gedigen, men de är längre än de svenska vanliga syskonvagnarna och då blir det svårt i hissar. Sen fungerar ju inte deras 3-sitsiga i hissen öht precis som UJ:s 3 sitsiga variant.

    Såg nån med en phil and teds där de var 2 platser på bredden och syskonsits framför de andra 2,, men vet inte ifall det var ett hemmabygge.

    Åh vilken beslutsångest!

    Oavsett vilket så vägrar jag köpa nån stor klumpig tvillingvagn alá de kommunala.

    Tänkte åka förbi babyplanet idag och kika lite iaf.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    En sån här vill jag egentligen ha, men den är för lång 132 cm tror jag. Får ta med tumstocken idag när vi ska ut och åka. http://www.uteungar.se/zoom_product.asp?id=96
  4. 2
    En sån här vill jag egentligen ha, men den är för lång 132 cm tror jag. Får ta med tumstocken idag när vi ska ut och åka. http://www.uteungar.se/zoom_product.asp?id=96
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Ja, det är inte lätt med vagnar hit och dit när man har lite krav som du på smidighet, lättkörd, inte för stor mm. Behöver du plats för tre sittande? Inne på familjeliv finns det en phil&ted tråd med mängder av experter. Vet att det pratats om att det finns någon extravagn att sätta på sidan så att man kan köra tre. Kolla med dem. Har ingen erfarenhet av de andra märkena du nämner, men Inglesia är ju gräsligt ful! Varför var inte uj:en bra?
  6. 3
    Ja, det är inte lätt med vagnar hit och dit när man har lite krav som du på smidighet, lättkörd, inte för stor mm. Behöver du plats för tre sittande? Inne på familjeliv finns det en phil&ted tråd med mängder av experter. Vet att det pratats om att det finns någon extravagn att sätta på sidan så att man kan köra tre. Kolla med dem. Har ingen erfarenhet av de andra märkena du nämner, men Inglesia är ju gräsligt ful! Varför var inte uj:en bra?
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Uj:n är för bred. man kan inte ta sig nånstans med den och det känns onödigt att behöva ha flera olika vagnar för olika änsamål UJ:n fungerar som transportvagn mellan lekparkerna, men går inte in geneom grindar och dörrar.

    Idag har jag dock hittat den perfekta vagnen för mig (tror jag *L*) En helt ny phil and ted dubbelvagn (på bredden) där man kan sätta en syskonsits uppe över suffleten. Köpte den på stående fot och hon ringer så snart syskonsitsen kommer in.
    Grymt smidig och lättkörd. Tar 45 kg, har flera fack och fickor och den stora varukorgen under (i tyg) har lock med dragkedja och man kan använda den som ryggsäck om man vill. Så man kan koppla loss den och ta in den och packa alla inne och sen bara kppla på den igen. Så himla bra.
    Det är en sån där båge framför barnen som man lyfter upp så kan barnen klättra i och ur själva. Jag behöver aldrig lyfta vare sig i eller ur dem.
    Den påminner väldigt mycket om tvilling UJ:n, men känns mycket gedignare. rejäl på nåt sätt.

    Den var helt ny i bytiken. Så nu har jag bytt ut min UJ (som ändå är på väg till utelistan om man tittar på alla vagntrender) till det trendigaste av trendiga. Phil and Ted. *L*
  8. 4
    Uj:n är för bred. man kan inte ta sig nånstans med den och det känns onödigt att behöva ha flera olika vagnar för olika änsamål UJ:n fungerar som transportvagn mellan lekparkerna, men går inte in geneom grindar och dörrar.

    Idag har jag dock hittat den perfekta vagnen för mig (tror jag *L*) En helt ny phil and ted dubbelvagn (på bredden) där man kan sätta en syskonsits uppe över suffleten. Köpte den på stående fot och hon ringer så snart syskonsitsen kommer in.
    Grymt smidig och lättkörd. Tar 45 kg, har flera fack och fickor och den stora varukorgen under (i tyg) har lock med dragkedja och man kan använda den som ryggsäck om man vill. Så man kan koppla loss den och ta in den och packa alla inne och sen bara kppla på den igen. Så himla bra.
    Det är en sån där båge framför barnen som man lyfter upp så kan barnen klättra i och ur själva. Jag behöver aldrig lyfta vare sig i eller ur dem.
    Den påminner väldigt mycket om tvilling UJ:n, men känns mycket gedignare. rejäl på nåt sätt.

    Den var helt ny i bytiken. Så nu har jag bytt ut min UJ (som ändå är på väg till utelistan om man tittar på alla vagntrender) till det trendigaste av trendiga. Phil and Ted. *L*
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    Vilket bra val! Det är du och jag som är de trendiga då *hihi* Jag längtar efter att få köra två i min! Särskilt allas förvånade blickar när de letar efter bebisen. Är det deras tvillingvariant du har köpt då men med extrasits? Vilken färg blevdet då? Hittade du in på familjelivtråden?
  10. 5
    Vilket bra val! Det är du och jag som är de trendiga då *hihi* Jag längtar efter att få köra två i min! Särskilt allas förvånade blickar när de letar efter bebisen. Är det deras tvillingvariant du har köpt då men med extrasits? Vilken färg blevdet då? Hittade du in på familjelivtråden?
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Det är en ny tvililng variant med en hel sufflet. den allra senaste modellen. Sen sätter man syskonsitsen ovenför suffletten liksom. Den är supersmart.
    Tyvärr så hade de bara helsvart inne. Demoexet var en med röda sitsar, men i övrigt svart och jag ville egentligen ha den, men den var felmonterad och vi lyckades inte få loss bygeln så den gick att använda.

    Dete är tydligen inte alls en phil and ted som hon sa i affären utan en sån här http://www.abcbuggy.co.nz/images/photo009.jpg

    Den är iaf fårn nya zeeland och precis vad jag letat efter. På den här bilden ser man syskonsitsen också.
  12. 6
    Det är en ny tvililng variant med en hel sufflet. den allra senaste modellen. Sen sätter man syskonsitsen ovenför suffletten liksom. Den är supersmart.
    Tyvärr så hade de bara helsvart inne. Demoexet var en med röda sitsar, men i övrigt svart och jag ville egentligen ha den, men den var felmonterad och vi lyckades inte få loss bygeln så den gick att använda.

    Dete är tydligen inte alls en phil and ted som hon sa i affären utan en sån här http://www.abcbuggy.co.nz/images/photo009.jpg

    Den är iaf fårn nya zeeland och precis vad jag letat efter. På den här bilden ser man syskonsitsen också.
  13. Medlem sedan
    Dec 2004
    #7
    Nu måste jag lägga mig i ämnet också. Den verkar ju väldigt bra. Att ingen har tänkt tidigare på att bygga på höjden, om man nu kan säga så. Vi har ju problem att få in en syskonvagn i bilen och fick leta länge och väl innan vi hittade en tillräckligt smal men ändå kort. Och då behöver vi bara två sitsar ändå. Så problematiken förstår jag. Skulle vilja se den i rött också, det lät ju helfräsigt.
  14. 7
    Nu måste jag lägga mig i ämnet också. Den verkar ju väldigt bra. Att ingen har tänkt tidigare på att bygga på höjden, om man nu kan säga så. Vi har ju problem att få in en syskonvagn i bilen och fick leta länge och väl innan vi hittade en tillräckligt smal men ändå kort. Och då behöver vi bara två sitsar ändå. Så problematiken förstår jag. Skulle vilja se den i rött också, det lät ju helfräsigt.
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8
    Den såg riktigt sportig ut i rött och svart.
    Här har du lite färger att välja mellan. *L*
    http://www.abcbuggy.co.nz/colour.html
  16. 8
    Den såg riktigt sportig ut i rött och svart.
    Här har du lite färger att välja mellan. *L*
    http://www.abcbuggy.co.nz/colour.html
  17. Medlem sedan
    Dec 2004
    #9
    Ooh, jag gillar grönt och svart men precis som du säger är den väldigt sportig i rött och svart.
  18. 9
    Ooh, jag gillar grönt och svart men precis som du säger är den väldigt sportig i rött och svart.
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    Verkar ju väldigt smart och snygg. Nu får vi hoppas att du äntligen har hittat rätt i vagnsdjungeln. Även om du inte är en p&t-ägare...
  20. 10
    Verkar ju väldigt smart och snygg. Nu får vi hoppas att du äntligen har hittat rätt i vagnsdjungeln. Även om du inte är en p&t-ägare...
  21. Medlem sedan
    Jul 2002
    #11
    Jo, jag hoppas på det. Jag skulle kolla in en phil and Ted, men det blev inte så.
  22. 11
    Jo, jag hoppas på det. Jag skulle kolla in en phil and Ted, men det blev inte så.
  23. Medlem sedan
    Jun 2000
    #12

    Vad läcker!!

    Hoppas att den blir lika bra som den ser ut! Hur stabil blir den med ett barn uppe på suffletten?
  24. 12
    Vad läcker!! Hoppas att den blir lika bra som den ser ut! Hur stabil blir den med ett barn uppe på suffletten?
  25. Medlem sedan
    Jun 2000
    #13

    Försöker få syrran...

    ... att köpa en likadan som du har köpt, johi. Hennes två kommer att komma när ettan precis fyllt 2 - precis som i ert fall - men hon nobbar... Jag tycker den är såå läcker!!!

    JAG hade köpt en sådan på stående fot om jag hade haft tätisar!
  26. 13
    Försöker få syrran... ... att köpa en likadan som du har köpt, johi. Hennes två kommer att komma när ettan precis fyllt 2 - precis som i ert fall - men hon nobbar... Jag tycker den är såå läcker!!!

    JAG hade köpt en sådan på stående fot om jag hade haft tätisar!
  27. Medlem sedan
    Jul 2002
    #14
    Jag stoppade Martin i syskonsitsen på enkelvagnen när den var tom och det var inga problem med stabiliteten . Vikten ligger framför bakhjulen även med syskonsitsen så det är inga problem.
  28. 14
    Jag stoppade Martin i syskonsitsen på enkelvagnen när den var tom och det var inga problem med stabiliteten . Vikten ligger framför bakhjulen även med syskonsitsen så det är inga problem.
  29. Medlem sedan
    Apr 2000
    #15
    Wow. Missade du ett a efter två? Eller ska även din syster få tvillingar?
    Tufft isf! Fast det är ju alltid tufft och kul att få barn.

    Känner du inget bebissug nu när du har en gravid i din närhet?

    Kram!
  30. 15
    Wow. Missade du ett a efter två? Eller ska även din syster få tvillingar?
    Tufft isf! Fast det är ju alltid tufft och kul att få barn.

    Känner du inget bebissug nu när du har en gravid i din närhet?

    Kram!
  31. Medlem sedan
    Jun 2000
    #16

    Hehe...

    ... missade ett A - ja, annars hade det varit rätt coolt tycker jag - och då hade ni nog fått höra mer om det *s*...
  32. 16
    Hehe... ... missade ett A - ja, annars hade det varit rätt coolt tycker jag - och då hade ni nog fått höra mer om det *s*...

Liknande trådar

  1. och så är vi igång igen...
    By -jenna- in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-12-30, 22:08
  2. Jag är igång igen!
    By Effy in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 21:32
  3. Igång igen...
    By Mango_ in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 19:48
  4. Ja, då var jag igång igen!
    By annchen in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 06:18
  5. Nu är jag igång igen! :)
    By Desdemona in forum _0705 Majbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 17:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar