Ni som har barn sen innan
_0804 Aprilbarn
  1. Hoppfulla hoppan
    #1

    Ni som har barn sen innan

    Har era kommit före, efter, eller PÅ bf?
    Min etta kom en dag efter bf (det satte igång på bf men förlossningen drog ut på tiden) och med tvåan blev jag igångsatt o hon kom då 14 dagar före bf.
    Ni då? Jag är nyfiken och uttråkad
  2. 1
    Ni som har barn sen innan Har era kommit före, efter, eller PÅ bf?
    Min etta kom en dag efter bf (det satte igång på bf men förlossningen drog ut på tiden) och med tvåan blev jag igångsatt o hon kom då 14 dagar före bf.
    Ni då? Jag är nyfiken och uttråkad
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Efter... jag är den hemtrevliga typen och har gått över massor med båda. Sonen kom på +19 (men då blev jag igångsatt pga överburenhet) och dottern på +14 men spontant (och i en rasande fart!!). Så jag räknar kallt med två plusveckor den här gången också Allt annat är bara en bonus!
  4. 2
    Efter... jag är den hemtrevliga typen och har gått över massor med båda. Sonen kom på +19 (men då blev jag igångsatt pga överburenhet) och dottern på +14 men spontant (och i en rasande fart!!). Så jag räknar kallt med två plusveckor den här gången också Allt annat är bara en bonus!
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    1:an föddes två veckor för tidigt.

    2:an föddes på BF. (Trots att vattnet gick första ggn. v.23)

    3:an En vecka för tidigt. Sattes igång då pga tidigare mkt. snabba förlossningar.
  6. 3
    1:an föddes två veckor för tidigt.

    2:an föddes på BF. (Trots att vattnet gick första ggn. v.23)

    3:an En vecka för tidigt. Sattes igång då pga tidigare mkt. snabba förlossningar.
  7. (kanske) en trea
    #4

    Både ettan och tvåan

    kom 9 dagar efter bf. Första förlossningen var långdragen och började med värkar. Tog evigheter innan jag var helt öppen. Andra förlossningen startade med att vattnet gick, och tog inte alls lika lång tid som den första.
  8. 4
    Både ettan och tvåan kom 9 dagar efter bf. Första förlossningen var långdragen och började med värkar. Tog evigheter innan jag var helt öppen. Andra förlossningen startade med att vattnet gick, och tog inte alls lika lång tid som den första.
  9. Hoppfulla hoppan
    #5
    Det är mao därför du parkerat dig här även om du har bf i mars då Tycker du det har varit jättejobbigt att gå över så mycket?
  10. 5
    Det är mao därför du parkerat dig här även om du har bf i mars då Tycker du det har varit jättejobbigt att gå över så mycket?
  11. Hoppfulla hoppan
    #6
    Oj, gick vattnet i v 23? Vad gjorde dom då? Blev du inte väldigt nervös?? Du kommer kanske att vilja bli igångsatt denna gång då också?
  12. 6
    Oj, gick vattnet i v 23? Vad gjorde dom då? Blev du inte väldigt nervös?? Du kommer kanske att vilja bli igångsatt denna gång då också?
  13. Hoppfulla hoppan
    #7
    Jamen då blir det förstås 9 dagar efter denna gång också, det är ju självklart
  14. 7
    Jamen då blir det förstås 9 dagar efter denna gång också, det är ju självklart
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    Stämmer. Jag räknar kallt med mitten av april och kommer bebis innan så är det ju toppen!

    Med sonen var det asjobbigt! Alla väntade, jag väntade, telefonen ringde och ringde och han mådde prima därinne. Till slut var det en läkare på Spec-mvc som beslutade om igångsättning för som han sa "annars föder du nog inte innan midsommar!" (det var i april )...

    Med dottern var jag beredd så det var inte alls lika jobbigt även om sista veckan var rätt dryg.
  16. 8
    Stämmer. Jag räknar kallt med mitten av april och kommer bebis innan så är det ju toppen!

    Med sonen var det asjobbigt! Alla väntade, jag väntade, telefonen ringde och ringde och han mådde prima därinne. Till slut var det en läkare på Spec-mvc som beslutade om igångsättning för som han sa "annars föder du nog inte innan midsommar!" (det var i april )...

    Med dottern var jag beredd så det var inte alls lika jobbigt även om sista veckan var rätt dryg.
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9

    Ganska punktliga

    Bägge mina har varit ganska punktliga:

    Barn 1 = v. 40+0
    Barn 2 = v. 39+3

    Så jag räknar nog inte att gå över denna gången heller.
  18. 9
    Ganska punktliga Bägge mina har varit ganska punktliga:

    Barn 1 = v. 40+0
    Barn 2 = v. 39+3

    Så jag räknar nog inte att gå över denna gången heller.
  19. Hoppfulla hoppan
    #10
    Ja det var då punktliga barn du haft. Det känns lite spännande med förlossning nummer 3, även om jag inte hunnit börja tänka på den på riktigt ännu. Det sägs ju ofta att tredje gången kan bli lite hur som helst.
  20. 10
    Ja det var då punktliga barn du haft. Det känns lite spännande med förlossning nummer 3, även om jag inte hunnit börja tänka på den på riktigt ännu. Det sägs ju ofta att tredje gången kan bli lite hur som helst.
  21. Dreitill
    #11

    Dreitill svarar

    1:an +6dgr.
    2:an +12dgr
    3:an +4dgr
    4:an +4 dgr
  22. 11
    Dreitill svarar 1:an +6dgr.
    2:an +12dgr
    3:an +4dgr
    4:an +4 dgr
  23. Medlem sedan
    Mar 2000
    #12
    Ettan föddes 11 dagar för tidigt och tvåan två veckor för tidigt, så jag räknar med det även denna gång.
  24. 12
    Ettan föddes 11 dagar för tidigt och tvåan två veckor för tidigt, så jag räknar med det även denna gång.
  25. Medlem sedan
    Dec 2006
    #13
    När vattnet gick i vecka 23, blev jag inlagd till v.30 (tror jag det var) med sängläge.
    Vattnet sipprade mest hela tiden.
    Läkarna trodde aldrig jag skulle klara bära honom så länge det är helt otroligt.

    När jag fick 3:an, så var han så stor.
    Därför sa man att det inte vore någon hit om han skulle födas i bilen.
    "normalstor bebis"...vet jag inte om jag skulle vilja bli igångsatt för.
    Man får helt enkelt skynda sig och hoppas man hinner då.
  26. 13
    När vattnet gick i vecka 23, blev jag inlagd till v.30 (tror jag det var) med sängläge.
    Vattnet sipprade mest hela tiden.
    Läkarna trodde aldrig jag skulle klara bära honom så länge det är helt otroligt.

    När jag fick 3:an, så var han så stor.
    Därför sa man att det inte vore någon hit om han skulle födas i bilen.
    "normalstor bebis"...vet jag inte om jag skulle vilja bli igångsatt för.
    Man får helt enkelt skynda sig och hoppas man hinner då.
  27. Medlem sedan
    Sep 2006
    #14
    Egentligen dumt för mig att svara för mina barn har inte kommit av sig själva:-)

    Första barnet föddes med akut kejsarsnitt i v 39+6 pga havandeskapsförgiftning.

    Andra barnet föddes också med kejsarsnitt 3 veckor för tidigt pga att jag hade så ont i livmodern. Läkaren hittade aldrig någon orsak.
  28. 14
    Egentligen dumt för mig att svara för mina barn har inte kommit av sig själva:-)

    Första barnet föddes med akut kejsarsnitt i v 39+6 pga havandeskapsförgiftning.

    Andra barnet föddes också med kejsarsnitt 3 veckor för tidigt pga att jag hade så ont i livmodern. Läkaren hittade aldrig någon orsak.
  29. Medlem sedan
    Sep 2006
    #15
    Hur klarade du av att ligga inne i 7 veckor? O sängläge dessutom...
    Själv låg jag inne i 3 veckor vid min andra graviditet. Det kändes som en hel evighet.

    Skönt att allt gick bra till slut i alla fall.
  30. 15
    Hur klarade du av att ligga inne i 7 veckor? O sängläge dessutom...
    Själv låg jag inne i 3 veckor vid min andra graviditet. Det kändes som en hel evighet.

    Skönt att allt gick bra till slut i alla fall.
  31. Fru X
    #16

    Båda gångerna...

    har jag passerat bf. Med första fick jag vänta 15 dagar extra, men tvåan kom bara en dag efter bf.
  32. 16
    Båda gångerna... har jag passerat bf. Med första fick jag vänta 15 dagar extra, men tvåan kom bara en dag efter bf.
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17
    Med ettan satte det igång av sig självt 13 dagar över, Jag skulle ha blivit igångsatt morron efter
    Tvåan gich jag 4 dagar över med, båda barna har kommit fort så nästa grav blir nog att åka in så fort det börjar kännas av
  34. 17
    Med ettan satte det igång av sig självt 13 dagar över, Jag skulle ha blivit igångsatt morron efter
    Tvåan gich jag 4 dagar över med, båda barna har kommit fort så nästa grav blir nog att åka in så fort det börjar kännas av
  35. Medlem sedan
    Dec 2005
    #18
    Oskar kom ut dagen före bf, förlossningen satte igång på onsdagsnatten och han kom ut på fredagen... *puh* jag var rätt trött kan jag säga

    Kul, för han kom på min farfars födelsedag, han gick bort i januari samma år...
  36. 18
    Oskar kom ut dagen före bf, förlossningen satte igång på onsdagsnatten och han kom ut på fredagen... *puh* jag var rätt trött kan jag säga

    Kul, för han kom på min farfars födelsedag, han gick bort i januari samma år...
  37. Hemlig
    #19
    Förra gången det begav sig så kom hon 25 dagar före beräknad bf.
  38. 19
    Förra gången det begav sig så kom hon 25 dagar före beräknad bf.
  39. Hoppfulla hoppan
    #20
    Ojoj, jag som tyckte det var länge att ligga en vecka på sjukhus med sängläge. Jag kommer ihåg att barnmorskorna blev jättesura för att jag hade gått ensam på toan, det fick jag tydligen inte
    Jag blev igångsatt med tvåan också för att de trodde hon var stor. Men hon var helt normal faktiskt, så den här gången hoppas jag det kan få sätta igång av sig själv. Fast jag har inga hemska upplevelser av igångsättningen heller, tyckte det gick bra.
  40. 20
    Ojoj, jag som tyckte det var länge att ligga en vecka på sjukhus med sängläge. Jag kommer ihåg att barnmorskorna blev jättesura för att jag hade gått ensam på toan, det fick jag tydligen inte
    Jag blev igångsatt med tvåan också för att de trodde hon var stor. Men hon var helt normal faktiskt, så den här gången hoppas jag det kan få sätta igång av sig själv. Fast jag har inga hemska upplevelser av igångsättningen heller, tyckte det gick bra.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ni med barn sen innan
    By **Emilia** in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 17:09
  2. ni med barn innan
    By sannah smurff in forum _0906 Junibarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 20:31
  3. Ni som har barn innan
    By *helencecilia* in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 13:05
  4. Ni som har barn sen innan?
    By Konstig? in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 10:22
  5. Ni med barn innan....
    By Elin, Vilme & Eira in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 13:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar