Skostorlek?!
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Skostorlek?!

    Eftersom mina tjejer alla har stora fötter (efter mig) har jag nog vant mig vid långa små bebisfötter. Men jag är ju lite nyfiken på hur pass stora hon har, i jämförelse med andra barn i samma ålder/längd. Så hur långt är ditt barn, och vilken skostorlek, eller cm. på foten om du vet det?

    Ellen är ca. 86-87 cm. mätte precis hemma... Och hon har en fot på nästan 14 cm. och när jag nu ska köpa nya höstskor, blir det str. 24! I kavat iaf.
    Katja, mamma till Tre söta tjejer!
    http://ytterbymorsa.blogg.se
  2. 1
    Skostorlek?! Eftersom mina tjejer alla har stora fötter (efter mig) har jag nog vant mig vid långa små bebisfötter. Men jag är ju lite nyfiken på hur pass stora hon har, i jämförelse med andra barn i samma ålder/längd. Så hur långt är ditt barn, och vilken skostorlek, eller cm. på foten om du vet det?

    Ellen är ca. 86-87 cm. mätte precis hemma... Och hon har en fot på nästan 14 cm. och när jag nu ska köpa nya höstskor, blir det str. 24! I kavat iaf.
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Hoppsan!

    Ja, Simon tillhör ju inte de stora grabbarna direkt... är väl knappt 80 cm lång och vikten är nånstas runt 12 kg.

    Sandalerna i strl 20 är lite väl små nu, stövlarna i 21 passar dock bra... Vinterskor, tja jag tror att Davids gamla (som nog är 22 eller möjligen 23) kommer funka bra).
    "...If you don't know everything, you must go on with what you do know..."
    "Dovie'andi se tovya sagain"


    ****************************** *********************
    Mamma till busgrabbarna David (aug.-03) och Simon (okt.-05)

    14 kg lättare sedan augusti 2006
  4. 2
    Hoppsan! Ja, Simon tillhör ju inte de stora grabbarna direkt... är väl knappt 80 cm lång och vikten är nånstas runt 12 kg.

    Sandalerna i strl 20 är lite väl små nu, stövlarna i 21 passar dock bra... Vinterskor, tja jag tror att Davids gamla (som nog är 22 eller möjligen 23) kommer funka bra).
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Oj, en liten kortis!! Mätte som sagt ellen hemma, och hon var ju ca. 85 cm, strax över. Väger 13 kilo oxå.. Sandalerna vi köpte, kavats, är 23, och det finns ju ännu lite växtmån i dem, men ska det bli höstskor, får det nog bli 24. Stövlar har hon dock i 22, pssar lagom.
  6. 3
    Oj, en liten kortis!! Mätte som sagt ellen hemma, och hon var ju ca. 85 cm, strax över. Väger 13 kilo oxå.. Sandalerna vi köpte, kavats, är 23, och det finns ju ännu lite växtmån i dem, men ska det bli höstskor, får det nog bli 24. Stövlar har hon dock i 22, pssar lagom.
  7. KAJO
    #4

    Jag har dålig koll

    på hur stora fötter R har i centimeter, men vi kör med storlek 23 på det mesta för närvarande vilket känns som om det skulle funka även i höst. Vinterskor kanske blir 24 eventuellt. R är ju rätt lång, 89 cm, och växer säkert en bra bit till innan vintern.
  8. 4
    Jag har dålig koll på hur stora fötter R har i centimeter, men vi kör med storlek 23 på det mesta för närvarande vilket känns som om det skulle funka även i höst. Vinterskor kanske blir 24 eventuellt. R är ju rätt lång, 89 cm, och växer säkert en bra bit till innan vintern.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    21-22 gäller just nu. Saga är ca 81 cm (hemma-mätt) och väger kanske 11-12. Har inte mätt foten och skulle tro att höstskorna blir i stl 22-23. Storasyster som är 4½ har 25-26 nu så de har inte så stora fötter mina tjejer.
  10. 5
    21-22 gäller just nu. Saga är ca 81 cm (hemma-mätt) och väger kanske 11-12. Har inte mätt foten och skulle tro att höstskorna blir i stl 22-23. Storasyster som är 4½ har 25-26 nu så de har inte så stora fötter mina tjejer.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Jag...

    ...har inte varit här på ett tag så jag får väl börja med att svara på skostorlek.;o) Noah har 24 i sina sandaler. Där nog lite växmån fortfarande tror jag. Fick köpa två omgångar sandaler i år för han växte från sina andra. Gympaskorna är strolek 23 men de är det dags att byta ut nu snart tror jag.

    Noah var 86 (eller 87) cm vid 1,5 årskontrollen i slutet av maj och vägde 11.7. Han är en lång smalis. Fast han springer ju och klättrar bort sina kilo och har så gjort i ett år nu.

    Annars är det bra med honom. Hemma fortfarande. Blir nog dagmamma i januari. Tror bara maken och jag orkar pussla en termin till.
  12. 6
    Jag... ...har inte varit här på ett tag så jag får väl börja med att svara på skostorlek.;o) Noah har 24 i sina sandaler. Där nog lite växmån fortfarande tror jag. Fick köpa två omgångar sandaler i år för han växte från sina andra. Gympaskorna är strolek 23 men de är det dags att byta ut nu snart tror jag.

    Noah var 86 (eller 87) cm vid 1,5 årskontrollen i slutet av maj och vägde 11.7. Han är en lång smalis. Fast han springer ju och klättrar bort sina kilo och har så gjort i ett år nu.

    Annars är det bra med honom. Hemma fortfarande. Blir nog dagmamma i januari. Tror bara maken och jag orkar pussla en termin till.
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Katjas är drygt 85 cm (trodde hon var längre) och foten mäter 14,5 cm. Tvekar mellan st 24 eller 25 till höstskorna, men i affären (Vincent) sa de st 24. (Tror hon väger 11 kg ganska precis).
  14. 7
    Katjas är drygt 85 cm (trodde hon var längre) och foten mäter 14,5 cm. Tvekar mellan st 24 eller 25 till höstskorna, men i affären (Vincent) sa de st 24. (Tror hon väger 11 kg ganska precis).
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8

    vuxit på rätt bra

    har astrid gjort.
    Hon är nog runt 80 cm och fötterna var förra veckan 11,6 (mätta i skoaffären för jag trodde hon behövde nya skor men de sa nej ....
  16. 8
    vuxit på rätt bra har astrid gjort.
    Hon är nog runt 80 cm och fötterna var förra veckan 11,6 (mätta i skoaffären för jag trodde hon behövde nya skor men de sa nej ....
  17. Medlem sedan
    Sep 1999
    #9
    Å, då finns det nån med större fötter är min tjej! Det är ju så olika på skomodeller vilken str. det blir.
  18. 9
    Å, då finns det nån med större fötter är min tjej! Det är ju så olika på skomodeller vilken str. det blir.
  19. Medlem sedan
    Sep 1999
    #10
    Ha ha, ja lilla A är verkligen inte stor! Små nätta fötter har hon oxå!
  20. 10
    Ha ha, ja lilla A är verkligen inte stor! Små nätta fötter har hon oxå!
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11
    Hon brås nog på mig i det avseendet. Min mamma säger att jag såg ut som en anka när jag var liten
  22. 11
    Hon brås nog på mig i det avseendet. Min mamma säger att jag såg ut som en anka när jag var liten
  23. Medlem sedan
    Sep 1999
    #12
    Hi hi, ja jag brukar likna mina barn som ett L (bokstaven alltså) och minns själv när jag var liten hur stora fötter jag hade, jämfört med kompisar. jag har oxå stora fötter än... Men jag står stadigt på jorden!
  24. 12
    Hi hi, ja jag brukar likna mina barn som ett L (bokstaven alltså) och minns själv när jag var liten hur stora fötter jag hade, jämfört med kompisar. jag har oxå stora fötter än... Men jag står stadigt på jorden!
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13
    Har dålig koll på Fridas längd just nu men byxor i stl 86 som storasyster har haft passar utmärkt men Frida är lite smalare över midjan så alla byxor passar inte för de hasar ned!
    När det gäller skor så köpte vi nya tennisskor till Frida i början av sommaren i storlek 22 men de ser så pluttiga ut. Hon kan ha dem så det är inga problem men ibland använder hon Malins gamla nästan oanvända tennisskor i storlek 24 och de ser liksom ut att passa till kroppen på ett bättre sett men de är ju för stora men med bra karborreband så sitter de bra på foten ändå. Malins gamla vinderstövlar i strl 24 kommer väl till använding i vinter och även ett par nya köpta på rean i strl 24 finns i garderoben. Stövlar så har Frida både 22 och 23. Ett par fodrade stövlar i stl 23 finns att tillgå likaså ett par tjockfodrade allvädersstövlar i stl 24 finns även om jag tror att de kan bli i största laget eftersom de inte går att spänna åt.
  26. 13
    Har dålig koll på Fridas längd just nu men byxor i stl 86 som storasyster har haft passar utmärkt men Frida är lite smalare över midjan så alla byxor passar inte för de hasar ned!
    När det gäller skor så köpte vi nya tennisskor till Frida i början av sommaren i storlek 22 men de ser så pluttiga ut. Hon kan ha dem så det är inga problem men ibland använder hon Malins gamla nästan oanvända tennisskor i storlek 24 och de ser liksom ut att passa till kroppen på ett bättre sett men de är ju för stora men med bra karborreband så sitter de bra på foten ändå. Malins gamla vinderstövlar i strl 24 kommer väl till använding i vinter och även ett par nya köpta på rean i strl 24 finns i garderoben. Stövlar så har Frida både 22 och 23. Ett par fodrade stövlar i stl 23 finns att tillgå likaså ett par tjockfodrade allvädersstövlar i stl 24 finns även om jag tror att de kan bli i största laget eftersom de inte går att spänna åt.

Liknande trådar

  1. Skostorlek
    By skanetjej in forum Småbarn
    Svar: 72
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 19:45
  2. Skostorlek?
    By -TuvaLiten- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-20, 12:56
  3. Skostorlek
    By Lisa1 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 22:04
  4. skostorlek??
    By Matilda med 3 in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 03:48
  5. Hur vet man skostorlek?
    By anonymt namn in forum _0606 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 23:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar