Apropå födelsedagspresenter
_02 Sommarbarn
  1. Lite irriterad!
    #1

    Apropå födelsedagspresenter

    I dag fyller min dotter 5 år och hon har önskat sig, bl.a, det här Arielpalatset med vatten och bubblor. Eftersom vi vet att hon tycker sådant är roligt och kommer att leka mycket med det så köpte vi det, över 600 kr kostade det!!! Men herregud! Alla delar i palatset, och då menar jag alla, var i molekyler. Allt smått satt fast på plastplattor så att man skulle kunna dela och ta ut alla små pinaler. Och det var lätt att det gick i sönder. Massor med klistermärken som skulle fästas lite här och var, och det var lite knivigt att förstå för beskrivningen var inte så lättförståelig. Satte man sedan klistermärkena fel eller snett så var det inte speciellt lätt att ta bort dem och göra om det, dessutom går de lätt sönder.

    Vad jag vill ha sagt med detta vet jag inte riktigt men så irriterad jag är! Det tog oss, mig och min man, cirka 2,5-3 timmar att bygga ihop det. Snacka om att min dotter blev lite otålig, hon ville ju leka med det så fort som möjligt. Att man ska sätta ihop lite delar kan jag köpa men inte minsta lilla molekyl. Då får de i så fall sänka priset rejält. Någon mer med samma "besvär" eller är det bara vi som är lite ohändiga?

    Så alla ni som tänker på att köpa det till era barn, tänk efter en gång till.
  2. 1
    Apropå födelsedagspresenter I dag fyller min dotter 5 år och hon har önskat sig, bl.a, det här Arielpalatset med vatten och bubblor. Eftersom vi vet att hon tycker sådant är roligt och kommer att leka mycket med det så köpte vi det, över 600 kr kostade det!!! Men herregud! Alla delar i palatset, och då menar jag alla, var i molekyler. Allt smått satt fast på plastplattor så att man skulle kunna dela och ta ut alla små pinaler. Och det var lätt att det gick i sönder. Massor med klistermärken som skulle fästas lite här och var, och det var lite knivigt att förstå för beskrivningen var inte så lättförståelig. Satte man sedan klistermärkena fel eller snett så var det inte speciellt lätt att ta bort dem och göra om det, dessutom går de lätt sönder.

    Vad jag vill ha sagt med detta vet jag inte riktigt men så irriterad jag är! Det tog oss, mig och min man, cirka 2,5-3 timmar att bygga ihop det. Snacka om att min dotter blev lite otålig, hon ville ju leka med det så fort som möjligt. Att man ska sätta ihop lite delar kan jag köpa men inte minsta lilla molekyl. Då får de i så fall sänka priset rejält. Någon mer med samma "besvär" eller är det bara vi som är lite ohändiga?

    Så alla ni som tänker på att köpa det till era barn, tänk efter en gång till.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Här blev det tvärtom.
    Sonen önskade sig transformers vilket han fick två stycken a 189kr.
    Både jag och mannen mindes de transformers i metal som var när vi var små och sa åt sonen att vara superförsiktig för de år lätt sönder så döm om vår förvåning när vi inser att alla leder på bilarna är kulleder så går den i delar är det bara att trycka tillbaka den igen.
    SÅÅÅÅ skönt att inse att en leksakstillverkare för en gångs skull tänkt efter lite.
  4. 2
    Här blev det tvärtom.
    Sonen önskade sig transformers vilket han fick två stycken a 189kr.
    Både jag och mannen mindes de transformers i metal som var när vi var små och sa åt sonen att vara superförsiktig för de år lätt sönder så döm om vår förvåning när vi inser att alla leder på bilarna är kulleder så går den i delar är det bara att trycka tillbaka den igen.
    SÅÅÅÅ skönt att inse att en leksakstillverkare för en gångs skull tänkt efter lite.
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3

    transformers

    vad är det?? mkt nyfiken förstås:-)
  6. 3
    transformers vad är det?? mkt nyfiken förstås:-)
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Bilar som man bygger om till Robótar.
    Filmen för vuxna kom ut för någon månad sen och nu har leksakerna kommit - allt för att tjäna pengar :P

    Mina bröder som är född 1981 och 1983 lekte med transformers när de var runt 4-7 år men då var det tecknad film.
  8. 4
    Bilar som man bygger om till Robótar.
    Filmen för vuxna kom ut för någon månad sen och nu har leksakerna kommit - allt för att tjäna pengar :P

    Mina bröder som är född 1981 och 1983 lekte med transformers när de var runt 4-7 år men då var det tecknad film.

Liknande trådar

  1. Födelsedagspresenter
    By emelis mamma in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-17, 14:11
  2. Födelsedagspresenter?
    By Malo in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 19:50
  3. Apropå födelsedagspresenter
    By Christopher in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 09:21
  4. Födelsedagspresenter
    By Polly in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 09:35
  5. Födelsedagspresenter
    By friskis2 in forum _01 Höstbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 18:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar