Dåligt självförtroende
  1. SammaMamma
    #1

    Dåligt självförtroende

    Är det vanligt med mycket dåligt självförtroende hos bokstavsbarn? T e x att rådfråga kompisarna vad man ska ha på sig, hur rummet ska se ut m m?
    Hur har ni gjort med det?
  2. 1
    Dåligt självförtroende Är det vanligt med mycket dåligt självförtroende hos bokstavsbarn? T e x att rådfråga kompisarna vad man ska ha på sig, hur rummet ska se ut m m?
    Hur har ni gjort med det?
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Ohja, det är ju en del av problematiken , att de så lätt får dåligt självförtroende.
    Det jag gör varje gång de frågar är att jag motfrågar; vad tycker DU, vad vill DU, vad gillar DU?
    Helt enkelt för att stärka dem i att det faktiskt inte spelar nån roll vad andra tycker om för kläder eller hur andras rum ser ut, Det är DERAS smak som måste råda när det gäller Deras kläder och rum.
  4. 2
    Ohja, det är ju en del av problematiken , att de så lätt får dåligt självförtroende.
    Det jag gör varje gång de frågar är att jag motfrågar; vad tycker DU, vad vill DU, vad gillar DU?
    Helt enkelt för att stärka dem i att det faktiskt inte spelar nån roll vad andra tycker om för kläder eller hur andras rum ser ut, Det är DERAS smak som måste råda när det gäller Deras kläder och rum.
  5. Snurres mamma
    #3
    visst är det så!!! ....men "vår" psykolog på BUP viftar bort diagnosen och säger att sonens dåliga självförtroende/självkänsla beror på MIG! Jag har inte stärkt honom tillräckligt under uppväxten utan jag har bara sett hans problem.
    Jisses! Jag har kämpat med problemen OCH hans självkänsla hela tiden....
  6. 3
    visst är det så!!! ....men "vår" psykolog på BUP viftar bort diagnosen och säger att sonens dåliga självförtroende/självkänsla beror på MIG! Jag har inte stärkt honom tillräckligt under uppväxten utan jag har bara sett hans problem.
    Jisses! Jag har kämpat med problemen OCH hans självkänsla hela tiden....
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Jo, jag vet men den psykologen borde byta jobb tycker jag.... *fnyser*
  8. 4
    Jo, jag vet men den psykologen borde byta jobb tycker jag.... *fnyser*

Liknande trådar

  1. dåligt självförtroende?
    By annapanna82 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 08:23
  2. Dåligt självförtroende?
    By Samma Mamma in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 10:09
  3. Dåligt självförtroende
    By Första bästa? in forum Kärlek & relationer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 08:54
  4. Dåligt självförtroende??
    By ar72 in forum Autismspektrum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 09:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar